• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Інсайти

«Найлегший спосіб поглибити проблему — мовчати про неї»: чи існує рівність у креативному секторі

23 Грудня, 2019
Час прочитання: 1 хв.
A A
«Найлегший спосіб поглибити проблему — мовчати про неї»: чи існує рівність у креативному секторі
Share on FacebookShare on Twitter

У 2019 році Британська Рада в Україні спільно з PPV Knowledge Networks завершила україномовний переклад звіту «Стан та просування рівних можливостей для жінок та чоловіків у культурних та креативних індустріях в Азербайджані, Вірменії, Грузії та Україні». Протягом року було проведено презентації звіту на найбільших майданчиках для креативного сектору в Україні, таких, зокрема, як Форум Креативних Індустрій та конгрес HeForShe. Крім того, організовано декілька майстерень (зокрема для журналістів Суспільного та студентів KAMA), а також створено серію ілюстрацій у колаборації із художницею Алевтиною Кахідзе.

За час роботи над дослідженням у 2017-2019 роках, Україна встигла піднятися у позиціях з 65 на 59 місце у Global Gender Gap Index, а Грузія зробила неймовірний стрибок із 99 на 74 місце. Вірменія і Азербайджан незмінно тримають позиції у дев’ятій десятці рейтингу, а Ісландія, Норвегія, Фінляндія і Швеція продовжують змагатися за трійку лідерства.

Ілюстрація: Алевтина Кахідзе

З ключовими висновками звіту українською і англійською мовами можна ознайомитися на сторінці Британської Ради, а тим часом — декілька спостережень за результатами презентацій для широкої аудиторії:

  1. Креативний сектор України зацікавлений у тому, щоб дізнаватися про себе більше. Українські культурні інституції та представники й представниці креативного бізнесу охоче відвідують профільні події, і щоразу більше асоціюють культурні і креативні індустрії із сферою економіки, яка створює додану вартість.
  2. Успіх у креативному секторі розуміють насамперед як можливість самореалізуватися, спосіб впливати та надихати. Проте не завжди праця у креативному секторі вважається гідною («серйозною») працею. І це є особливістю суспільного сприйняття у пострадянському просторі.
  3. «Гідна» праця у креативному секторі — це безпечне середовище, що не тільки дозволяє вільно висловлюватися та генерувати божевільні ідеї, а й є достатньо загартованим до критичних та прямолінійних висловлювань.
  4. Одночасно в Україні та країнах Південного Кавказу саме культура та креативний сектор є творцями сенсів (в тому числі стереотипів), які формують або суттєво впливають на суспільну думку.
  5. Представники та представниці креативного сектору здебільшого неохоче говорять про питання ґендерної рівності загалом. Коли ж справа торкається особистого досвіду кожного/кожної, емоційність «зашкалює». Питання є чутливим рівною мірою як для чоловіків, так і жінок.
  6. Часто презентації звіту та фокус-групи в рамках дослідження ставали майданчиками, де представники та представниці сектору вперше могли побачити себе очима інших. Соціальну емпатію, здатність глибинно почути/побачити позицію колег називали одним із найбільш затребуваних і найбільш продуктивних факторів як комерційної, так і художньої успішності.
  7. Для сектору реклами та маркетингу надзвичайно великим викликом виявилася потреба з одного боку слідувати запитам ринку (продавати те, що клієнт купує), а з іншого боку — відповідальність за змісти та наслідки рекламного контенту. Серед основних пасток: стереотипні рольові образи жінок та чоловіків, об’єктивація людського тіла, гра із «смаженими» темами. Візуальне та смислове наповнення інформаційного простору, який споживають як дорослі, так і діти, є з одного боку широким полем для креативності, з іншого боку – полем битви за права людини і людську гідність.

Ілюстрація: Алевтина Кахідзе

І замість висновків: найлегший спосіб поглибити проблему — мовчати про неї. Найкоротший і найболючіший шлях — голосно говорити мовою цифр, фактів та цитат. Найбільш гуманний шлях — визнавати власну недосконалість, бути готовими бачити «сліпі зони» своїх проектів та матеріалів, встановлювати стандарти професійності і спільно шукати рішення для досягнення цих стандартів. Можливо, тоді креативний сектор буде не лише гідним, безпечним високооплачуваним професійним середовищем, але й двигуном просування України вгору по сходинках світового рейтингу ґендерної рівності.

Катерина Кравчук

Про автора: економістка, культурологиня, координаторка дослідження «Стан та просування рівних можливостей для жінок та чоловіків у культурних та креативних індустріях в Азербайджані, Вірменії, Грузії та Україні».

Теги: історіїэксперты и мнения

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Нова книга Деббі Міллман
Історії

Нова книга Деббі Міллман

23 Лютого, 2022

Нова публікація під назвою Why Design Matters: Conversations with the World’s Most Creative People охоплює есе, фотографії, цитати та майже 60 інтерв’ю з шоу. Деббі Міллман — письменниця, дизайнерка, педагогиня, художниця та знавець подкастів — оголосила...

Читати даліDetails

Disabled Teddies: серія малюнків Дани Керлі позбавляє стигматизації інвалідності та хронічних захворювань

«Посланці» Ганса Гольбейна Молодшого: факти, які допоможуть вам зрозуміти їх

РЕКОМЕНДОВАНО

Бізнес та Інновації

У центрі культури й сенсів: що обговорювали на 18-му Українському маркетинг-форумі

12 Травня, 2025
Ідеї

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency

23 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Креативна Практика розробила ребрендинг для найвідомішої української шрифтової платформи Rentafont
Ідеї

Креативна Практика розробила ребрендинг для найвідомішої української шрифтової платформи Rentafont

27 Травня, 2025
“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.