Онлайн-відеоредактор Kapwing і креативники Neomam відтворили всім відомі логотипи Apple, McDonald’s, Instagram, Google, NASA та WWF в шести різних стилях графічного дизайну.
На логотип бренду завжди покладається велике завдання. Він повинен і на тип продукту вказувати, і дух бренду випромінювати. Він повинен бути стильним і не застарівати. А робити все це він повинен, будучи не схожим на жоден інший логотип.
Коли графічні дизайнери розпочинають роботу над новим логотипом, їм доводиться врівноважувати тяжіння до оригінальності та потребу в миттєвій впізнаваності логотипу. Тому замість того, щоб обрати один конкретний стиль графічного дизайну, вони зазвичай ретельно аналізують логотипи-попередники та сучасні конотації, пов’язані із окремими стилями.
Сильний логотип здатен пережити редизайн, не втративши своєї суті. Але чи можна його чітко вписати в якийсь один із ключових стилів графічного дизайну? Це й спробувала дізнатися команда Kapwing, уявивши відомі логотипи шести гігантських компаній та організацій в шести різних стилях графічного дизайну.
Щодо стилів, то тут йдеться про:
- Арт-нуво. Елегантний і сповнений плавних ліній романтичний стиль початку 20-го століття.
- Баугауз. Школа авангардистського дизайну, яка надавала перевагу функціоналізму, геометричним фігурам і простору.
- Психоделіка. Кислотні візерунки та потік свідомості, які гіпнотизують глядачів із часів своєї появи в 1960-х роках.
- Поп-арт. Кітч, комікси та посилання на поп-культуру, своєрідна квінтесенція Америки 1950-х років, як її зображав Енді Воргол.
- Ретро 1980-х. Решітки, векторні лінії, кліп-арт та кутасті шрифти, притаманні комп’ютерній графіці 1980-х, та ще й приправлені чудернацьким тогочасним гламуром.
- 3D-дизайн. Більш чи менш реалістичні грайливі форми, що аж вистрибують з екрану.
Apple
Яблуко — це така проста річ, що тут навіть типографіки не потрібно. Щодо його надкусаності теорій існує чимало, але, як пояснює дизайнер Тураж Саберіванд, «щоб зробити його більш схожим на яблуко, а не на якийсь інший круглий фрукт, я зробив із ним те, що зазвичай роблять із яблуком — надкусив його».
McDonald’s
Складно уявити McDonald’s без золотих арок. Але коли ця мережа лише розпочиналася із двох братів Макдональдів та їхнього кіоску із фритюрницею, цей логотип мав веселенький шрифт і маскота Спіді, який був водночас і бургером і кухарем, який ці бургери готує. Привид цього Спіді, власне, й втілився в поп-арт-логотипі мережі.
Коул Райз склепав старий логотип Instagram за 45 хвилин. А потім, переживши дедлайн, кілька місяців його редагував. Остаточна версія лишалася обличчям застосунку Instagram впродовж п’яти років. Цей логотип виконано в дусі популярного тоді скевоморфічного дизайну — він імітує об’єктив реального фотоапарату Instamatic.
Коли ж Instagram вирішив спростити та «сплющити» свій логотип, як це зараз роблять усі, кожного співробітника попросили відтворити з пам’яті створений Райзом логотип, щоб «отримати уявлення про те, що закарбувалося в пам’яті», як пояснив головний дизайнер Ян Спальтер.
Мінімалізм був притаманний бренду Google завжди: незахаращена сторінка пошуку та логотип без витребеньок зробили на тому ранньому етапі не менший вклад в успіх Google, ніж його алгоритми. Але у оригінального логотипу був тоді знак оклику та тіні, які робили його не те що простим, а просто-таки банальним. Коли логотип Google всього цього позбувся, його простота уможливила нескінченні його варіації, які ми тепер регулярно можемо бачити у все нових і нових дудлах Google.
NASA
За нинішніми мірками логотип NASA аж переповнений деталями. Але якщо ваша цільова аудиторія — інопланетяни, певно, є сенс якомога повніше продемонструвати своє призначення логотипом. Цей схожий на планету, поцяткований зірками та перекреслений червоним слідом логотип в народі (і в NASA також) називають просто — «фрикаделька». Версія в стилі 1980-х у логотипу NASA є й так — напис, прозваний «черв’яком», представляв організацію з 1975 по 1992 рік (і нещодавно знову повернувся до життя).
WWF
Панда на логотипі WWF — то було геніальне рішення. Простота чорно-білого дизайну, яка добре передає її силует, загрозливий статус панд у природі та ефект «милоти», який переконує прихильників жертвувати гроші. З 1961 року цей логотип зберігся у майже незмінному вигляді.
Силу «милоти» в маркетингу не варто недооцінювати. Але й дозволити їй скомпрометувати серйозність вашого бренду також не можна.
Який із цього всього можна зробити висновок для дизайнерів логотипів?
Надихайтеся різними стилями, але насамперед лишайтеся вірними бренду. Адже щоб створити логотип, який закарбується в очах світової аудиторії, потрібні як пафос, так і автентичність.
Читайте також:
Для чого місту потрібен логотип? Шість найкращих дизайнів логотипів міста.
Словенський креативник робить пандемічний редизайн відомих логотипів.
А також дещо про жовті, фіолетові, сині та чорні логотипи брендів.