Дуже часто чоловіки вважають типові в житті повсякденні прояви сексизму «просто дрібницею». Може, тому, що поставити себе на місце жінки в таких ситуаціях їм складно, навіть коли мова йде про звичайну дорогу вулицею з дому на роботу. Складно уявити, як коментарі перехожих чоловіків можуть поставити жінку в незручне становище або й просто налякати.
Тому косметичний бренд Lux, який належить Unilever, і агенція WPP Wunderman Thompson Сінгапур запустили активацію, яка за допомогою платформи City Walks пропонує чоловікам приміряти на себе такий буденний сексизм, коли кожен незнайомець вважає себе експертом з того, як ти мусиш одягатися, ходити та говорити.
Такі речі, від свисту услід до недоречних компліментів, часто спонукають жінок до «самокорекції», щоб відповідати тим стандартам жіночності, яких від них очікують, відмовившись від самовираження.
Проблема існує в глобальному масштабі, але чимало чоловіків не вважають, що вони говорять або чинять щось не те. І про наслідки для самооцінки таких коментарів, сказаних бездумно («Будь веселіша! З усмішкою ти симпатичніша!»), теж часто не знають.
Кампанія In Her Shoes ставить за мету відкрити діалог на цю тему і спонукати чоловіків замислитися над своєю поведінкою, давши їм можливість віртуально «пройтися по вулиці жінкою». Для цього бренд Unilever Lux скористався платформою City Walks, яка пропонує своїм користувачам віртуально пройтися вулицями різних міст світу. (За час пандемії популярність цієї платформи значно зросла.)
Дві перспективи
Ця кампанія була запущена на Близькому Сході. Коли користувачі відвідують сторінку кампанії на платформі City Walks, спеціальна кнопка дозволяє їм перемикатися під час прогулянки, обираючи, ким вони йдуть по вулиці: чоловіком чи жінкою.
Чоловік може просто йти собі вулицею, роздивляючись міські краєвиди, і ніхто йому не заважатиме. Жіноча ж перспектива є абсолютно не такою. Переходите ви міст чи завертаєте кудись у провулок, чоловікам обов’язково треба щось прокоментувати: «Для кого так губи накрасила?» або «Ану зупинися, я хочу поговорити з тобою», абощо.
Логічним продовженням кампанії є збирання та оприлюднення фідбеку від чоловіків, які спробували таку прогулянку. Lux сподівається, що чоловіки, які тепер знають, як почуваються жінки в результаті такого ставлення до себе, відтепер будуть свідоміші у своєму повсякденному житті.
Пройтися віртуальною вулицею в такому режимі можна ось тут.
Схожу кампанію, але орієнтовану більше на аудіо, свого часу створила благодійна організація Plan International Australia.