• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Натхнення

Микита Шаленний і Дем’ян Ом про щастя і правду

9 Листопада, 2020
Час прочитання: 3 хв.
A A
Микита Шаленний і Дем'ян Ом про щастя і правду
Share on FacebookShare on Twitter

Микита Шаленний — не просто художник, який працює у жанрах живопису, відео, фотографії, інсталяції. Всю свою енергію він направляє на вивчення людини, зображення її у фокусі своїх творів. Здавалося б, людина як домінуючий вид на Землі мала би бути давно вивченою. Менше з тим, цей феномен, продовжують досліджувати. 

Що таке «людина» і чому так цікаво вивчати її крізь призму мистецтва, про філософію і її місце в бізнес-середовищі обговорювали автор проєкту «Філософський Сад» і засновник Відкритого Університету U Дем’ян Ом і Микита Шаленний. Коротко — читайте «Тези»**, а детальніше — слухайте подкаст.

Еволюція людей

Людство — своєрідна маса, в якій величезна кількість переважає над якістю. Ми постійно перебуваємо в процесі дослідження світу: коли читаємо книги, дивимося кіно або ж спостерігаємо, як плине час.

Що ми бачимо? Еволюція людства складається з двох полярних по своїй суті явищ. З одного боку, ми безумовно еволюціонуємо, з іншого — людина мало змінилася з часів середньовіччя. Окремі поняття і звички стали інкашими за формою, але зберегли той самий атавістичний зміст.

Існує думка, що людина належить до світу тварин. Ми — більш розвинені, соціально адаптовані, технологічно грамотні, але, все ж, тварини. 

Виходить, що homo sapiens — це істота, яка змогла перейти зі світу тваринних схильностей у світ гуманізму. Той, хто вирізняється з натовпу, наділений особливою силою та здатний на вчинки. 

Думка, яку продукує натовп, в основному є помилковою. Діями натовпу часто керують усереднені переконання, які містять чимало дурості. Вона проявляється у відсутності емпатії, нестачі уваги, ігноруванні інтересів інших. 

Людині такого складу простіше приєднатися до великої групи, ніж захищати одинаків чи відстоювати правду.

Чимало філософів шукали і шукають відповідь на питання: що таке правда? За якими ознаками її можна вирізнити? Та чи варто це взагалі робити? 

Про щастя

Поряд з категорією правди існує поняття щастя. Воно також неоднозначне, доволі суб’єктивне та спонукає до роздумів.

Існує думка, що чим щасливіша людина зараз, тим більш нещасною вона стане згодом. Це ніби ефект маятника: після проживання і усвідомлення цього стану будь-які інші стани становитимуть яскравий контраст. 

Є й інша закономірність: після добре виконаного завдання приходить задоволення від власної реалізованості. Згодом — лишається приємний післясмак. Це також вважають різновидом щастя. 

поняття щастя

Про бізнес

Є цікавий момент. Якщо запитати людину бізнесу, чи щаслива вона, рідко коли почуємо: «Так». Натомість люди мистецтва дають переважно ствердну відповідь. 

Це можна пояснити тим, що останні усвідомлюють сенс свого життя у творчості. Відповідно — займаються тим, що їм до душі, та почуваються реалізованими. Бізнесмени менш схильні до саморефлексії, тому гірше розуміють власні почуття і довше знаходять справу всього життя.

Той, хто сам обирає чим займатися, реалізує свої бажання. Проте, аби знайти свою справу, необхідно напрацювати навичку саморефлексії, споглядання та дослідження свого внутрішнього світу. А це вже царина філософії.

Про філософію

Якщо філософію почнуть викладати у школах бізнесу, розвиток навички споглядання людиною внутрішнього та зовнішнього світу зрушиться з мертвої точки.

Це могло би вплинути і на етику ведення досить безпринципного українського бізнесу. Сучасне висловлювання: «бізнес є бізнес» фактично означає: «роблю усе, що хочу». Воно якнайкраще відображає проблему сучасного бізнесу.

Склалося так, що більшість представників бізнес-комьюніті перебувають у соціальній грі по десять-двадцять років, і помітно деморалізують суспільство. Це шлях в нікуди. Адже надзавдання кожного бізнесмена — навчитися діяти на перспективу.

Людина-споглядач, власне, відрізняється від споживача вмінням робити винагороду відстроченою. Так ми знову повертаємося до питання: хто така людина, і наскільки вона еволюціонувала з часів середньовіччя.

Людина-споглядач

[с]

Більше смислів і відкритих запитань до читача про філософію та філософію бізнесу дізнавайтеся у подкасті — за цим посиланням.

Також цей текст доступний російською мовою за цим посиланням.

Усі матеріали проєкту «Філософський Сад» — лонгріди і подкасти — доступні тут.


*Партнерський матеріал

**«Тези» — це враження наших редакторів після прослуховування подкасту. Це синтез смислів, які кристалізувалися з бесіди двох людей, спроба показати смислові, сутнісні акценти. У короткому тексті. «Тези» — це не цитати, а авторські висловлювання редакторів, написані як загальне враження від розмови. «Тези» відповідають на запитання «НАВІЩО говорили?» і «ЯКИХ ТЕМ торкнулися ці люди?», подкасти — на запитання «ЩО в точності говорили?», «ЯК саме говорили?».

***Познайомитись з людьми, які працюють над проєктом, можна тут. Дякуємо за небайдужість та часткову підтримку проєкту програму «Культурна Столиця» Дніпра i програму розвитку місцевого самоврядування та висвітлення діяльності Дніпровської міської ради.

«Філософський Сад» прямо зараз отримав продовження — триває краудфандінг на англійську версію тез для публікації на європейських платформах. Ми хочемо, щоб голоси українських мислителів зазвучали на міжнародному ринку культурних і креативних індустрій.

Багато героїв «Філософського Саду» стали запрошеними тьюторами Відкритого Університету U — нових програм з філософії, дизайну, проєктного менеджменту для культурних і креативних індустрій.

Теги: бізнесінтерв‘юподкастифілософіяФілософський Сад

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи
Інсайти

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи

28 Травня, 2025

Війна, економічна нестабільність, змінений ринок — це реалії, у яких сьогодні працюють українські підприємці. Але для Іллі Неправди, співвласника студії Правда Studio і арт-директора низки креативних проєктів, виклики стали не...

Читати даліDetails

Ілля Янков: за його ідеї платять мільйони. Як він змінив рекламу в Україні?

Результати форуму і конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2024»

РЕКОМЕНДОВАНО

Аналітика

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

26 Червня, 2025
Бізнес та Інновації

40+ експертів, 500+ учасників і нескінченна кількість інсайтів: як пройшов MRKTNG MRTHN 2025

10 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України
Відповідальність

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України

24 Червня, 2025
Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії
Відповідальність

Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії

26 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.