Ми продовжуємо знайомити вас з переможцями конкурсу до Дня дизайнера, який організували й провели Creativity.ua та School of Visual Communications. Другим переможцем став проєкт айдентики Одеського метро, розроблений агенцією Solar Digital. Про свою найкреативнішу роботу розповідає засновник і керівник агенції Кирило Соляр.
Як виникла ідея створення проєкту метро в Одесі?
В Одесі є все: красиві вулиці, пам’ятники архітектури, трамваї, Привоз, дворики з котами, море, 7-й кілометр і навіть справжня Мала Арнаутська зі своїми підвалами, де роблять майже все. Але в Одесі немає найголовнішого, що є у всіх великих туристичних центрах світу — метрополітену. Про нього мріють усі жителі селища Котовського та селища Таїрова. Він вирішив би найголовнішу проблему міста — завантаженість транспортом.
Над Одеським метро замислювались ще в 1960-х роках. У 70-х, через різке зростання чисельності населення, почалися перші спроби щось зробити. Але це були всього лише спроби. В інтернеті можна знайти величезну кількість проєктів і мап метрополітену, але до будівництва так ніхто і не дістався. Ось і наша команда Solar Digital збагнула, що хоче забрендувати метро, не чекаючи того моменту, коли воно з’явиться.
Як ви розуміли проблему й завдання, яке ви мали вирішити (бриф)?
Ми почали з вивчення історії питання будівництва метро в Одесі, вивчали міжнародні приклади. Довго сперечалися, яке метро брендувати: наземне або підземне. Вирішили, що у наземного метрополітену більше шансів бути втіленим у життя.
Нам потрібно було розробити не тільки брендинг та айдентику, але і найскладніше — правильну мапу Одеського метро, з’єднати гілки метрополітену в важливих місцях, скласти список зупинок, придатних не тільки для жителів міста, а й для туристів, які відвідують не спальні райони, а рекреаційні місця і місця з визначними пам’ятками.
Яку аудиторію потенційних споживачів ви прагнули охопити своїм проєктом?
Найважливішу аудиторію Одеси — мешканців міста та туристів. Але зробити це так, щоб на проєкт звернули увагу і мешканці, і інвестори, і влада.
Ваш проєкт, по суті, соціальний? Яка його мета, яку реакцію ви розраховували отримувати від мешканців Одеси і гостей міста?
Так, проєкт соціальний, створений на добровільних засадах, якщо так можна сказати. Від одеситів ми розраховували лише на підтримку. Підтримку в соцмережах, у розмові зі знайомими, щоб цей проєкт був на слуху і дістався до тих осіб, у чиїх силах і інтересах це здійснити.
У процесі вивчення мапи міста ми натрапили на ще один соціально значущий об’єкт в Одесі — занедбане будівництво спортивного комплексу. І було прийнято рішення розробити логотип для нової «Арени Одеси», яка, ми сподіваємося, незабаром теж з’явиться в нашому місті.
«Арена Одеса» може стати символом боротьби з будівлями, що руйнуються, та недобудовами в місті. Ми використали у лого силует арени на мапі у поєднанні з традиційними кольорами Одеського прапора, щоб будівля більше асоціювалася з рідним містом.
Також зовсім скоро ми запустимо наш новий соціальний проєкт: Візуал простору Бульвару Жванецького в Одесі. Трохи спойлера:
Як саме розроблялися всі атрибути айдентики Одеського метро? З якими проблемами вам довелося зіткнутися? Чи важко розробляти айдентику поки не існуючого в реальності бренду?
З брендингом проєктів, які ще не запустилися, ми працюємо часто. Практично для всіх стартапів спочатку необхідно розробити айдентику, а тільки після цього втілювати проєкт. Так, коли розробляли брендинг стартапу міжнародного сервісу оренди яхт sailica.com, він існував тільки лише як ідея, зафіксована на папері. І з Одеським наземним метро також. Ми розуміли, що фізично його поки немає, але це ніяк не заважає створенню айдентики.
Основна частина в брендингу — логотип. Ми вирішили повністю відмовитися від звичних одеських якорів та тільника. Так у нас вийшов логотип «ОМ» — Одеське метро. Пізніше пропрацювали стиль та вид навігації, проїзний квиток, і, що дуже актуально, додаток із можливістю оплати онлайн.
Складним моментом було створення мапи метро. У нас було багато варіантів, кожен із яких був зі своїми плюсами та мінусами. У підсумку ми взяли мапу Одеси, визначили найосновніші точки в місті і постаралися розмістити станції метро близько від цих місць, з огляду на фізичну можливість побудови там полотна і зупинок. Так і вийшла дійсно пророблена мапа від одеситів одеситам.
На сайті, який ми також розробили на підтримку цього соціального проєкту, ми почали фантазувати і придумувати, якою ми хочемо бачити Одесу майбутнього: з метро, новим аеропортом, залізничним вокзалом у правильному місці, спортивною ареною і багатьма іншими об’єктами інфраструктури міста.
До нас звернулася одна одеська друкарня з пропозицією надрукувати проїзні квитки і мапу метро як сувенірну продукцію. Мапа є, брендинг є, проїзні є — залишилося метро побудувати.
Банери зі слоганами «Хочу метро в Аркадії» і «Таїрове ближче, ніж здається» розлетілися по соцмережам з неймовірною швидкістю, що тільки підтвердило актуальність теми.
Чи є вже перші результати реалізації проєкту Одеського метро?
Один із постів в Instagram лайкнули 6 700 осіб, пошерили 2 500, майже 2 000 клікнули на веб-сайт. Без реклами. Загальне охоплення постів про метро склало 41 000, ще 52 000 осіб переглянули сторіз. У цілому було охоплено близько 480 000 осіб. Ми також надали матеріали в різні новинні видання. Також була створена петиція на сайті Президента України з питання запуску будівництва наземного метро в Одесі.
Читайте також інтерв’ю зі ще одним переможцем конкурсу до Дня дизайнера: графічний дизайнер, співзасновник та арт-директор NOS agency Дмитро Бєлопольський розповів про розробку айдентики для бренду органічної продукції Vo!.