Оскільки ціни на Артемізію Джентілескі продовжують зростати, дві картини італійської художниці 17-го століття виставляються на аукціон Sotheby’s в Нью-Йорку. Обидва твори мистецтва з’являться на аукціоні Old Masters у четвер.
Картини з колекції Джейкоба Е. Сафра, спадкоємця ливано-бразильского банкіра. Очікується, що разом вони будуть продані приблизно за 3,8–5,5 мільйона доларів.
Живопис Джентілескі
Перший твір, який має з’явитися цього тижня тижні, Susanna and the Elders (близько 1638 р.), зображує масштабну біблійну сцену, в якій на Сусанну переслідують двоє громадських старійшин. До цієї сцени Джентілескі поверталася кілька разів, й історики мистецтва нещодавно почали розглядати її використання як феміністичний жест. Полотно оцінюють у 1,8–2,5 мільйона доларів.
Друга картина під назвою Principessa di Albano (1620), була створена раніше в її кар’єрі. Суб’єктом картини була генуезька знатна дама Катерина Савеллі. Робота оцінюється у 2-3 мільйони доларів.
В інтерв’ю Келвін Харві, фахівець зі старих майстрів Sotheby’s, сказав: «Хоча Артемізія Джентілескі була значущим портретистом, сьогодні ми бачимо не так багато її портретів. Ці полотна одні з небагатьох, які повністю підтверджені Артемізією».
Обидві роботи знаходяться в колекції Сафри з 1990-х років. Три десятиліття тому Сафра (який здобув репутацію провідного колекціонера старих майстрів, котрі для більшості були малопомітними) значно перевищив суму обох робіт, аби виграти їх на аукціоні. Він купив Susanna and the Elders за 300 000 доларів, що в 6 разів перевищує оцінку в 46 000 доларів на Sotheby’s в Лондоні 1995 року. Кілька років по тому він придбав портрет Савеллі за 242 000 доларів, що майже вдвічі перевищує оцінку в 125 000 доларів.
Колекціонер Сафра
Сафра здійснив купівлю у той час, коли ринок старих майстрів все ще був домінуючою категорією аукціону. Однак, роботи жінок-майстринь в той час коштували не дуже багато, і хоча роботи Джентілескі зараз продаються за мільйони доларів, тоді подібні ціни були відносно високими. «Вона не була художницею, яку шукали колекціонери, — сказав Гарві, — це показує неймовірну передбачливість Сафра у його баченні важливості художниці».
Джентілескі поклала початок живопису жінок (відхилившись від стилю епохи, де домінували чоловіки, що зображували жінок як жертв) представляючи їх як доблесних героїнь. У віці 20 років вона почала кар’єру художниці, а пізніше стала відомою своїм драматичним стилем під впливом Караваджо. Історики бачили в її картинах зв’язки з насильством, яке вона пережила протягом свого життя, як до, так і під час дуже публічного судового процесу в Римі, де вона стверджувала, що зазнала сексуального насильства з боку свого наставника.
Роботи Джентілескі довгий час були рідкістю на ринку, і лише близько 40 її відомих картин знаходяться в інституційних колекціях по всьому світу. У 2019 році її картина Lucretia (близько 1630 р.) була продана в Парижі за рекордні 5,3 мільйона доларів. Якщо будь-яка з двох нинішніх картин досягне високих оцінок, вони стануть двома найдорожчими її роботами, що продаються на відкритому ринку.
Фото на головній: Nick Pryde
Читайте також:
Київстар та NCG: Чому співпрацювати з публічними компаніями складніше, але цікавіше