Новий освітній український проєкт LIFTA.SPACE анонсував безкоштовний онлайн-марафон NO LIMITS: transformACTION 2021, який відбудеться 15-21 лютого 2021. Ключова тема івенту — трансформації як відповідь на сучасні реалії та зміни в офлайн- та онлайн-просторах. Спікери розкриватимуть її через призму інформаційних, практичних та мотиваційних блоків. А ми за допомогою короткого бліц-опитування розкриваємо особистості деяких спікерів онлайн-марафону, серед яких Євген Таллер, Олег Хороший, Канат Ногойбаєв, Харіш Натараджан та Дмитро Деркач.
Ми запитали спікерів:
- Пост-локдаун майндсет людини: як і про що думають люди в цей кризовий період? І як бренду/компанії/блогеру нативно інтегруватися в цей майндсет?
- Трансформації — це територія можливостей. Які нові можливості ви відкрили особисто для себе в цей період глобальної трансформації світу? І якими можливостями вже скористалися (в бізнесі, кар’єрі, особистому житті)?
Євген Таллер, CEO рекламного агенства WhyNot? Enot, інфлюенсер і продюсер ТОП блогерів
У нашій країні вже більш ніж 5 років люди, на жаль, думають про одне — про безпеку. З появою вірусу ця потреба стала ще більш нагальною. Люди роблять менше емоційних покупок, ретельніше обирають будь-що. Радує, що локдаун сприяв тому, що люди почали приділяти більше уваги самоактуалізації та особистому розвитку.
Під час періоду кризи брендам важливо не мовчати і не втрачати зв’язок з аудиторією. Для того, щоб інтеграція бренду викликала захоплення, а не дратувала, в цей період важливо створювати нативні, актуальні та ситуативні прояви. Вміння швидко реагувати на інфопривід завжди сприятиме ширшим охопленням, а кількість контактів і лояльність зросте в кілька разів.
Гарний приклад — проєкт «Подаруйте свято Ба і Ді», де два великі бренди об’єдналися, щоб постачати продуктові наборі літнім людям. Одинокі Ба і Ді змогли утриматися від походу до супермаркету, що суттєво знизило ризик зараження вірусом.
Олег Хороший, Co-Founder в Private School «Star Time»
Люди думають про те, наскільки компанія ефективна, наскільки ефективні її продукти, наскільки правильно побудовані продажі та наскільки правильно відбувається фінансове керування в компанії. Протягом таких періодів починаємо оптимізувати витрати, штат. Починаємо вивчати навантаження для кожної людини. Вивчаємо, хто чим займається і, можливо, дозавантажуємо якоюсь певною діяльністю.
Ми відкрили абсолютно новий напрямок — це наша приватна школа — який ми, в принципі, вже давно запустили і він активно працює, розвивається. Ми навіть запакували формат франшизи. Відпрацьовано кейс онлайн-навчання дітей і повністю працює платформа. І в принципі на сьогодні ми відчуваємо себе в безпеці на період локдауну, оскільки всі свої B2B- та B2C-партнерства ми переглянули, починаючи з договорів та закінчуючи партнерськими угодами.
Плюс — більше часу приділяємо навчанню, аби кожен співробітник компанії був максимально ефективним на своїй посаді. Тому, мабуть, слоган 2021 року — це інвестиції в себе та навчання.
Канат Ногойбаєв, Public Affairs and Communication Executive at Coca-Cola Kyrgyzstan
Якщо говорити про пост-пандемію, більшість людей стали більше дбати про своє здоров’я. У цьому випадку змінюється ставлення до базових речей: похід у магазин, похід у заклад. Якщо ми говоримо про більшість країн, то для них це стає ризиковим заняттям. У цьому випадку, в тих країнах, у яких до цього не була розвинена цифровізація, починають працювати і набувають популярності сервіси доставок. Компанії стають клієнтоорієнтованими і запускають сервіси доставок, аби забезпечити людей продуктами, їжею.
У результаті, незважаючи на спад пандемії, люди звикають замовляти їжу додому або користуватися онлайн- та інтернет-послугами. В результаті цифрова реальність стала ближчою і звичнішою для багатьох.
Для мене особисто період трансформації у пандемію — це усвідомлення того, що можна робити в час, що звільнився. Цей час намагаєшся заповнювати чимось новим. Я використовував цей час, щоб створити медіамайданчики і свій проєкт на YouTube, у якому розповідаю про різні соціальні теми. Я почав відкривати для себе медіапростір і відкрив можливості як для інфлюенсера — люди сидять удома і зацікавлені в тому, щоб дивитися щось, що дає нові знання. Плюс, однозначно, весь час, що з’являється, я приділяю саморозвитку. Якщо говорити про кар’єру, я більше уваги приділяв роботі, продуктивності і ефективності. Я був зайнятий антикризовим регулюванням, що дало мені більше можливостей для кар’єрного розвитку. А ще я більше зайнявся здоров’ям. Криза дала мені розуміння того, що важливо займатися спортом, і я схуд на 20 кг.
Резюмуючи, для мене криза відкрила такі можливості:
- зміна себе фізично через заняття спортом і бігом;
- зміна себе ментально через усвідомлення своєї ефективності в роботі;
- створення медіаконтенту, через яких я зміг впливати на інших.
Харіш Натараджан, Head of Economic Risk at AKE International; перша людина, яка перемогла в дебатах зі штучним інтелектом IBM
Пандемія багато що змінила в нашому житті — і більшість змін була не на краще. Тим не менш, можна вважати за позитивний момент те, що період локдауну та пост-локдауну порушив звичний ритм життя. Я можу впевнено говорити тільки про себе, і для мене це був період, коли з’явилася можливість розібратися, що мені подобається, чим я хочу займатися в житті і кар’єрі. Однак, на ці питання завжди нелегко відповідати. Багато хто з нас усвідомлює, що в житті є принаймні кілька аспектів, до яких хотілося б внести певні зміни, але так і не знаходить того, що шукає.
Я вважаю, певний майндсет створює можливості і для компаній також. Ми будемо випробовувати нові прийоми, створювати новий досвід — незалежно від того, подобається вам це, чи ні. У компаніях, які промотують ідею нових речей, що варто спробувати, закладено величезний потенціал.
Для багатьох з нас локдаун став одним з тих періодів, коли з’явився час для себе. Наша соціальна залученість була обмежена, на зміну тривалим поїздкам на роботу прийшли короткі подорожі зі спальні у вітальню, а міжнародні поїздки припинилися зовсім. Таким чином, локдаун і світ в період пост-локдауну надали нам час зосередитися на собі. Спочатку я скористався можливістю почитати, вивчити нову мову і приділити час тому, щоб привести себе в форму. Але в міру того, як локдаун тривав, а життя так і не повернулося до норми, що буда до кризи, я виявив, що моя мотивація до самовдосконалення впала.
Я поміркував і зрозумів, що моє прагнення до самовдосконалення і трансформації, насправді, не пов’язано за мною. Я читав, щоб вести цікаві бесіди на званих вечерях, вивчав мову, щоб подорожувати, приводив себе в форму, щоб подобатися іншим.
Головним чином, ці місяці навчили мене ось чому: щоб підживлювати мотивацію і продовжувати самовдосконалюватися, необхідно це робити для себе, а не для інших.
Дмитро Деркач, CEO «Планета Кіно», співзасновник Pumpidup
Я бачу кілька явних тенденцій.
Максимальна діджиталізація і автоматизація різних сфер бізнесу і навіть особистого життя. Співробітники переходять на віддалену роботу, і менеджерам треба перебудовуватися під такий формат управління командою, потрібен спеціальний софт для ефективних комунікацій (наприклад, месенджери, відеоконференції), для обліку завдань, workflow (наприклад, «Бітрікс24», Trello, Jira), для управління проєктами, прийому і введення в посаду, для навчання нових співробітників (наприклад, LMS-портал Collaborator) і так далі. Також ми максимально переходимо на відеозустрічі з нашими партнерами, замовниками, підрядниками. Живого спілкування стає менше, деяким людям дуже важко перебудовуватися під нові реалії, але це необхідно.
Вся сфера рітейлу і роздрібної торгівлі різко переходить в онлайн-продажі, маркетплейси, доставку, take away, вони створюють свої сайти і мобільні додатки, впроваджують CRM. Зміни занадто швидкі, не всі за ними встигають.
Також багато хто переходить в режим жорсткої економії, зрізають усі зайві кости, починають детально заглиблюватись у фінанси і особливо в витратну частину. Доводиться прибирати весь зайвий «жирок». Ця тенденція мені подобається. Ми всі стаємо більш ефективними.
Ми змушені були внести зміни до багатьох внутрішніх процесів у компанії, нам довелося дуже глибоко зануритися в наші статті витрат і прибрати все, що тільки можна було. Ми залишили тільки критично важливі витрати компанії. Дуже хочеться, щоб навіть після кризи ми продовжили так само прискіпливо ставиться до свого бюджету.
Під час першого локдауну ми отримали величезну підтримку від наших клієнтів (як фінансову, так і моральну), це дало всій нашій команді живі докази правильності обраного нами шляху, місії, стратегії. Ми давно вкладаємо величезні зусилля і ресурси в розвиток бренду, клієнтського сервісу і зараз ми отримали реальні докази, що все це працює і дає класний результат.
Ми запустили і посилили деякі проєкти, які раніше були в тіні нашої уваги. Так ми створили власне виробництво попкорну під брендом Pumpidup і активно заходимо з ним в роздрібні мережі.
Я особисто зараз проробляю концепції кількох нових бізнесів, які планую запустити цього року.
Детальна інформація про безкоштовний марафон NO LIMITS: transformACTION 2021 та повний перелік спікерів (гайд-ліфтерів) доступна на сайті заходу.