• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Натхнення

Влад Троїцький і Дем’ян Ом про ефект кобри та людину на сцені

11 Грудня, 2020
Час прочитання: 3 хв.
A A
Влад Троїцький і Дем’ян Ом про ефект кобри та людину на сцені
Share on FacebookShare on Twitter

Знаєте, що таке «ефект кобри»? Ця ідіома окреслює ситуацію, коли людина проявляє ініціативу для розв’язання проблеми, але ця ініціатива, зрештою, дає прямо протилежний результат.

Один із впливових культурних діячів і драматургів України, засновник і режисер першого в Україні незалежного театру «Дах», засновник і президент ГОГОЛЬФЕСТу Влад Троїцький зазначає: проблема країни у відсутності єднання. Кожному українцеві необхідно навчитися самоідентифікації. Натомість спроби влади об’єднати людей, навпаки, призводять до роз’єднання. Отут і проявляється «ефект кобри».

Про розкол у суспільстві, культуру бізнесу, «ефект кобри» і не тільки міркували Влад Троїцький і автор «Філософського Саду», засновник Відкритого Університету U Дем’ян Ом. Коротко — читайте «Тези»**, а детальніше — слухайте подкаст.

Люди і маски

Потужний інформаційний тиск призвів до того, що нам ніколи працювати над самоусвідомленням. Що вже говорити про те, аби розгледіти та зрозуміти іншу людину, її природу, сутність.

Якщо вас спитають: «Коли ти востаннє розмовляв/ла з людиною вживу?», вам, швидше за все, доведеться добряче напружити пам’ять. Водночас, найближчі люди — чоловік, дружина, діти, батьки — це ті, про кого ми майже нічого не знаємо. Тому що живемо застарілими уявленнями про них і не приймаємо зміни. Виходить, що ближнє коло — це люди, яких ми сприймаємо виключно за їхніми масками.

У великих компаніях також існує подібна проблема: люди постійно носять маски, добровільно перетворюючись у персонажів з нетиповими характерами та звичками.

Театр — одне з небагатьох місць, де людину можна побачити такою, якою вона є.

Влад Троїцький

Щоб розгледіти не людину поруч, а цілий всесвіт усередині людини, потрібно досягти практично медитативного розслаблення. На жаль, через бурхливий потік інформації це дуже важко зробити. Кіно не дає такого ефекту, адже дозволяє спостерігати лише картинку, а не живу людину. Більше того — тут відсутнє відчуття співпричетності.

Дуже корисно навчитися ставитися людей без упередженості, поспішних оцінок і суджень. Навчитися сприймати їхню чисту, не скаламучену суб’єктивними враженнями, природу.

Це вміння допомагає і у творчому процесі. У бізнесі, як у мистецтві, коли людина творить, вона занурюється в історію, долає свою особисту шалену і чарівну подорож. Такі відчуття можна описати тільки одним словом — щастя.

Бізнес як творення

Чим театр відрізняється від підприємництва? У театрі за один місяць можна створити цілий новий світ. А от бізнес за такий період побудувати неможливо, хоча можна встигнути пережити чимало різних емоцій. Усе це відкриває дивовижні можливості.

Щоб знайти своє місце, бізнес варто сприймати як процес творення. Адже питання не в тому, хто скільки заробляє, а в тому, наскільки гармонійно людина почувається у житті.

Хороший бізнес приносить користь і після смерті засновника. Так само, як і справжнє мистецтво.

Дем’ян Ом

Світ умовно розділений на дві цивілізації: споживання і творення.

Споживання має всього один критерій успіху — вартість. Те, скільки коштує твій бізнес та ти сам. Спираючись на цю цінність, люди рано чи пізно стикаються з тим, що після досягнення певного рівня приходить нудьга.

Коли немає мотивації до розвитку, в людині оселяються біси.

Влад Троїцький

Можна відвідати сто ресторанів, пожити в найкращих готелях та резортах, купити чергову дорогу машину. Та все це — лише плацебо, нездатне викликати справжні почуття та емоції.

плацебо - купити машину

До того ж, з часом з’являється ще одна важлива задача: навчити своїх дітей цінувати те, що вони мають, та мотивувати їх створювати щось своє. Однак у більшості випадків батьківські гроші знищують будь-яку мотивацію.

Функцію храмів у країні виконують торгові центри.

Влад Троїцький

Цікаво, що учні одних і тих же шкіл ставлять радикально різні цілі і досягають різних успіхів. Так, розум і задатки у всіх однакові, а ось цінності — ні. Вони і визначають, як далеко людина просунеться у розвитку.

Розкол у суспільстві

Українські міста майже не контактують між собою на рівні культури. Люди з різних міст, які можуть працювати в одній сфері, майже не перетинаються. Між населеними пунктами практично немає комунікації. І це у 21-му столітті!

Саме поняття культури в Україні для багатьох залишається містичною таємницею. Більше того, про культуру та її важливість для країни практично нікому розповідати. Умовно кажучи, у свідомості українця, який хоча б якось пов’язаний із культурою, існує Львів (тому що — медіафорум і джазовий фестиваль), Харків та Одеса (тому що кінофестиваль), і Київ (з очевидних причин).

Через відсутність каналів комунікації, у країні немає загальнодоступного інтерфейсу, відсутній ринок інформації, а значить — відсутній споживач, який прагнув би її отримувати. За роки незалежності України не створено жодного фізичного простору, присвяченого майбутньому (про пологові будинки не згадуємо). Мова про мультидисциплінарні культурні центри, які б збирали та навчали людей створювати новий унікальний продукт.

Ефект кобри

Тільки зараз в українських душах зароджується прагнення щось робити. Вдасться Україні втілити у реальність усі свої мистецькі амбіції та стати культурною перлиною Європи чи ні — залежить тільки від нас із вами.

[c]

Більше сенсів та відкритих питань про ефект кобри, українське суспільство, культуру бізнесу і просто культуру ви знайдете в подкасті «Філософського Саду».

Також цей текст доступний російською мовою за цим посиланням.

Усі матеріали проєкту «Філософський Сад» — лонгріди і подкасти — доступні тут.


*Партнерський матеріал

**«Тези» — це враження наших редакторів після прослуховування подкасту. Це синтез смислів, які кристалізувалися з бесіди двох людей, спроба показати смислові, сутнісні акценти. У короткому тексті. «Тези» — це не цитати, а авторські висловлювання редакторів, написані як загальне враження від розмови. «Тези» відповідають на запитання «НАВІЩО говорили?» і «ЯКИХ ТЕМ торкнулися ці люди?», подкасти — на запитання «ЩО в точності говорили?», «ЯК саме говорили?».

***Знайомтеся з людьми, які працюють над проєктом. Дякуємо за небайдужість та часткову підтримку проєкту програму «Культурна Столиця» Дніпра i програму розвитку місцевого самоврядування та висвітлення діяльності Дніпровської міської ради.

«Філософський Сад» прямо зараз отримав продовження — триває краудфандінг на англійську версію тез для публікації на європейських платформах. Ми хочемо, щоб голоси українських мислителів зазвучали на міжнародному ринку культурних і креативних індустрій.

Багато героїв «Філософського Саду» стали запрошеними тьюторами Відкритого Університету U — нових програм з філософії, дизайну, проєктного менеджменту для культурних і креативних індустрій.

Теги: бізнесінтерв‘юкультураподкастисуспільство та державатеатрФілософський Сад

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

У центрі культури й сенсів: що обговорювали на 18-му Українському маркетинг-форумі
Бізнес та Інновації

У центрі культури й сенсів: що обговорювали на 18-му Українському маркетинг-форумі

12 Травня, 2025

29–30 квітня у Києві відбувся 18-й Український маркетинг-форум — щорічна подія у галузі маркетингу та комунікацій. Цьогоріч захід пройшов під гаслом «Сенсотворці: шукай своє», відкриваючи дискусію про нову роль бізнесу...

Читати даліDetails

Камери, світло, сенси: 18-й Український маркетинг-форум запрошує шукати своє серед героїв нашого часу

Ілля Янков: за його ідеї платять мільйони. Як він змінив рекламу в Україні?

РЕКОМЕНДОВАНО

Відео

135 окремий батальйон ТрО разом із McCANN Kyiv запустив нетипову рекрутингову кампанію

28 Квітня, 2025
Маркетинг і Комунікації

GOLDEN DRUM АНОНСУВАВ СКЛАД ЖУРІ

18 Квітня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

30+ визнаних експертів реклами і маркетингу виступлять на Ukrainian Creative Stories 2025
Інсайти

30+ визнаних експертів реклами і маркетингу виступлять на Ukrainian Creative Stories 2025

13 Травня, 2025
MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки
Бізнес та Інновації

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки

9 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.