Міжнародний жіночий день існує ось уже більше 100 років для того, щоб підтримувати права жінок. Коли ми говоримо про рівноправ’я у суспільстві, ми піднімаємо такі добре задокументовані проблеми як «невидимість» жінок у робочому колективі, стереотипи, нерівні можливості та гендерні упередження. Але ось питання: якщо у глобальній культурі бінарне визначення лише двох гендерів (чоловік/жінка) поступово перестає бути таким вже абсолютним і ми в перспективі житимемо у небінарному світі, то чи є сенс присвячувати окремий день виключно жінкам?

Питання непросте, тому що для відповіді на нього треба спершу визначитись, що означає «бути жінкою». На що ми спираємося у своєму визначенні? На біологічне поняття (стать)? Чи на соціальне (гендер)?

Реальність, у якій ми всі живемо – досить мінливе місце. Наші уявлення про стать та гендер міняються також. І зараз все менше людей вірить у те, що гендер є бінарним поняттям.

Статистика небінарного світу

У Великобританії, за даними Національної служби охорони здоров’я, кількість молоді з такою гендерною дисфорією (тим переконанням, що власна біологічна стать не співпадає з гендерною самоідентифікацією), яка є достатнім показанням для дозволу процедури зміни статі, зросла на 4000%. І це за останні 10 років.

Опитування, яке нещодавно було проведене Pew Research Centre у США, показало, що майже 60% покоління Z (вікова група від 13 до 20) переконані, що понять «чоловік» та «жінка» недостатньо для того, щоб охопити весь спектр гендерної ідентифікації у суспільстві. Ці ж переконання поділяють також половина мілленіалів (від 22 до 37 років) і трохи більше 30% бебі-бумерів (від 54 до 72 років).

Ці статистичні дані важливі з двох причин. По-перше, через ту швидкість, з якою змінилася суспільна думка, і по-друге, через той масштаб, якого ці переконання набули у суспільстві. Різні покоління представлені неоднаковою кількістю людей. В тій же Великобританії мілленіали та покоління Z разом становлять майже половину від усього населення і на них же припадає більше половини сумарної купівельної спроможності в країні. І їхній процент купівельної спроможності лише зростатиме в той час, як покоління Z підростає та йде працювати. Таким чином, спосіб мислення молодих поколінь здатен назавжди змінити майбутнє суспільства, культури та комерції.

Жінки у широкому розумінні цього слова

Нове завжди привертає до себе більше уваги, ніж те, що ми вже й так добре знаємо. Але правдою лишається те, що навіть у сучасному небінарному світі спільнота жінок (як би ми її не визначали) лишається соціально обділеним класом населення.

Дослідження Американської асоціації психологів показали, що гендер жодним чином не впливає на характер і розумові та лідерські здібності людини. Проте у багатьох сферах індустрії жінки лишаються «невидимками», отримують меншу платню і навіть не завжди мають право розпоряджатися власним тілом.

Якою б не була ваша біологічна чи соціальна ідентифікація, якщо ви вважаєте себе жінкою, то, скоріше за все, світ до вас ставиться не дуже справедливо.

Отже, повернімося до питання, з якого все почалося. Чи є сенс у небінарному світі присвячувати окремий день виключно жінкам? Відповідь буде однозначно «так». Жінки – половина населення світу, і якими б вони не були – цисгендерні чи трансгендерні чи ще якісь інші – і якої б орієнтації вони не були, дискримінація завжди переслідувала їх.

То чи не має бути нашою метою така боротьба з дискримінацією, яка зробить життя кращим для абсолютно всіх жінок у найширшому з можливих тлумачень слова «жінка»? І ми, маркетологи, несемо відповідальність за те, щоб наблизити майбутнє без дискримінації.

Авторка статті – Ермінія Блекден, директорка з питань стратегічного планування агенції Engine.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Що читати на карантині: поради для коммунікаційників

Що читати на карантині: поради для коммунікаційників

Коммунікаційна агенція prcom підібрала 9 книг, які стануть у нагоді всім маркетологам, піарникам і коммунікаційникам, та допоможуть провести карантин із ...

NESCAFE_3in1_XXL_Informer_040220b

Розмір стіка має значення. Запуск Nescafé 3в1 у новому XL-форматі

Чим більший стік, тим більше позитивних вражень. І кожний рекламний матеріал став відображенням цього твердження у новій кампанії Publicis Ukraine ...

Союзники в дії

ГО «Точка опори ЮА» запускає проєкт для союзників ЛГБТ

«Союзники в дії» — це сайт та серія активностей для тих та про тих, хто розуміє, що всі люди рівні ...

Илья и Катя Ануфриенко

6 советов «молодым львам» от участников YLC 2019 Ильи и Катерины Ануфриенко

Несмотря на то, что локальный конкурс Young Lions Competitions Ukraine 2020 перенес даты проведения, это не значит, что нужно откладывать ...

Когда браузер становится боссом

В cookie-free рекламном ландшафте будущего браузеры и операционные системы встанут на страже цифрового маркетинга в качестве «привратников». И новый расклад ...

Спортсмени-олімпійці у соціальній рекламі від Visa закликають мити руки та сидіти вдома

Спортсмени-олімпійці у соціальній рекламі від Visa показали, що вони миють руки, не забувають про антисептик і взагалі тренуються вдома.