Студія Parsons & Charlesworth, заснована подружжям дизайнерів Тімом Парсонсом та Джессікою Чарльзворт, продемонструвала на Венеціанській архітектурній бієнале 2021 серію гаджетів-аугментацій людського тіла, які, здається, прийшли до нас просто з якогось фільму-антиутопії. Ці гаджети задумані Parsons & Charlesworth як сатирична рекламна акція якоїсь технологічної компанії з майбутнього, яка пропонує людям товари для підвищення продуктивності. Експозиція наче питає глядачів, як житиметься людині майбутнього, якщо вона буде змушена вдаватися до численних гаджетів, аби лише не втратити своєї конкурентоспроможності.
Такий вигаданий дизайнерами сегмент ринку має на меті ініціювати діалог про етичну та соціальну роль технологій в нашому майбутньому.
Експозиція «Каталог для постлюдей» уявляє майбутнє, де успіх залежить від нашої здатності постійно бути наготові, оперувати численними даними та витримувати довгий робочий день із нерегулярним розпорядком, який задаватимуть алгоритми корпорацій. «Каталог» являє собою набір гаджетів, які повинні допомогти людині працювати в умовах, що є вкрай виснажливими для тіла.
Такі гаджети передбачають наступне:
- Головний убір і браслети SleepSnacker пристосовують режим сну та неспання до розпорядку робочого дня.
- RemWake є натільним пристроєм, який будить свого користувача у фазі швидкого сну, щоб після пробудження людина була якомога енергійнішою.
- NootDial буцімто дозволяє прийти у належний для роботи когнітивний стан за допомогою смарт-медикаментів.
- Пробіотичні льодяники MycoPops призначені для відновлення кишкової мікрофлори, якій дасться взнаки ненормований робочий день.
- Надувний жилет із крапельницею вливатиме вітаміни внутрішньовенно, не відволікаючи свого носія від роботи.
- ClickbaitWear є своєрідним одягом, який транслює рекламу і у такий спосіб дозволяє монетизувати свій час.
- А браслет StressWatch постійно моніторить рівень стресу свого носія, визначаючи вміст кортизолу в слині.
Гаджети Parsons & Charlesworth для підвищення продуктивності є продовженням численних досліджень та дизайнерських експериментів, які розпочалися ще в 2014 році і тривають і досі. Креативники Parsons & Charlesworth спробували за його допомогою дати відповідь на цілий ряд питань. Яким буде логічне продовження нашого нинішнього балансу між роботою та особистим життям? Як штучний інтелект, підключення комп’ютера до мозку та постійний нагляд з боку корпорацій вплинуть на нашу поведінку? Якими є фізичні та психологічні наслідки вимушеної шаленої продуктивності? Тощо.
Продукти з «Каталогу для постлюдей» можна докладніше переглянути на сайті.