Багато хто з нас сприймає здатність читати як належне, але чимало дорослих людей у США мають проблеми з читанням найпоширенішою мовою цієї країни. За даними некомерційної організації Literacy Partners приблизно 18% жителів Нью-Йорка володіють англійською мовою недостатньо добре, щоб бути в змозі читати актуальні публічні оголошення. Тому спільно з нью-йоркським відділенням агенції The&Partnership організація створила спеціальний шрифт, який став втіленням цієї проблеми. «Поламаний» шрифт під назвою Sans 18% ілюструє, як це – дивитися на білборд, інформаційну брошуру чи рецепт від лікаря і не розуміти, що там написано.
Концепція такого шрифту пояснюється у відео, озвученому одним з учнів, які беруть участь в освітніх програмах Literacy Partners. Це відео заохочує глядачів відвідати сайт організації та допомогти «полагодити» цей шрифт, закривши прогалину в освіті населення.
З цією метою організація Literacy Partners проводить безкоштовні заняття та пропонує книжки тим іммігрантам, які бажали б покращити свої усні та письмові мовні навички. Особливо це стосується тих, хто є батьками чи опікунами дітей.
Актуально як ніколи
Ентоні Тассі (Anthony Tassi), гендиректор Literacy Partners, зазначив, що пандемія COVID-19 зробила явною нагальну потребу у всезагальній письменності населення.
«Ми не можемо допускати, щоб деякі групи населення були нездатні прочитати основну інформацію щодо громадського здоров’я, – пояснив він. – Їхня неписьменність може призвести до потенційно летальних наслідків як для них самих, так і для людей, що їх оточують».
Він також додав, що Literacy Partners зробила свої освітні програми доступними в онлайн-форматі і намагається забезпечити родини технологіями, необхідними для участі в них.
За словами Джастіна Рубена (Justin Ruben), виконавчого креативного директора The&Partnership у Нью-Йорку, такий «поламаний» шрифт вони почали створювати ще до початку пандемії. Їм довелося лише дещо змінити відео, щоб включити у нього актуальніші оголошення.
Рубен пояснив, що вони планували запустити цю кампанію під час щорічного благодійного вечора Literacy Partners, але цю квітневу подію було, звісно, перенесено через пандемію. І оскільки цей найбільший захід зі збору коштів на благодійні програми Literacy Partners переноситься на пізніший час, ця кампанія стала вкрай важливим способом, у який можна звернутися до публіки прямо зараз.
Два роки тому агенція The&Partnership створила для організації Literacy Partners аналогічну кампанію під назвою «Нечитабельні книжки» (Unreadable Books). Ця активація відбувалася в книжкових магазинах. В її ході всі літери у назвах відомих книжок було перемішано, щоб привернути увагу до проблеми неписьменності.
А ось ці шрифти уособлюють в собі дещо позитивніше…