Арт-деко стане візуальною мовою 2021 року

Останнім часом людство досягло приголомшуючих успіхів у технологіях. Воно багато чого отримало, проте дещо й втратило. Технологічний прорив відбувся багато в чому за рахунок естетичних та смакових якостей людини. Німецький дизайнер Тобіас ван Шнайдер, який нині мешкає та працює в Нью-Йорку, розмірковує про те, чи можливо надолужити ці втрати і яким чином.

Питаєш, хто я такий, щоб розказувати про це? Ти правий, я не пророк. Я не можу стверджувати напевно, що це станеться, але в мене є передчуття повернення арт-деко. Принаймні, для мене особисто. І я готовий нести повну відповідальність за всі наслідки, якщо це таки станеться.

Функціональність на шкоду красі

За останні кілька десятиліть ми перейшли від обмежених та дорогих технологій до того, щоб носити на зап’ясті потужні комп’ютери-мейнфрейми. Ми досягли цього дуже швидко, тому що зосередилися на голій основі. Ми надали перевагу функціональності над формою. Ми довели естетику до мінімалізму на смертельному рівні. Наші смартфони — просто стандартизовані, схожі один на одного прямокутники з алюмінію, а наші вітальні нагадують кабінет лікаря. Пустий білий стіл і одинокий горщик з сумною рослиною — оце і є вінець творіння?

Сучасне робоче місце дизайнера. Суцільна порожнеча
Сучасне робоче місце дизайнера. Суцільна порожнеча

Відвідайте будь-який ресторан чи кав’ярню сьогодні і переконайтеся, що вони виглядають однаково. Пройдіться аеропортами в Сінгапурі чи Амстердамі і ви не відрізните їх від шопінг-молу в Нью-Йорку. Наші продукти та інтерфейси — всі, як один, схожі на Apple. Нашим стилем одягу є уніформа від Everlane (американський рітейлинговий бренд). Найкрасивіше, що можна побачити в автомобільній промисловості — це Tesla, яка все ще виглядає, як нормальний гармонійний автомобіль. Все це — наслідки мінімалізму.

Ви віддаєте перевагу білому або матовому чорному? А може, золотому чи рожевому? Тому що інших кольорів немає, вони щезли з прилавків та вітрин. Ось до чого ми допрацювалися в цьому світі.

І що далі?

Кожна тенденція є відповіддю на рух, який передував їй, і відповідь на технологічний мінімалізм вже розпочинається. Ми емоційні та сентиментальні істоти, ми виживаємо на самовираженні. Тому я певен: ми обов’язково і назавжди повернемось до того, що додавало барв у суспільне життя з перших кроків людства по землі: до мистецтва.

З поверненням, арт-деко!

Стиль арт-деко виник перед початком Першої світової війни і став особливо популярним на початку 1920-х років. Цей стиль підживлювався з багатьох джерел та мистецьких форм, деякі з них навіть суперечать одна одній. Це було яскраво і привабливо. Витонченість, геометрія, розкіш. Це була візуальна ода майстерності. Таким тоді здавалося майбутнє.

Стиль арт-деко в архітектурі
Стиль арт-деко в архітектурі

Стиль арт-деко запанував в архітектурі, меблях, прикрасах, графічному дизайні, моді, автомобілях, океанських лайнерах — навіть у таких утилітарних виробах, як пилососи. Арт-деко передбачав пишність, вишукані дорогі матеріали та штучну роботу майстера. Поціновувачі арт-деко загалом не надто переймалися витратами чи функціональністю. Це був тріумф краси та творчості.

Потім прийшли конвеєр і Велика депресія. Невдовзі арт-деко було визнано надлишковим і перетворилося на більш приглушену версію себе (Streamline Moderne), за якою згодом пішов модернізм (Баухаус та подібні). Ми продовжували етапи спрощення ще і ще раз, і врешті-решт довели стиль до сьогодення.

Сьогодні наш стиль — це холодна і самотня естетика, позбавлена ознак будь-яких людських почуттів, особливо здатності мріяти.

Я вірю: коли ми подолаємо коронавірус та відбудуємо світ у 2021 році, ми відновимо пошуки душі в дизайні, якої нам так не вистачає у світі сьогоднішнього мінімалізму, що панував останні два десятиліття. Можливо, ми знайдемо власну адаптацію стилю арт-деко — більш спрощену і технологічну, можливо, трохи економічнішу, але в той же час святкову, де краса стане рівноправною з фунцкцією.

Сучасний варіант арт-деко в інтер'єрі
Сучасний варіант арт-деко в інтер’єрі

Ми живемо в складний, але дуже цікавий проміжок часу. Ми витратили останні кілька десятиліть на розробку та впровадження нових технологій. Зараз ми вперше відчули, що означає бути глобально пов’язаним — завдяки комунцікаціям ми стали єдиною спільнотою. Можливо, найближчі роки нагадають нам, як при цьому залишатися неповторною особистістю, залишатися людиною. І знову віднайти себе.

Джерело

Фото в заголовку: Матільда Декурсель, unsplash.com/


В тему:

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

X-RAY Marketing Awards: стартувало голосування за номінантів

X-RAY Marketing Awards. Огляд номінації «Соціальний проєкт року»

Розпочалось голосування за найкращі проєкти креативних індустрій у межах щорічної премії X-RAY Marketing Awards від онлайн-медіа MMR та бізнес/медіа бюро ...

Український діджей створив відеопроєкт, щоб допомогти малим виробництвам вина та їжі Північної Італії

Український діджей та засновник формації DJBuro Влад Фісун відібрав платівки італійських продюсерів та поєднав мікс із приватним відео, відзнятим торік ...

Creative Digest CIAU. Випуск #027Creative Digest CIAU. Випуск #027

Creative Digest CIAU. Випуск #027

Нова порція знань та натхнення від LIONS Live. Добірка актуальних можливостей професійного росту. Онлайн-довідник національних фільмів. Та тренди в графічному ...

Бренд рушників Sheridan зобразив властивості своєї продукції танцем

Міцність та красу рушників зображав танцювальний колектив Sydney Dance Company, щоб хореографією показати, чому бренд Sheridan відрізняється від інших.

WOW-ефект як ключовий засіб закріплення меседжу івенту

WOW-ефект — це, мабуть, один із основних засобів закріплення меседжу заходу. Бо зазвичай момент WOW відбувається в кульмінаційній частині події, ...

Анімація на пательні: режисери Wriggles&Robins спекли відео до Дня млинця

Яким би млинцям ви не надавали перевагу, певно ви оціните майстерність режисерів-аніматорів, які спекли 600 млинців, перетворивши їх на відео до Дня млинця.