• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Творчість і дизайн

Гобелени Chromarama: мистецтво для людей із колірною сліпотою

11 Листопада, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A
Share on FacebookShare on Twitter

Нідерландська дизайнерська студія Kukka створила п’ять гобеленів, візерунки на яких розраховані саме на те, щоб їх нормально могли бачити люди з різними типами колірної сліпоти.

Гобелени Chromarama ставлять за мету привернути увагу до тих повсякденних перепон, з якими стикаються люди з дальтонізмом. Вони є спробою взяти до уваги колірну сліпоту не лише у функціональному, а й у декоративному дизайні.

Яскраві лінії та геометричні форми візерунків на цих гобеленах перекриваються та змінюють колір, наслідуючи стиль митця Джозефа Альберса. Ще одним джерелом натхнення для візерунків став добре відомий тест Ісіхари, який виходить з того, що люди з колірною сліпотою бачитимуть в кольорових плямах інший візерунок, ніж люди без колірної сліпоти.

Засновниця студії Kukka Лора Люхтман працювала з групою з п’яти людей із дальтонізмом, щоб краще зрозуміти колірну сліпоту в різних її формах. Наприклад, люди з червоно-зеленою колірною сліпотою бачитимуть абсолютно протилежне тому, що бачать люди з синьо-жовтою колірною сліпотою.

Така колаборація дозволила Люхтман визначити кольори, які складно або взагалі неможливо побачити людям із дальтонізмом, або ж які легко переплутати одне з одним, і виходячи з цього, обрати палітру для своїх гобеленів.

А глядачі, у яких колірної сліпоти немає, можуть, поглянувши на гобелени Chromarama, принаймні трохи уявити собі, як це — жити з такими порушеннями зору.

Палітра кожного гобелену обрана для конкретної форми колірної сліпоти. Проте, що їх всіх об’єднує, то це те, кожен візерунок є повністю видимим людям із дальтонізмом, навіть якщо якийсь із кольорів буде сприйматися інакше.

Так гобелени Chromarama I та III підлаштовані для глядачів із червоно-зеленою (найпоширенішою) колірною сліпотою. А Chromarama IV навпаки — для глядачів, які погано розрізняють жовто-синю частину спектру, тоді як Chromarama II та V будуть добре видимі для всіх.

  • Chromarama I
  • Chromarama II
  • Chromarama III
  • Chromarama IV
  • Chromarama V

Виданню Dezeen Лора Люхтман пояснила: «Загальне правило, яке стосується всіх різновидів колірної сліпоти, полягає в тому, що сусідні кольори мають бути достатньо контрастними. Цей контраст досягається різною світлотою кольорів, а також розміром елементу візерунка, його розташуванням і кутом падіння світла».

Різні текстури, використання блискучих та матових ниток, також вплинули на контрастність.

«Особливим в цих гобеленах є те, що вони є набагато кольоровішими, ніж можна було б очікувати від дизайну, розрахованого на людей з обмеженим баченням кольорів», — зазначає дизайнерка.

Джерело


Читайте також:

Оптична ілюзія британського прапору «Юніон Джек» показує, як люди з колірною сліпотою сприймають світ.

Науковці з’ясували, як людський мозок «бачить» колір.

Теги: дизайнінклюзивністьмистецтвотворчість

РЕКОМЕНДОВАНО

М'язи

Алгоритми соцмереж vs. людський мозок: хто кого переграє?

15 Липня, 2025
Відповідальність

Онлайн-освіта стає порятунком для покоління Alpha. 67% дітей уже випереджають шкільну програму

16 Липня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.