Чи має сенс Міжнародний жіночий день у небінарному світі?

Міжнародний жіночий день існує ось уже більше 100 років для того, щоб підтримувати права жінок. Коли ми говоримо про рівноправ’я у суспільстві, ми піднімаємо такі добре задокументовані проблеми як «невидимість» жінок у робочому колективі, стереотипи, нерівні можливості та гендерні упередження. Але ось питання: якщо у глобальній культурі бінарне визначення лише двох гендерів (чоловік/жінка) поступово перестає бути таким вже абсолютним і ми в перспективі житимемо у небінарному світі, то чи є сенс присвячувати окремий день виключно жінкам?

Питання непросте, тому що для відповіді на нього треба спершу визначитись, що означає «бути жінкою». На що ми спираємося у своєму визначенні? На біологічне поняття (стать)? Чи на соціальне (гендер)?

Реальність, у якій ми всі живемо – досить мінливе місце. Наші уявлення про стать та гендер міняються також. І зараз все менше людей вірить у те, що гендер є бінарним поняттям.

Статистика небінарного світу

У Великобританії, за даними Національної служби охорони здоров’я, кількість молоді з такою гендерною дисфорією (тим переконанням, що власна біологічна стать не співпадає з гендерною самоідентифікацією), яка є достатнім показанням для дозволу процедури зміни статі, зросла на 4000%. І це за останні 10 років.

Опитування, яке нещодавно було проведене Pew Research Centre у США, показало, що майже 60% покоління Z (вікова група від 13 до 20) переконані, що понять «чоловік» та «жінка» недостатньо для того, щоб охопити весь спектр гендерної ідентифікації у суспільстві. Ці ж переконання поділяють також половина мілленіалів (від 22 до 37 років) і трохи більше 30% бебі-бумерів (від 54 до 72 років).

Ці статистичні дані важливі з двох причин. По-перше, через ту швидкість, з якою змінилася суспільна думка, і по-друге, через той масштаб, якого ці переконання набули у суспільстві. Різні покоління представлені неоднаковою кількістю людей. В тій же Великобританії мілленіали та покоління Z разом становлять майже половину від усього населення і на них же припадає більше половини сумарної купівельної спроможності в країні. І їхній процент купівельної спроможності лише зростатиме в той час, як покоління Z підростає та йде працювати. Таким чином, спосіб мислення молодих поколінь здатен назавжди змінити майбутнє суспільства, культури та комерції.

Жінки у широкому розумінні цього слова

Нове завжди привертає до себе більше уваги, ніж те, що ми вже й так добре знаємо. Але правдою лишається те, що навіть у сучасному небінарному світі спільнота жінок (як би ми її не визначали) лишається соціально обділеним класом населення.

Дослідження Американської асоціації психологів показали, що гендер жодним чином не впливає на характер і розумові та лідерські здібності людини. Проте у багатьох сферах індустрії жінки лишаються «невидимками», отримують меншу платню і навіть не завжди мають право розпоряджатися власним тілом.

Якою б не була ваша біологічна чи соціальна ідентифікація, якщо ви вважаєте себе жінкою, то, скоріше за все, світ до вас ставиться не дуже справедливо.

Отже, повернімося до питання, з якого все почалося. Чи є сенс у небінарному світі присвячувати окремий день виключно жінкам? Відповідь буде однозначно «так». Жінки – половина населення світу, і якими б вони не були – цисгендерні чи трансгендерні чи ще якісь інші – і якої б орієнтації вони не були, дискримінація завжди переслідувала їх.

То чи не має бути нашою метою така боротьба з дискримінацією, яка зробить життя кращим для абсолютно всіх жінок у найширшому з можливих тлумачень слова «жінка»? І ми, маркетологи, несемо відповідальність за те, щоб наблизити майбутнє без дискримінації.

Авторка статті – Ермінія Блекден, директорка з питань стратегічного планування агенції Engine.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Target, Walmart і CVS шукають високотехнологічну альтернативу пластиковим пакетам

Заснована цими трьома ритейлерами інвестиційна фірма Closed Loop Partners має на меті пошук, тестування та впровадження інноваційних альтернатив.

Зрозуміло та просто про мікрофлору: CF.Digital розробили сайт для «Лактіалє» від АТ «Фармак»

Як відомо, пробіотики —  живі мікроорганізми, які необхідні людині для підтримки здорової мікрофлори та міцного імунітету. «Лактіалє» — лінійка пробіотиків, яка ...

Vodafone демонструє можливості 5G, скеровуючи на трасі незрячого майстра велоспорту

Vodafone встановила власну 5G-антену так, щоб сигнал лишався сильним впродовж всього відрізка дороги, якою збиралися провести незрячого майстра велоспорту.

Їстівні квіти та неїстівна піца: креатив до Дня закоханих 2021

Їстівні квіти та неїстівна піца, білизна для телефонів та для тестів на цноту – ось таких форм набув креатив до Дня закоханих 2021.

На що схожа твоя любов до діджиталу: тест до Дня закоханих від агенції VIVID та Admixer Advertising

Команди агенції VIVID разом з Admixer Advertising спеціально до Дня закоханих вирішили подарувати всім заряд чудового настрою та безліч позитивних ...

Прийоми проти ЛОМу: що таке кенселінг і як інфлюенсеру не потрапити під публічне засудження

ХХІ століття відзначилося силою-силенною нових професій. Блогер — одна з перших. Соціальні мережі — давно один із найпотужніших публічних рупорів, ...