Ірина Запатріна: Обмін думками та ідеями є актуальним завжди

З 29 до 31 січня на головній арені країни, НСК «Олімпійський», відбудеться унікальний міжнародний ЕКСПО-конгрес «Бізнес для Розумних Міст», організований Фондом Розвитку Міст, Академією Публічно-Приватного Партнерства та Ardana Consultants.

На запитання порталу Reklamaster.com відповідає член правління Фонду Розвитку міст, доктор економічних наук, професор Кафедри фінансів Київського национального торгово-економічного университету, провідний науковий співробітник Інституту економіки и прогнозування НАН України Ірина Запатріна.

Як ви розцінюєте нагальність та важливість Конгресу «Бізнес для розумних міст» в сучасній політичній та економічній ситуації? Чому ви вважаєте проведення такого конгресу актуальним саме сьогодні?

Подібні Конгреси є важливими за будь-якої політичної та економічної ситуації. Обмін думками та ідеями стосовно того, яким чином забезпечити якість життя мешканців міст, є актуальним завжди. Подібні події відбуваються як у розвинутих країнах світу, так і у тих, що розвиваються. Вони доводять, що становлення партнерських стосунків між місцевою владою та бізнесом, базуючись на новітніх досягненнях, у тому числі в сфері ІКТ, є корисним для розвитку міської інфраструктури та створення привабливих умов для проживання мешканців міст. Україна не є виключенням.

Якою має бути роль місцевої влади в реалізації концепції розумного міста: сприяти, ініціювати, не заважати?

Реалізувати концепцію розумного міста без координації з боку місцевої влади  неможливо. Саме влада має розробити таку концепцію, обговорити її з територіальною громадою, внести в неї відповідні зміни за результатами такого обговорення, затвердити та забезпечити її реалізацію. Так це відбувається у всьому світі.

З іншого боку, самостійно, без участі у цьому процесі бізнесу та інститутів громадянського суспільства побудувати розумне й стале місто буде важко, а в таких країнах, як наша, й неможливо.

Хто має бути ініціатором побудови розумного міста: бізнес, влада чи громада?

Влада за активної участі бізнесу та громади.

Яка мета проведення Вашого заходу? Яких результатів ви від нього очікуєте?

Мета проведення ЕКСПО-Конгресу «Бізнес для Розумних Міст» – створити в Україні постійно діючий майданчик для спілкування мерів, представників бізнесу, міжнародних організацій, інноваторів, викладачів і студентів, а також інститутів громадянського суспільства про те, як зробити міста привабливими для проживання і ведення бізнесу. Захід проводитиметься щорічно і збиратиме всіх, хто причетний або цікавиться тематикою міського розвитку, готовий поділитися досвідом реалізації успішних проектів в цій сфері, хоче познайомитися з новими ідеями і підходами до побудови сучасних міст. Для того, щоб учасники ЕКСПО-Конгресу могли провести час з максимальною користю, в його рамках передбачено проведення серії коротких тематичних конференцій, а також цілого ряду спеціальних подій – презентацій, обговорень, майстер класів та семінарів. На виставковому майданчику ЕКСПО – Конгресу міста і бізнес компанії поділяться своїми досягненнями і презентують свої проекти, а учасники заходу зможуть поспілкуватися з провідними міжнародними експертами в сфері міського розвитку в неформальній обстановці. З більш детальною програмою можна ознайомитись на сайті Конгресу: https://businessforsmartcities.com/ua/.

Проведення подібних заходів дозволить створити середовище для спілкування, обміну ідеями і технологіями. Й найголовніше – дасть можливість налагодити ділові контакти між владою і бізнесом, побудувати партнерські відносини, створити умови для реалізації цікавих і амбітних інфраструктурних проектів, які зроблять наші міста зручними і красивими.

Як ви  розцінюєте фактор особистості в побудові розумного міста. Чи згодні ви з тим, що креативне розумне місто будують креативні люди? Що в цьому первинне: люди, які створюють середовище, чи середовище, атмосфера якого привалює креативних людей?

Згодна. На мій погляд, від особистостей, які керують містами, значною мірою залежить успіх реалізації планів щодо трансформації міст у сталі та розумні.  Міська влада має не лише бажати побудувати розумне місто, але й розуміти, яким чином це можна зробити. Тобто, бути підготовленою й до постановки, й до вирішення тих завдань, які для цього необхідні. Саме цим питанням буде присвячена одна з конференцій ЕКСПО-Конгресу «Бізнес для Розумних Міст», яка відбудеться 31 січня 2019 року.

На конгресі ви намагаєтесь висвітлити всі аспекти діяльності розумного міста. А які на ваш погляд напрямки розвитку є пріоритетними?

Неможливо визначити єдині пріоритетні напрями розвитку для всіх міст – вони різні й щодо поточної ситуації, й щодо проблем, що найбільш хвилюють мешканців, й щодо потенціалу міста, необхідного для забезпечити сталого розвитку. Пріоритетні напрями розвитку міст визначаються у Стратегіях їх розвитку, що носять довгостроковий характер.  Про те, як розробляти такі стратегії, будемо говорити на конференції «Розумне врядування», яка відбудеться 31 січня 2019 року в рамках ЕКСПО Конгресу «Бізнес для Розумних Міст».

Чому представникам креативних індустрій, на Ваш погляд, потрібно відвідати BusinessforSmartCitiesExpocongress?Що на Конгресі них може бути найбільш корисним саме для них? Ваші конкретні рекомендації – що відвідати, кого послухати?

Щодо представників креативних індустрій – то на цьому заході вони зможуть донести свої ідеї до органів місцевого самоврядування та, можливо, зацікавити їх у реалізації тих чи інших проектів. А щодо інших учасників  –  у них буде широкий вибір щодо того, які конференції та інші спеціальні заходи відвідати залежно від їх уподобань. Детальна програми всіх заходів, що відбудуться в рамках ЕКСПО Конгресу, буде розміщена на сайті заходи на наступному тижні.

Довідка: Головний організатор ЕКСПО-Конгресу «Бізнес для розумних міст» – Фонд Розвитку Міст – головною метою своєї діяльності визначає допомогу українським містам у досягненні цілей сталого розвитку. Фонд допомагає Києву та іншим містам України досягнути сучасних світових стандартів у розвитку економіки, соціальної сфери, транспортної, інженерної та безпекової інфраструктури із збереженням природного та культурного надбання. Більше про Фонд та його проекти на сайті: http://citydevelopment.fund/ua/.

 

 

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

KMW-CW-Europe-UK-creativity-UA

KMW Global Marathon презентує секцію «Центральна та Західна Європа, Велика Британія: аналітичний огляд, ключові події, факти, цифри»

Провідна британська аналітична компанія Ampere Analysis приєднується до KYIV MEDIA WEEK Global Marathon та 14 вересня представить огляд аудіовізуальної індустрії Центральної, Західної Європи та Сполученого ...

Конкурс Creative Review Photography Annual 2020 оголошує прийом заявок

У конкурсі Creative Review Photography Annual 2020 можуть взяти участь всі, хто має справу з фотомистецтвом: агенції, видавці, галереї, бренди, тощо.

15-16 серпня відбудеться Кураж — улюблена київська денна вечірка та барахолка

Музики на Куражі завжди багато, але, продовжуючи денні вечірки, Кураж нагадує, що літо необхідно жити в танці. Цього разу на ...

KYIV MEDIA WEEK Global Marathon анонсує програму секції Азія: аналітичний огляд, ключові події, кейси, цифри

Азія стане першим регіоном на шляху навколосвітнього онлайн марафону KYIV MEDIA WEEK Global Marathon, який організовує компанія Media Resourses Management ...

МАМІ: Інсайти від лідерів ринку маркетингових сервісів

Як у ситуації турбулентності утримати бізнес? Які стратегії запроваджувати у компанії, щоб навіть у такі часи розвивати агентство? Чого очікувати ...

Kyiv Art Fair Online

Kyiv Art Fair 2020 переходит в онлайн и объявляет участников

С 20 августа по 31 октября сотни работ современных украинских художников будут доступны на онлайн-платформе Kyiv Art Fair. Городской культурный ...