В рамках карантинного затишшя Y agency вирішило протестувати нову для агентства послугу — smart branding. «Що ми можемо зробити для ринку корисного?», — подумали хлопці та вирішили провести мінітендер: вибрати кілька проєктів, для яких зробити мінібрендинг безкоштовно.
Серед них опинився і музей КПІ. Про те, як команда Y agency зробила ребрендинг музею КПІ, розповідає арт-директор агентства Дмитро Степаненко.
Чому
Ми вибрали цей проєкт першим. Спостерігаючи за тим, як трансформується НАМУ та музей Ханенків, хочеться продовжувати список таких надихаючих змін в Україні. А після зустрічі з директоркою Наталією Володимирівною Писаренко ми просто закохалися в цей музей. Вона з таким натхненням розповідала про кожен портрет, про кожну річ. Говорили про Патона, Тимошенко, Сікорського та величезну кількість українців, які зробили важливі відкриття, якими і зараз користується весь світ. Недарма сюди приїжджають делегації рівня NASA, щоб подякувати за неоціненний внесок у розвиток науки. Це було вау.
Аудиторія
Скажу чесно: я б в житті не потрапив в цей музей, якби не цей випадок.
80% аудиторії — це студенти першого курсу, яких туди заганяють в обов’язковому порядку.
Цей музей відрізняється від звичайних музеїв — тут кожен предмет можна взяти в руки, помацати. Ми обмірковували позиціонування, яке будувалося навколо цієї особливості. Один з варіантів слогана був «Експонат руками чіпати». Шукали, за що ж зачепитися — за особистості, за предмети. Нам потрібна була диференціація — це не просто музей речей, це музей КПІ.
Один з інсайтів: люди, які туди йдуть по добрій волі, неймовірно тягнуться до знань. Вони хочуть зрозуміти як влаштований світ техніки, як це працює. Сучасні діти часом не можуть всунути касету в плеєр, так як ніколи не бачили цю річ і не знають як нею користуватися. Люди, які прагнуть до знань, підуть туди, щоб отримати інформацію з перших вуст.
«Музей з перших вуст» — ще один чорновий варіант позиціонування, так як в КПІ навчалися і працювали дуже багато діячів, які причетні, як ніхто інший, до створення інновацій та приладів, які ми зараз так добре знаємо.
Наталія Володимирівна та її бажання донести, що українцям можна і потрібно пишатися своєю нацією, наштовхнула нас на думку. Ми пішли в сторону джерела знань. У музеї представлені не просто предмети — тут є все, щоб дізнатися як влаштовані процеси. Щоб зрозуміти як працює сучасний мікрочіп, необхідно зрозуміти як працює процесор у комп’ютера на перфокартах, що таке нулі та одинички.
Слоган вийшов «хочу знати». Досить ємний та, на наш критичний погляд, трохи розмитий в позиціонуванні. Однак він ідеально вписався в концепцію музею КПІ.
Айдентика
Спочатку хтось із студентів зробив ребрендинг як дипломну роботу. У спробі відобразити «поле» та «техніку» вийшла айдентика в дусі супрематизму: фігури, трикутники, квадрати.
Що хотілося музею КПІ і чому вони не змогли працювати з тією роботою?
У них немає персоналу, який міг би це реалізовувати правильно — немає дизайнера, SMM-фахівця в штаті. У кращому випадку є волонтерські пориви студентів.
Тому наше завдання було зробити таку айдентику, яка була б дуже легкою в сприйнятті і щоб будь-який зі студентів зможу її застосувати на ділі. Ми пішли по шляху скорочення всього: ми скоротили повну назва до ДПМ (Державний Політехнічний музей).
Сама типографіка відображає політехнічність: вона досить дивна та технічна.
Три літери рівні за своїми пропорціями, що дає можливість нам трансформувати їх як завгодно: розкидати в квадрат або по сітці. Можемо розбивати їх вгору, вниз, як хочеться. Це спрощує правила користування. Навіть не дуже хороший дизайнер навряд чи зіпсує цю айдентику.
Насичений синій колір для тих, хто народився раніше 90-их, асоціюється з такою програмою як Norton Commander. Ми подумали, що цей колір досить IT-шний та асоціюється з першими комп’ютерами.
З’явилися додаткові кольори для додаткових івентів. Це допомагає виділити якісь особливі лекції або експозиції.
Фінал
Наш проєкт дуже тепло сприйняла команда музею. Ми обіцяли, що будемо продовжувати допомагати на волонтерських засадах в запуску самого ребрендингу. Так як розуміємо, що внутрішніх ресурсів у не вистачить. З того, що ми віддали, швидше за все ще не готове нічого.
Тому хотілося б звернутися до вас, шановні читачі. Було б здорово, якби хтось захотів зробити на волонтерських засадах сучасний крутий іміджевий сайт та SMM-гайд для ДПМ. Якщо ви відчуваєте, що це ви — напишіть нам в Facebook.
А ще нагадаємо вам про соціальний проєкт Y agency — Special Edition, який отримав золото на Міжнародному фестивалі реклами White Square в номінації Change for Good / Print.