Вхід вільний: Довженко-Центр запрошує на «Культурфільм: Кіноревізія Донбасу 2.0»

15 листопада у Довженко-Центрі розпочинається освітня програма «Культурфільм: Кіноревізія Донбасу 2.0». Це спеціальний цикл кінопоказів та лекцій відомих дослідників, присвячений темі Донбасу у кінематографі радянської доби. Глядачі матимуть змогу побачити, відчути й зрозуміти особливості формування індустріального образу Донбасу та його ідентичності у кіно, і простежити їх зміни від 1930-х років до часів перебудови та здобуття Україною незалежності.

Програма кінолекторію

15 листопада відомий кінознавець і дослідник радянського кіно Євґєній Марґоліт розповість, як створювався образ шахтарського регіону, його індустріальних просторів у кіно на прикладі фільму «Я люблю» (1936). Режисера фільму Леоніда Лукова, уродженця Маріуполя, часто називають співцем Донбасу. Відвідувачі побачать, яким чином в українських довоєнних фільмах конструювався особливий образ реальності, який, на думку дослідника, став важливішим за дійсність як таку. Саме у цій особливості Марґоліт вбачає витоки українського «поетичного кіно».

22 листопада історикиня і дослідниця культури Донбасу Олена Стяжкіна, аналізуючи стрічку «Нескорені» (1945, реж. Марк Донськой) та однойменну книгу Бориса Горбатова, що лягла в основу фільму, покаже, як формувалася українська і російська ідентичність Донбасу, простежить, які мовні і світоглядні аспекти виходили на перший план в книзі та її екранізації. Авторка також зосередиться на тому, як фільм про окупацію Донбасу під час Другої світової війни перегукується із сучасним станом речей на українських окупованих територіях.

29 листопада історик, соціолог і публіцист Кирило Ткаченко на прикладі фільму «Липневі грози. Страйк» (1989, реж. Анатолій Карась, Віктор Шкурін) розповість про знамениті шахтарські страйки та їх значення для здобуття Україною незалежності, проаналізує тогочасну політичну й соціальну ситуацію в країні та простежить, як ці процеси відобразилися в документальному кінематографі.

Куратор програми: Станіслав Мензелевський, керівник науково-програмного відділу Довженко-Центру.

Адреса: Київ, вул. Васильківська, 1, 6-й поверх

Початок подій – о 19:00. Вхід вільний.

Довідка

«Культурфільм» – освітня програма Довженко-Центру,що має намір вийти за рамки академічної кіноосвіти, розглядаючи кіно в його соціальному, культурному та історичному вимірах, поєднуючи тематичні ретроспективи фільмів із їх критичним осмисленням у форматі лекцій і дискусій, зустрічей із дослідниками кіно та спеціалістами у сфері кіно.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Business Culture HubBusiness Culture Hub

Український культурний фонд запрошує до участі в Business Culture Hub

Український культурний фонд об’єднує круті культурні проєкти та бізнес, який розвиває КСВ! Саме тому УКФ запрошує усіх на другу онлайн-зустріч Business ...

Тренди у графічному дизайні 2021 від Depositphotos (Інфографіка)

Тренди у графічному дизайні 2021 стали відображенням змін, що відбулися минулого року та вплинули на стилі, ідеї, які обирають дизайнери ...

Анімація на пательні: режисери Wriggles&Robins спекли відео до Дня млинця

Яким би млинцям ви не надавали перевагу, певно ви оціните майстерність режисерів-аніматорів, які спекли 600 млинців, перетворивши їх на відео до Дня млинця.

Держкіно презентує онлайн-довідник національних фільмів

Онлайн-довідник «База національних фільмів України» – найповніша база даних за національними фільмами, професіоналами кіновиробництва та компаніями-виробниками України. Держкіно має на меті ...

Юлія Федів

Керівниця УКФ Юлія Федів: «Зміни неможливо запровадити, якщо в них не будуть зацікавлені безпосередні виконавці»

Керівниця УКФ (Український культурний фонд) Юлія Федів розповіла про те, як культурні та креативні індустрії країни пережили кризу та рухаються ...

McDonald’s здійснює глобальний редизайн упаковки

McDonald’s і команда дизайн-агенції Pearlfisher здійснюють глобальний редизайн упаковки бренду. В центрі редизайну — графічна система, яка служить єдиним візуальним ...