У рамках кампанії «Більше для бізнесу» Mastercard пропонує ряд нових можливостей для представників малого та середнього бізнесу в Україні. Компанія відкриває функціонал своєї маркетингової платформи Mastercard Більше і пропонує локальним підприємцям розміщувати свої пропозиції товарів і послуг на платформі для підвищення знання про свої продукти і збільшення продажів. Заявки на розміщення можна подавати вже зараз за посиланням. Крім того, Mastercard запустила на платформі національну промокампанію для держателів бізнес-карток, в рамках якої вони можуть отримати цінні пропозиції для розвитку бізнесу, серед яких — консультації провідних стратегів і маркетологів, навчання в бізнес школах, коучинг-сесії від партнерів з Unit School of Business, Aimbulance, LABA та інших.
Необхідність підтримки
«Малий та середній бізнес в Україні становить понад 9 всього бізнес-сектору, і зараз йому необхідна підтримка. За нашими оцінками ми бачимо, що зараз активно збільшується інтерес до локального бізнесу у всьому світі. Сьогодні ми пропонуємо МСБ можливість отримати нову точку входу до споживача і заявити про себе через платформу лояльності Mastercard Більше. Фактично, платформа стане своєрідною новою «вітриною» для локальних підприємців, і разом із пропозиціями для бізнесу, які вже є на платформі, це буде додатковим поштовхом до розвитку такого важливого сектору як МСБ», — зазначила Інга Андреєва, генеральна директорка Mastercard в Україні і Молдові.
Результати опитування Mastercard[1] у червні цього року показали, що багато покупців стали частіше вибирати товари від МСБ, допомагаючи їм швидше відновитися після карантину. Так, 27% українців активно намагаються витрачати гроші в невеликих магазинах «біля дому», а 51% продовжать це робити навіть після скасування всіх обмежень.
ТОП-10 локальних бізнесів, які можуть очікувати бум після карантину, згідно з дослідженням Mastercard серед споживачів:
-
- Кіоски овочів і фруктів;
- М’ясні магазини;
- Магазини будматеріалів і товарів для дому;
- Локальні кафе;
- Невеликі магазини одягу;
- Магазини сиру та інших молочних продуктів;
- Пекарні;
- Ресторани «біля дому»;
- Барбершопи і перукарні;
- Магазини подарунків та сувенірів.
Виправляємо помилки
«Ми часто говоримо, що можна 2 роки вчитися за програмою МВА чи іншими, отримати масу знань і самотужки методом спроб та помилок зрозуміти, що підходить саме МСБ. Або одразу піти на коротку прикладну програму в Unit School of Business. В основі навчання — методологія стартап-програм каліфорнійського університету Berkeley, орієнтована зменшити ризик помилок і допомогти досягати передбачуваних результатів у короткий термін. За 8 тижнів учасники працюють у ключових напрямах: бізнес-модель, стратегія, маркетинг і продажі, фінанси, менеджмент та команда», — підкреслив Артем Макєєв, СЕО Unit School of Business.
«Свого часу ми робили багато досліджень малого та середнього бізнесу і помітили цікаву розбіжність — з одного боку, представники МСБ, як правило, вважають, що проблеми, з якими вони стикаються, дуже специфічні і вирішити їх можуть тільки вони самі, з іншого — багато з них також переконані, що додаткове фінансування, пільгові кредити чи зменшення податків їм суттєво допоможе. Водночас ми бачимо, що якраз брак знань і розуміння типових помилок часто стає проблемою для підприємців. Саме тому, наприклад, консалтинг в розвинених країнах — і є тим інструментом, який значно допомагає бізнесам зростати. Я сам як представник МСБ припускався типових помилок, які мені допомогли виправити консультанти. Тому з радістю допоможу іншим виправити типові помилки в маркетингу. Оскільки маю 17-річний досвід «колекціонування» таких помилок та успіхів», — зазначив Роман Гавриш, керівний партнер Aimbulance.
Mastercard запустила маркетингову платформу Mastercard Більше в Україні в 2016-му році. За 4 роки учасники отримали можливість обміняти бали програми лояльності, зароблені за безготівкові оплати, на більш ніж 300 спеціальних пропозицій. Сьогодні платформа Mastercard Більше представляє також набір пропозицій для МСБ у таких категоріях як страхування, вивчення іноземних мов, забезпечення життєдіяльності офісу та ін., які можна отримати в обмін на бали програми.
[1] Опитування Fly Research на замовлення Mastercard, червень 2020 р.
Раніше Mastercard, яка вже понад 25 років є офіційним спонсором UEFA Champions League, прагнучи об’єднати вболівальників, запустила найчисленнішу «діджитал-хвилю» в соцмережах.