• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Ремесло

Залишилося лише побудувати: засновник і керівник агенції Solar Digital Кирило Соляр про брендинг Одеського метро

26 Травня, 2021
Час прочитання: 4 хв.
A A
Залишилося лише побудувати: засновник і керівник агенції Solar Digital Кирило Соляр про брендинг Одеського метро
Share on FacebookShare on Twitter

Ми продовжуємо знайомити вас з переможцями конкурсу до Дня дизайнера, який організували й провели Creativity.ua та School of Visual Communications. Другим переможцем став проєкт айдентики Одеського метро, розроблений агенцією Solar Digital. Про свою найкреативнішу роботу розповідає засновник і керівник агенції Кирило Соляр.

Кирило Соляр, засновник і керівник Solar Digital
Кирило Соляр

Як виникла ідея створення проєкту метро в Одесі?

В Одесі є все: красиві вулиці, пам’ятники архітектури, трамваї, Привоз, дворики з котами, море, 7-й кілометр і навіть справжня Мала Арнаутська зі своїми підвалами, де роблять майже все. Але в Одесі немає найголовнішого, що є у всіх великих туристичних центрах світу — метрополітену. Про нього мріють усі жителі селища Котовського та селища Таїрова. Він вирішив би найголовнішу проблему міста — завантаженість транспортом.

Над Одеським метро замислювались ще в 1960-х роках. У 70-х, через різке зростання чисельності населення, почалися перші спроби щось зробити. Але це були всього лише спроби. В інтернеті можна знайти величезну кількість проєктів і мап метрополітену, але до будівництва так ніхто і не дістався. Ось і наша команда Solar Digital збагнула, що хоче забрендувати метро, не чекаючи того моменту, коли воно з’явиться.

Як ви розуміли проблему й завдання, яке ви мали вирішити (бриф)?

Ми почали з вивчення історії питання будівництва метро в Одесі, вивчали міжнародні приклади. Довго сперечалися, яке метро брендувати: наземне або підземне. Вирішили, що у наземного метрополітену більше шансів бути втіленим у життя.

Нам потрібно було розробити не тільки брендинг та айдентику, але і найскладніше — правильну мапу Одеського метро, з’єднати гілки метрополітену в важливих місцях, скласти список зупинок, придатних не тільки для жителів міста, а й для туристів, які відвідують не спальні райони, а рекреаційні місця і місця з визначними пам’ятками.

Яку аудиторію потенційних споживачів ви прагнули охопити своїм проєктом?

Найважливішу аудиторію Одеси — мешканців міста та туристів. Але зробити це так, щоб на проєкт звернули увагу і мешканці, і інвестори, і влада.

Брендинг Одеського метро від Solar Digital

Ваш проєкт, по суті, соціальний? Яка його мета, яку реакцію ви розраховували отримувати від мешканців Одеси і гостей міста?

Так, проєкт соціальний, створений на добровільних засадах, якщо так можна сказати. Від одеситів ми розраховували лише на підтримку. Підтримку в соцмережах, у розмові зі знайомими, щоб цей проєкт був на слуху і дістався до тих осіб, у чиїх силах і інтересах це здійснити.

У процесі вивчення мапи міста ми натрапили на ще один соціально значущий об’єкт в Одесі — занедбане будівництво спортивного комплексу. І було прийнято рішення розробити логотип для нової «Арени Одеси», яка, ми сподіваємося, незабаром теж з’явиться в нашому місті.

Логотип для нової «Арени Одеси» від Solar Digital



«Арена Одеса» може стати символом боротьби з будівлями, що руйнуються, та недобудовами в місті. Ми використали у лого силует арени на мапі у поєднанні з традиційними кольорами Одеського прапора, щоб будівля більше асоціювалася з рідним містом.

Арена Одеса

Також зовсім скоро ми запустимо наш новий соціальний проєкт: Візуал простору Бульвару Жванецького в Одесі. Трохи спойлера:

Візуал простору Бульвару Жванецького в Одесі

Як саме розроблялися всі атрибути айдентики Одеського метро? З якими проблемами вам довелося зіткнутися? Чи важко розробляти айдентику поки не існуючого в реальності бренду?

З брендингом проєктів, які ще не запустилися, ми працюємо часто. Практично для всіх стартапів спочатку необхідно розробити айдентику, а тільки після цього втілювати проєкт. Так, коли розробляли брендинг стартапу міжнародного сервісу оренди яхт sailica.com, він існував тільки лише як ідея, зафіксована на папері. І з Одеським наземним метро також. Ми розуміли, що фізично його поки немає, але це ніяк не заважає створенню айдентики.

Айдентика Одеського метро

Основна частина в брендингу — логотип. Ми вирішили повністю відмовитися від звичних одеських якорів та тільника. Так у нас вийшов логотип «ОМ» — Одеське метро. Пізніше пропрацювали стиль та вид навігації, проїзний квиток, і, що дуже актуально, додаток із можливістю оплати онлайн.

Айдентика Одеського метро

Складним моментом було створення мапи метро. У нас було багато варіантів, кожен із яких був зі своїми плюсами та мінусами. У підсумку ми взяли мапу Одеси, визначили найосновніші точки в місті і постаралися розмістити станції метро близько від цих місць, з огляду на фізичну можливість побудови там полотна і зупинок. Так і вийшла дійсно пророблена мапа від одеситів одеситам.

Мапа Одеського метро

На сайті, який ми також розробили на підтримку цього соціального проєкту, ми почали фантазувати і придумувати, якою ми хочемо бачити Одесу майбутнього: з метро, новим аеропортом, залізничним вокзалом у правильному місці, спортивною ареною і багатьма іншими об’єктами інфраструктури міста.

Одеське метро

До нас звернулася одна одеська друкарня з пропозицією надрукувати проїзні квитки і мапу метро як сувенірну продукцію. Мапа є, брендинг є, проїзні є — залишилося метро побудувати.

Одеське метро

Банери зі слоганами «Хочу метро в Аркадії» і «Таїрове ближче, ніж здається» розлетілися по соцмережам з неймовірною швидкістю, що тільки підтвердило актуальність теми.

Реклама Одеського метро

Чи є вже перші результати реалізації проєкту Одеського метро?

Один із постів в Instagram лайкнули 6 700 осіб, пошерили 2 500, майже 2 000 клікнули на веб-сайт. Без реклами. Загальне охоплення постів про метро склало 41 000, ще 52 000 осіб переглянули сторіз. У цілому було охоплено близько 480 000 осіб. Ми також надали матеріали в різні новинні видання. Також була створена петиція на сайті Президента України з питання запуску будівництва наземного метро в Одесі.


Читайте також інтерв’ю зі ще одним переможцем конкурсу до Дня дизайнера: графічний дизайнер, співзасновник та арт-директор NOS agency Дмитро Бєлопольський розповів про розробку айдентики для бренду органічної продукції Vo!.

Теги: айдентикабрендингдизайністоріїкейскреативсуспільство

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи
Інсайти

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи

28 Травня, 2025

Війна, економічна нестабільність, змінений ринок — це реалії, у яких сьогодні працюють українські підприємці. Але для Іллі Неправди, співвласника студії Правда Studio і арт-директора низки креативних проєктів, виклики стали не...

Читати даліDetails

Креативна Практика розробила ребрендинг для найвідомішої української шрифтової платформи Rentafont

Ukrainian Creative Stories 2025 в Києві 29-30 травня: як звучить креатив сьогодні?

РЕКОМЕНДОВАНО

Бізнес та Інновації

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки

9 Травня, 2025
Відео

MAUDAU × Університет Чупарського: монстри, каструля і порятунок світу з доставкою

12 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025
Люди

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025

28 Травня, 2025
“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.