Олімпіада в Токіо 2020 за задумом має залишити по собі найменший вуглецевий слід, якщо порівняти її з усіма попередніми. Проводяться Олімпійські ігри 2020 переважно в локаціях, які вже й так існували в японській столиці (деякі з них були збудовані ще для Олімпіади в Токіо 1964), а подіуми та медалі зроблені з вторинних матеріалів.
Щоправда, нещодавно опублікований звіт ставить під сумнів ці «зелені» амбіції токійської Олімпіади. Але хай там як, але дизайнерські проєкти, покликані зробити Олімпіаду в Токіо 2020 найекологічнішою, варті уваги і створюють важливий прецедент в історії Олімпійських ігор.
Олімпійський смолоскип (Токудзін Йосіока)
Олімпійські смолоскипи були виготовлені з екструдованого металу. Його отримали з перероблених будівельних відходів, що лишилися після спорудження тимчасового житла для потерпілих від землетрусу та цунамі, які спіткали Японію в 2011 році.
Цей Олімпійський вогонь живиться воднем, а не викопним паливом, як це було раніше.
Електромобілі e-Palette (Toyota)
Автономні електромобілі e-Palette транспортують учасників Олімпіади та Паралімпіади вулицями Олімпійського містечка.
Компанія Toyota модифікувала свої e-Palette спеціально, щоб атлетам було зручніше ними користуватися. Деякі з цих модифікацій передбачали ширші двері, нижчу підлогу і електричні пандуси, щоб пасажири (і особливо користувачі інвалідних візків) могли легко та швидко потрапити до салону автомобіля.
Олімпійські медалі (Джунічі Каванісі)
Метал для медалей, які вручають переможцям Олімпіади і Паралімпіади 2020, було видобуто зі старих мобільних телефонів та іншого електронного брухту, зібраного у публіки саме з цією метою.
Ліжка з картону (Airweave)
Ці легкі ліжка з переробленого картону і модульні матраци були виготовлені компанією Airweave. Бренд запевняє, що поліетиленове волокно, з якого зроблені такі матраци, можна переробляти необмежену кількість разів.
Національний стадіон Японії (Кенго Кума)
Дерев’яна конструкція Національного стадіону, де відбуваються змагання та церемонії Олімпіади, була спроєктована відомим японським архітектором Кенго Кумою. Дерев’яна архітектура вважається екологічнішою, адже деревина здатна зберігати в собі вилучений з повітря вуглець.
Втім, цей проєкт було піддано критиці, оскільки, як виявилося, поставником деревини була малайзійська компанія, яка незаконно вирубає дощові ліси.
Уніформа для естафети Олімпійського вогню (Дайске Обана)
Пластикові пляшки, зібрані Coca-Cola, пішли на білу уніформу бігунів, які несли смолоскипи під час естафети Олімпійського вогню 2020.
Уніформа для баскетболістів і футболістів (Nike)
Спортивний бренд Nike також використав перероблені пластикові пляшки і нейлон, а також гумові і текстильні відходи своїх фабрик, щоб створити цю уніформу.
Уніформа для скейтбордистів (Nike)
Яскраві кольори і геометричні візерунки прикрашають уніформу перших в історії олімпійців-скейтбордистів.
Як стверджує Nike, ця уніформа на 100% виготовлена з переробленого поліестеру, видобутого з пляшок від води та інших речей, які інакше опинилися б на смітнику.
Подіуми (Асао Токоло)
Свою медалі переможці Олімпіади і Паралімпіади 2020 отримують з подіумів, зроблених із 24,5 тонн побутового пластику. Митець Асао Токоло зібрав у японської публіки непотрібні пластикові речі і перетворив їх на волокно, з якого було надруковано подіуми.
Та кількість пластику, яка пішла на виготовлення 98 подіумів, потрібних для Олімпіади, є еквівалентом 400 000 пляшок від пральних засобів.
Центр Олімпійського містечка (студія Nikken Sekkei)
Тимчасова структура, зведена токійською студією Nikken Sekkei, зроблена з 40 000 шматків деревини. Ці кипариси, кедри і модрини були вирощені в Японії, а деревина на будівництво була «позичена» з усіх куточків країни у урядів різних префектур. Кожна така дерев’яна балка позначена назвою того регіону Японії, який її прислав.
Ця дерев’яна споруда стала центром Олімпійського містечка, де збираються атлети, посадовці, гості та представники медіа.
Після завершення Олімпіади споруду розберуть і деревину повернуть тим, хто її позичив, щоб її знову використали для зведення громадських будівель.
Читайте також:
Реклама яких брендів до Олімпіади 2020 заслуговує на «золото» за креативність?