Каннська післямова. Юрко Гуцуляк: Замість розвитку індустрії дизайну –  лобіювання політичних ідей.

Відомий дизайнер, засновник студії власного імені Юрко Гуцуляк ділиться враженнями від робіт категорії Design Lions Міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions.

Design Lions — це дивовижний конкурс дизайну, який вперто промотує вторинність дизайну.

Аналізуючи роботи переможців чітко видно, що найважливішим критерієм є копірайтинг, на другому місці політичність і лише на третьому дизайн.

Рівень дизайну переможців парадоксально зростає від золота до шортлистів, а організатори доносять чітке повідомлення: без соціальної значущості та висвітлення гострих тем визнання в Каннах не буде. Тобто, мова не йде про розвиток індустрії дизайну, а про лобіювання політичних ідей.

В цьому немає нічого поганого, але в такому випадку концепція Design Lions є недоречною. Традиційно, конкурс дизайну має давати відповіді на питання «А що зараз нового в дизайні? Як розвивається візуальна культура? Що таке високий дизайн?». Натомість, журі проінформувало нас в розважальній формі про проблеми західного суспільства.

Одним з критеріїв успішної роботи є професійна заздрість. Відтак, важливими є відповіді на два питання.

Чи хотів би я вибороти Канського Лева?

Звісно, що так.

Чи хотів би я створити одну з робіт, на зразок тих, що перемогли в Каннах, за умови відсутності нагороди?

 Можливо, але лише дві чи три роботи.

В  цьому році категорія Design Lions є особливою — нарешті серед переможців з`явилася Україна завдяки колаборації Banda Agency та Republique зі стилем для Євробачення 2017. Особисто я радію за цю нагороду не лише тому, що саме ця робота колег варта такої відзнаки, а й тому, що бронзовий лев став переконливою відповіддю всім невігласам, які необґрунтовано критикують український дизайн і не мають віри в українських авторів. Вітаю переможців!

Трохи сумно, що попри всю свою політичну коректність і правову орієнтованість на конкурс була допущена розробка туристичного бренду Росії, яка наглядно демонструє Крим як власну територію (тема, яка не актуальна на заході). Також ця робота була опублікована на багатьох міжнародних платформах і отримала, як не прикро,  низку схвальних відгуків.

Окрім сумнівної позиції організаторів фестивалю засмучує пасивність українських професійних організацій та спільнот — я не бачив жодної офіційної інформації про обурення чи протест.

Коментар Від Офіційного представництва Canes Lions в Україні та редакції Reklamaster.com

Ще одна вкрай суб’єктивна думка відомого та авторитетного креатора…Загалом таке різноманіття думок – це добре, це значно краще, ніж хорова одностайність. Але ця думка викликала необхідність надати деякі коментарі та пояснення.

З одного боку, тішить,  що згадувана робота не отримала жодної нагороди на Cannes Lions, а значить – просто була однією з 1248 робіт, поданих на конкурс в категорії Design. Можемо запевнити: якби цю роботу на Cannes Lions хоч якось було помічено та відзначено – реакція Українського Представництва не забарилася би і була би однозначною.  Що стосується популяризації вищезгаданої одіозної роботи на міжнародних платформах та навіть фактів нагородження її на інших фестивалях, де брали участь українські рекламісти, пасивність як державних установ, так і  громадських профільних організацій викликає подив і жаль.

Нагадаємо: Cannes Lions позіціонує себе як Міжнародний фестиваль креативу. Місія Офіційного Представництва  Сannes Lions  в Україні – перш за все, комунікаційно-просвітницька, в тому числі вона полягає в налагодженні продуктивних контактів між українськими креаторами і популяризації здобутків України як держави з неабияким креативним потенціалом.

Одним з основних заходів, започаткованих Представництвом, є Форум креативних індустрій, який пройде 7-8 вересня в Києві. Саме Форум має всі шанси стати майданчиком для продовження серйозної та змістовної дискусії про місце і роль рекламно-маркетингової індустрії (а також її профільних організацій) в креативному розвитку країни, і паралельно – про зв’язок професійної діяльності та громадянської позиції суб’єктів рекламно-маркетингової галузі. Тож запрошуємо долучатися до участі в дискусії всіх зацікавлених та небайдужих до цих нагальних проблем.

 

 

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Чи є креатив після карантину? Робота креативних команд у нових умовах

Креативні директори британської агенції Five by Five Global Раві Біхарі та Енді Манкузо розмірковують про те, чи є креатив після карантину, ...

Піаніст Павло Гінтов про креативність музиканта-виконавця і майбутнє класичної музики

Український піаніст Павло Гінтов сьогодні добре відомий в багатьох країнах світу. В його доробку — призи й нагороди на міжнародних ...

Чи наблизить пандемія нову еру безконтактних технологій?

Десь 80% користувачів вважають тачскріни вкрай негігієнічними. Натомість, ідея безконтактного інтерфейсу була сприйнята ними дуже позитивно.

«Онлайн-мероприятия становятся образовательными шоу»: с какими вызовами сталкивается ивент-индустрия

В первые недели карантина онлайн-контент был королем: казалось, все начали проходить курсы, смотреть образовательные ролики и учиться дома на мастер-классах. ...

Lions Live: голова журі Film Lions прогнозує розквіт після кризи та задає три слушних питання

Наступного року журі Film Lions очолить Річард Брім, креативний директор агенції adam&eveDDB, у якого є дуже чітка система оцінювання креативних робіт.

Lions Live: голова журі Outdoor Lions закликав до простоти та гумору в креативі

Креативний директор AlmapBBDO, який наступного року очолить журі Outdoor Lions, сформулював кілька принципів, за якими буде визначено переможця.