Велосипед з бамбука, Habre Eco, задумувався професором Ленсом Рейком (Lance Rake) як вирішення проблеми вулиць Катманду (Непал) – багатолюдних та заповнених чадним газом. Цей велосипед був зроблений місцевими майстрами з бамбука, який вирощують прямо там. Він є «зеленою» альтернативою бензиновим двигунам, що дуже важливо, враховуючи рівень забруднення повітря у великому місті.

«Зелена» альтернатива автомобілю

В 2019 році Ленс Рейк, професор індустріального дизайну з Канзаського університету, отримав премію Фулбрайта для розробки електричного вантажного велосипеда, який можна було б використовувати для доставки та як пасажирський транспорт. І особливо для того, щоб доправляти туристів до об’єктів світової спадщини, яких в Катманду є чимало і які є дуже вразливими для забруднення.

Професор Рейк задіяв студентів та викладачів з Мельбурнського університету і разом вони розробили концепцію та дизайн велосипеда з бамбука. Прибувши на місце, до Непалу, він разом з місцевими студентами розпочав роботу над прототипами та їх тестуванням, щоб упевнитися, що ця конструкція впорається з гірським бездоріжжям.

Велосипед з бамбука пережив кілька редизайнів. Розпочався він як металева платформа, але поступово дерев’яних елементів у ньому ставало все більше. І згодом він перетворився на вантажний триколісник.

Виклик конструкторам

Найперший варіант вантажного велосипеда мав повністю сталевий каркас.

На ці перші металеві прототипи кріпилися листові бамбукові ресори, щоб визначити, наскільки зручним та міцним є велосипед і чи легко ним управляти.

Пізніші версії були експериментами з вилучення металу з конструкції. Метою було використовувати якомога менше сталі та якомога більше місцевих ресурсів.

У сільській місцевості у Непалі не так вже й просто збудувати велосипед. У команди часто не було ані «нормальних» інструментів, ані навіть робочого стола. Натомість дизайнерам довелося довіритися досвіду місцевих майстрів.

Останній прототип було зібрано студією Abari. Дізнатися про нього більше можна на сайті Abari Foundation.

Велосипед з бамбука викликав чимало ентузіазму у місцевих дітлахів. І саме вони провели найсерйозніше випробування конструкції. Адже, якщо велосипед здатен везти на собі натовп жвавих дітей і не розвалитися та не втратити управління, то він просто мусить бути міцним.

Великий інтерес викликав цей велосипед також у дорожньої поліції Катманду.

Втім, його можна буде побачити не лише на вулицях міста, оскільки велосипед Habre Eco гідно витримав випробування сільськими дорогами.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

MGID

MGID запускає контекстний фільтр статей зі згадками COVID-19

Міжнародна платформа нативної реклами MGID розширює можливості свого brand safety рішення для рекламодавців, запустивши новий контекстний фільтр. Він дозволить оминати ...

NESCAFE_3in1_XXL_Informer_040220b

Розмір стіка має значення. Запуск Nescafé 3в1 у новому XL-форматі

Чим більший стік, тим більше позитивних вражень. І кожний рекламний матеріал став відображенням цього твердження у новій кампанії Publicis Ukraine ...

Cannes Lions

Cannes Lions 2020 скасовано

Фестиваль та нагородження робіт Левами у 2020 році не відбудуться. Про це організатори Фестивалю оголосили на своєму офіційному сайті. Також ...

Креативна Практика створює «Добре портфоліо»

Креативна Практика створює «Добре портфоліо»: волонтерські дизайн-проєкти для соціальних ініціатив

Минулого року в Україні запустилася освітня платформа для фахівців креативних індустрій — Креативна Практика (Creative Practice). В рамках навчання на ...

Havas PR Київ анонсує перезапуск: новий топ-менеджмент, концепція та стратегія

Агентство Havas PR Kyiv, яке входить до складу Havas Creative Group Ukraine, анонсує перезапуск команди. Даниїл Ваховський став керуючим партнером ...

Італійський фотограф знімає на вебкамеру

Італійський фотограф робить фотосесії через вебкамеру

Фотограф Алесіо Альбі (Alessio Albi) з міста Перуджа, Італія, знайшов спосіб займатись улюбленою справою під час карантину. Він почав фотографувати ...