За останні роки ряд наукових проривів був спрямований на те, щоб наділити штучний інтелект креативними здібностями. Це поклало початок як новій галузі мистецтва, так і технологіям «діпфейк» і їх темній стороні. Але складність будови нейромереж призводить до того, що повною мірою скористатися їх творчим потенціалом, не будучи програмістом, дуже складно. Саме цю проблему і намагається вирішити платформа Playform: зробити мистецьку сторону штучного інтелекту доступною для креаторів.
Подібно до таких проєктів як RunwayML, Nvidia’s AI Playground та Deep Dream Generator платформа Playform пропонує зручний інтерфейс для графічного редактора зі штучним інтелектом. Нещодавно вона додала можливість перетворювати ескізи на картини у стилі різноманітних відомих художників, чому присвячена окрема публікація Ахмеда Ельгаммала (Ahmed Elgammal), засновника Playform та професора інформатики з Ратґерського університету.
Але найголовніше у Playform те, що вона позиціонує себе як єдину платформу машинного навчання, чий штучний інтелект здатен генерувати оригінальні витвори мистецтва на основі лише 30-ти вихідних зображень. Всі інші платформи або самі тренують свій штучний інтелект, або дають користувачеві дуже обмежену можливість задавати машині початкові дані.
За словами Ельгаммала, Playform є єдиною платформою, яка дозволяє користувачеві самому тренувати модель штучного інтелекту з нуля, задаючи абсолютно будь-які вихідні зображення. Адже штучний інтелект, який не можна налаштувати під себе, художникам не надто подобається.
Місце для машинної творчості
Деякі бренди вже зацікавилися цією платформою. Зокрема, T-Mobile реалізує спільний з Playform проєкт, щоб завершити незакінчену десяту симфонію Бетховена до 250-річчя від народження композитора. А в серіалі HBO «Кремнієва долина» (Silicon Valley) можна побачити картину, створену на Playform. Таке цифрове мистецтво починає знаходити своє місце також в музеях та галереях світу.
В основі цієї технології покладено генеративну змагальну мережу (GAN). Такі мережі становлять основу більшості систем штучного інтелекту, спрямованих на візуальну творчість. Проте деякі експерти стверджують, що ця технологія не здобуде значної популярності, доки її не буде інтегровано у програми з достатньо простим та зручним інтерфейсом. Ще однією проблемою є певна сумбурність зображень, створених штучним інтелектом. Це робить такі зображення малопридатними для використання поза рамками експериментів та кампаній, які апелюють до новизни самої технології. Втім, Ельгаммал запевняє, що якість згенерованих Playform зображень стрімко росте.