Ірина Запатріна: Обмін думками та ідеями є актуальним завжди

З 29 до 31 січня на головній арені країни, НСК «Олімпійський», відбудеться унікальний міжнародний ЕКСПО-конгрес «Бізнес для Розумних Міст», організований Фондом Розвитку Міст, Академією Публічно-Приватного Партнерства та Ardana Consultants.

На запитання порталу Reklamaster.com відповідає член правління Фонду Розвитку міст, доктор економічних наук, професор Кафедри фінансів Київського национального торгово-економічного университету, провідний науковий співробітник Інституту економіки и прогнозування НАН України Ірина Запатріна.

Як ви розцінюєте нагальність та важливість Конгресу «Бізнес для розумних міст» в сучасній політичній та економічній ситуації? Чому ви вважаєте проведення такого конгресу актуальним саме сьогодні?

Подібні Конгреси є важливими за будь-якої політичної та економічної ситуації. Обмін думками та ідеями стосовно того, яким чином забезпечити якість життя мешканців міст, є актуальним завжди. Подібні події відбуваються як у розвинутих країнах світу, так і у тих, що розвиваються. Вони доводять, що становлення партнерських стосунків між місцевою владою та бізнесом, базуючись на новітніх досягненнях, у тому числі в сфері ІКТ, є корисним для розвитку міської інфраструктури та створення привабливих умов для проживання мешканців міст. Україна не є виключенням.

Якою має бути роль місцевої влади в реалізації концепції розумного міста: сприяти, ініціювати, не заважати?

Реалізувати концепцію розумного міста без координації з боку місцевої влади  неможливо. Саме влада має розробити таку концепцію, обговорити її з територіальною громадою, внести в неї відповідні зміни за результатами такого обговорення, затвердити та забезпечити її реалізацію. Так це відбувається у всьому світі.

З іншого боку, самостійно, без участі у цьому процесі бізнесу та інститутів громадянського суспільства побудувати розумне й стале місто буде важко, а в таких країнах, як наша, й неможливо.

Хто має бути ініціатором побудови розумного міста: бізнес, влада чи громада?

Влада за активної участі бізнесу та громади.

Яка мета проведення Вашого заходу? Яких результатів ви від нього очікуєте?

Мета проведення ЕКСПО-Конгресу «Бізнес для Розумних Міст» – створити в Україні постійно діючий майданчик для спілкування мерів, представників бізнесу, міжнародних організацій, інноваторів, викладачів і студентів, а також інститутів громадянського суспільства про те, як зробити міста привабливими для проживання і ведення бізнесу. Захід проводитиметься щорічно і збиратиме всіх, хто причетний або цікавиться тематикою міського розвитку, готовий поділитися досвідом реалізації успішних проектів в цій сфері, хоче познайомитися з новими ідеями і підходами до побудови сучасних міст. Для того, щоб учасники ЕКСПО-Конгресу могли провести час з максимальною користю, в його рамках передбачено проведення серії коротких тематичних конференцій, а також цілого ряду спеціальних подій – презентацій, обговорень, майстер класів та семінарів. На виставковому майданчику ЕКСПО – Конгресу міста і бізнес компанії поділяться своїми досягненнями і презентують свої проекти, а учасники заходу зможуть поспілкуватися з провідними міжнародними експертами в сфері міського розвитку в неформальній обстановці. З більш детальною програмою можна ознайомитись на сайті Конгресу: https://businessforsmartcities.com/ua/.

Проведення подібних заходів дозволить створити середовище для спілкування, обміну ідеями і технологіями. Й найголовніше – дасть можливість налагодити ділові контакти між владою і бізнесом, побудувати партнерські відносини, створити умови для реалізації цікавих і амбітних інфраструктурних проектів, які зроблять наші міста зручними і красивими.

Як ви  розцінюєте фактор особистості в побудові розумного міста. Чи згодні ви з тим, що креативне розумне місто будують креативні люди? Що в цьому первинне: люди, які створюють середовище, чи середовище, атмосфера якого привалює креативних людей?

Згодна. На мій погляд, від особистостей, які керують містами, значною мірою залежить успіх реалізації планів щодо трансформації міст у сталі та розумні.  Міська влада має не лише бажати побудувати розумне місто, але й розуміти, яким чином це можна зробити. Тобто, бути підготовленою й до постановки, й до вирішення тих завдань, які для цього необхідні. Саме цим питанням буде присвячена одна з конференцій ЕКСПО-Конгресу «Бізнес для Розумних Міст», яка відбудеться 31 січня 2019 року.

На конгресі ви намагаєтесь висвітлити всі аспекти діяльності розумного міста. А які на ваш погляд напрямки розвитку є пріоритетними?

Неможливо визначити єдині пріоритетні напрями розвитку для всіх міст – вони різні й щодо поточної ситуації, й щодо проблем, що найбільш хвилюють мешканців, й щодо потенціалу міста, необхідного для забезпечити сталого розвитку. Пріоритетні напрями розвитку міст визначаються у Стратегіях їх розвитку, що носять довгостроковий характер.  Про те, як розробляти такі стратегії, будемо говорити на конференції «Розумне врядування», яка відбудеться 31 січня 2019 року в рамках ЕКСПО Конгресу «Бізнес для Розумних Міст».

Чому представникам креативних індустрій, на Ваш погляд, потрібно відвідати BusinessforSmartCitiesExpocongress?Що на Конгресі них може бути найбільш корисним саме для них? Ваші конкретні рекомендації – що відвідати, кого послухати?

Щодо представників креативних індустрій – то на цьому заході вони зможуть донести свої ідеї до органів місцевого самоврядування та, можливо, зацікавити їх у реалізації тих чи інших проектів. А щодо інших учасників  –  у них буде широкий вибір щодо того, які конференції та інші спеціальні заходи відвідати залежно від їх уподобань. Детальна програми всіх заходів, що відбудуться в рамках ЕКСПО Конгресу, буде розміщена на сайті заходи на наступному тижні.

Довідка: Головний організатор ЕКСПО-Конгресу «Бізнес для розумних міст» – Фонд Розвитку Міст – головною метою своєї діяльності визначає допомогу українським містам у досягненні цілей сталого розвитку. Фонд допомагає Києву та іншим містам України досягнути сучасних світових стандартів у розвитку економіки, соціальної сфери, транспортної, інженерної та безпекової інфраструктури із збереженням природного та культурного надбання. Більше про Фонд та його проекти на сайті: http://citydevelopment.fund/ua/.

 

 

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

WOW-ефект як ключовий засіб закріплення меседжу івенту

WOW-ефект — це, мабуть, один із основних засобів закріплення меседжу заходу. Бо зазвичай момент WOW відбувається в кульмінаційній частині події, ...

«Креативна Європа» організовує відкритий воркшоп «Міжнародна мобільність для митців»

Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні, яка фінансує дану програму мобільності, 25 лютого проведе безкоштовний онлайн-воркшоп «Міжнародна мобільність ...

Безкоштовний онлайн-саміт Beyond Eastern Europe: Як українцям працювати на іноземних ринках

25 лютого о 10:00 відбудеться безкоштовний онлайн-саміт Beyond Eastern Europe, організований компанією Payoneer. Понад десять експертів в області бізнесу та ...

Прийоми проти ЛОМу: що таке кенселінг і як інфлюенсеру не потрапити під публічне засудження

ХХІ століття відзначилося силою-силенною нових професій. Блогер — одна з перших. Соціальні мережі — давно один із найпотужніших публічних рупорів, ...

Трансформації та можливості: бліц спікерів онлайн-марафону NO LIMITS: transformACTION 2021 (оновлено)

Новий освітній український проєкт LIFTA.SPACE анонсував безкоштовний онлайн-марафон NO LIMITS: transformACTION 2021, який відбудеться 15-21 лютого 2021. Ключова тема івенту — трансформації як ...

5 речей, необхідних для народження інновацій

Ідеї є всюди, або 5 речей, необхідних для народження інновацій

Найкращі ідеї народжуються там, де люди найменше сподіваються їх знайти — вважає Емі Стентон, засновниця та керівниця PR-агенції Stanton & ...