184 заявки зібрав другий конкурс соціально вагомого контенту PITCH UA 2, мета якого — сприяти створенню якісних і цікавих відеопроєктів для ТБ, веб-платформ та кінотеатрів, присвячених важливим для усієї України темам і проблематикам. Серед них журі обрало 33 проєкти, що потраплять на докторинг-майстерню, яка стартує вже 2 березня.
Прийом заявок на конкурс, організований компанією Media Resources Management (MRM), тривав включно до 5 лютого. Податися на конкурс мали змогу українські продюсери та продакшн-компанії, зареєстровані в Україні, а свої проєкти вони могли заявити в одній або відразу в декількох з категорій конкурсу:
- «Гуманізація конфлікту» — контент, що допомагає пояснити складність ситуації з окупацією територій України та її вплив на життя громадян;
- «Комунікація з окупованими територіями» — проєкти, націлені на пояснення демократичних реформ, що впроваджуються в Україні, людям, які залишилися на окупованих територіях;
- «Активація молоді» — контент, спрямований на формування бачення позитивних перспектив майбутнього в Україні для молодих людей.
«Минулого року, коли конкурс PITCH UA відбувся вперше та зібрав понад 200 заявок, таких чітких вимог щодо тем не було. Проте запровадження нових правил не вплинуло на активність учасників: загалом на PITCH UA 2 ми отримали 184 заявки. Цікавим також виявився розподіл за тематиками: 90 із поданих проєктів присвячені темі «Активація молоді», 37 — «Гуманізації конфлікту», 10 — «Комунікації з окупованими територіями». Ще близько півсотні проєктів, як стверджують їх автори, розкривають одразу декілька важливих для України тем», — коментує Віра Костенко-Кузнєцова, експертка з розвитку медаіпроєктів UCBI II.
Експертне жюрі, до складу якого увійшли фахівці компанії-організатора конкурсу, а також представники UCBI II/USAID з України та США, ретельно вивчило всі подані заявки, звертаючи увагу на їхню відповідність технічним, ідеологічним і креативним умовам конкурсу. Зокрема, одним з важливих критеріїв відбору PITCH UA 2 є планова співпраця творців проєктів з експертами-консультантами задля якомога повного занурення в проблематику проєкту. Й більшість учасників підійшли до цього дуже відповідально та вже заздалегідь заручились підтримкою різних організацій та інституцій. Наприклад, учасників PITCH UA 2 консультують представники благодійного фонду допомоги армії «Повернись живим», ВГО «Всеукраїнська спілка ветеранів війни», співробітники різноманітних правозахисних організацій, профільних міністерств і відомств, відомі спортсмени, популярні YouTube-блогери тощо.
Отже, які ж з поданих проєктів проходять до другого етапу конкурсу? Згідно з рішенням журі, це:
- «Брати», телевізійний серіал, 1+1 Продакшн
- «Будуємо Україну Разом», реаліті-шоу, Play Production
- «Весілля під час розведення», телевізійний серіал, 1+1 Продакшн
- «ВИХІДНІ на Атласі», фільм, ТОВ «Твій найкращий фестиваль»
- «Вовка, який осідлав бомбу», серіал, ТОВ «Т.Т.М.»
- «Всі, хто хотіли, поїхали?», мальована анімація, Real Stories Production
- «Голова», комедійний серіал, GOOD MOOD PRODUCTION
- «Двокольорова веселка», драматичний серіал, ФОП Олексій Ральніков
- «Живі генії», документалістика, байопік, ФОП Федечко Наталія Дмитрівна
- «За мить до світанку», драма, ТОВ «Т.Т.М.»
- «Киснева станція», біографічна драма, Світлофор Фільм
- «Майстер гостинності/Уста Мусафір», теле-шоу, гастро-шоу, ТОВ «Алекс Студіо Продакшн»
- «МАМА», драма, ТОВ «Основа Фільм»
- «Мій чужий дім», драма, комедія, ТОВ «ТЕЛЕВІЗІЙНА КОМПАНІЯ «АТЛАНТ- СВ»
- «Мій чужий син», військова драма, ТРІ-Я-ДА ПРОДАКШН
- «Морська Академія», молодіжна драма, ТОВ «СТАР МЕДІА»
- «Наше море», web-серіал, studio_Storytellers
- «Піца Україна», телевізійний серіал (сітком), Filmix production
- «Пластуни», драмеді, пригоди, GREEN PENGUIN MEDIA
- «Покоління Z», документальне серіелеті, ФОП Федечко Наталія Дмитрівна
- «Постріли долі та ВОйНИ», соціальна драма, трилер, Харизма Груп
- «Радикальне рішення», драма, GREEN PENGUIN MEDIA
- «Розбір гри», документальне кіно, ТОВ «КС ПРОДАКШН»
- «Тінь конфлікту», PR сюжети та межпрограмка, ICTV та СТБ
- «Україна. За вашу і нашу свободу», документальний фільм, ТОВ «МКК фільм сервіс»
- «Холодна війна», документальний серіал, UA-TV
- «Хроніка російської агресії», документальний серіал, UA-TV
- «Червона Рута. Нова історія», романтична комедія, ТОВ «ФІЛЬМ Ю ЕЙ ТЕЛЕВІЖН»
- «ЧУМА», телевізійний серіал, Громадська організація «Національна асоціація медіа»
- «Шалені бджолярі», комедія, мелодрама, ФОП Кузьменко Ярослава Василівна
- «Щастя», реаліті, ТОВ «ПРОКІНО»
- «Щастя, як емоція», документальний фільм, Платформа української документалістики docUA Platform
- «Я у мами стартапер», Youtube-шоу, TWO WORDS
2 березня учасників чекає докторинг-майстерня, де вони пітчитимуть власні проєкти перед експертами та аудиторією. А експерти —міжнародні фахівці зі створення соціально вагомого контенту, чиї імена буде оголошено невдовзі, — нададуть учасникам конкурсу рекомендації щодо вдосконалення їхніх проєктів.
Мета докторинг-майстерні — дати учасникам чітке розуміння того, яких коректив потребують їхні проєкти, аби влучніше відповідати концепції PITCH UA 2. Задля цього представники UCBI II/USAID і запрошені експерти проведуть спеціальний публічний воркшоп. Окрім розгляду ідейно-творчої складової та її відповідності критеріям та тематикам конкурсу, на заході також відбудеться майстер-клас з оформлення бюджету проєкту згідно з вимогами UCBI II/USAID, що є обов’язковим для подачі основного пакету документів на етапі фінального відбору.
Після відкритої докторинг-майстерні з 3 по 5 березня також відбудуться індивідуальні консультації учасників другого етапу конкурсу з запрошеними експертами. Розклад цих консультації, порядок виступів на докторинг-майстерні та всі інструкції з підготовки учасники PITCH UA 2 невдовзі отримають від організаторів конкурсу особисто.
Докторинг-майстерня проєктів-учасників другого етапу конкурсу PITCH UA 2 відбудеться в «Освіторії» на вул. Московській, 2 (Київ).
Вхід вільний для всіх охочих, однак потрібно заздалегідь зареєструватись. Реєстрація розпочнеться на сайті проєкту 24 лютого.