Каннська післямова. Юрко Гуцуляк: Замість розвитку індустрії дизайну –  лобіювання політичних ідей.

Відомий дизайнер, засновник студії власного імені Юрко Гуцуляк ділиться враженнями від робіт категорії Design Lions Міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions.

Design Lions — це дивовижний конкурс дизайну, який вперто промотує вторинність дизайну.

Аналізуючи роботи переможців чітко видно, що найважливішим критерієм є копірайтинг, на другому місці політичність і лише на третьому дизайн.

Рівень дизайну переможців парадоксально зростає від золота до шортлистів, а організатори доносять чітке повідомлення: без соціальної значущості та висвітлення гострих тем визнання в Каннах не буде. Тобто, мова не йде про розвиток індустрії дизайну, а про лобіювання політичних ідей.

В цьому немає нічого поганого, але в такому випадку концепція Design Lions є недоречною. Традиційно, конкурс дизайну має давати відповіді на питання «А що зараз нового в дизайні? Як розвивається візуальна культура? Що таке високий дизайн?». Натомість, журі проінформувало нас в розважальній формі про проблеми західного суспільства.

Одним з критеріїв успішної роботи є професійна заздрість. Відтак, важливими є відповіді на два питання.

Чи хотів би я вибороти Канського Лева?

Звісно, що так.

Чи хотів би я створити одну з робіт, на зразок тих, що перемогли в Каннах, за умови відсутності нагороди?

 Можливо, але лише дві чи три роботи.

В  цьому році категорія Design Lions є особливою — нарешті серед переможців з`явилася Україна завдяки колаборації Banda Agency та Republique зі стилем для Євробачення 2017. Особисто я радію за цю нагороду не лише тому, що саме ця робота колег варта такої відзнаки, а й тому, що бронзовий лев став переконливою відповіддю всім невігласам, які необґрунтовано критикують український дизайн і не мають віри в українських авторів. Вітаю переможців!

Трохи сумно, що попри всю свою політичну коректність і правову орієнтованість на конкурс була допущена розробка туристичного бренду Росії, яка наглядно демонструє Крим як власну територію (тема, яка не актуальна на заході). Також ця робота була опублікована на багатьох міжнародних платформах і отримала, як не прикро,  низку схвальних відгуків.

Окрім сумнівної позиції організаторів фестивалю засмучує пасивність українських професійних організацій та спільнот — я не бачив жодної офіційної інформації про обурення чи протест.

Коментар Від Офіційного представництва Canes Lions в Україні та редакції Reklamaster.com

Ще одна вкрай суб’єктивна думка відомого та авторитетного креатора…Загалом таке різноманіття думок – це добре, це значно краще, ніж хорова одностайність. Але ця думка викликала необхідність надати деякі коментарі та пояснення.

З одного боку, тішить,  що згадувана робота не отримала жодної нагороди на Cannes Lions, а значить – просто була однією з 1248 робіт, поданих на конкурс в категорії Design. Можемо запевнити: якби цю роботу на Cannes Lions хоч якось було помічено та відзначено – реакція Українського Представництва не забарилася би і була би однозначною.  Що стосується популяризації вищезгаданої одіозної роботи на міжнародних платформах та навіть фактів нагородження її на інших фестивалях, де брали участь українські рекламісти, пасивність як державних установ, так і  громадських профільних організацій викликає подив і жаль.

Нагадаємо: Cannes Lions позіціонує себе як Міжнародний фестиваль креативу. Місія Офіційного Представництва  Сannes Lions  в Україні – перш за все, комунікаційно-просвітницька, в тому числі вона полягає в налагодженні продуктивних контактів між українськими креаторами і популяризації здобутків України як держави з неабияким креативним потенціалом.

Одним з основних заходів, започаткованих Представництвом, є Форум креативних індустрій, який пройде 7-8 вересня в Києві. Саме Форум має всі шанси стати майданчиком для продовження серйозної та змістовної дискусії про місце і роль рекламно-маркетингової індустрії (а також її профільних організацій) в креативному розвитку країни, і паралельно – про зв’язок професійної діяльності та громадянської позиції суб’єктів рекламно-маркетингової галузі. Тож запрошуємо долучатися до участі в дискусії всіх зацікавлених та небайдужих до цих нагальних проблем.

 

 

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

WOW-ефект як ключовий засіб закріплення меседжу івенту

WOW-ефект — це, мабуть, один із основних засобів закріплення меседжу заходу. Бо зазвичай момент WOW відбувається в кульмінаційній частині події, ...

Прийоми проти ЛОМу: що таке кенселінг і як інфлюенсеру не потрапити під публічне засудження

ХХІ століття відзначилося силою-силенною нових професій. Блогер — одна з перших. Соціальні мережі — давно один із найпотужніших публічних рупорів, ...

Трансформації та можливості: бліц спікерів онлайн-марафону NO LIMITS: transformACTION 2021 (оновлено)

Новий освітній український проєкт LIFTA.SPACE анонсував безкоштовний онлайн-марафон NO LIMITS: transformACTION 2021, який відбудеться 15-21 лютого 2021. Ключова тема івенту — трансформації як ...

5 речей, необхідних для народження інновацій

Ідеї є всюди, або 5 речей, необхідних для народження інновацій

Найкращі ідеї народжуються там, де люди найменше сподіваються їх знайти — вважає Емі Стентон, засновниця та керівниця PR-агенції Stanton & ...

Повчання, переспіви та підмочені репутації: найгірша реклама до Супербоулу 2021

Міфічні «ідеальні люди» є невмирущим рекламним кліше, але ми не для того витерпіли цей рік, щоб найгірша реклама до Супербоулу 2021 повчала нас, як жити.

Секрети ефективної соціальної комунікації та контроль інфодемії: про що говорили на SHKALA 2021

Секрети ефективної соціальної комунікації та контроль інфодемії: про що говорили на SHKALA 2021

2 та 3 лютого 2021 року відбувся Форум з комунікацій для соціальних та поведінкових змін SHKALA 2021. Подія у сфері трансформації українського ...