• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Аналітика

Скільки заробляють у видавничій сфері — дослідження Happy Monday та «Читомо»

2 Червня, 2021
Час прочитання: 4 хв.
A A
Скільки заробляють у видавничій сфері
Share on FacebookShare on Twitter

Скільки заробляють у видавничій сфері? Які спеціалісти видавничої сфери заробляють найбільше? Наскільки відрізняються зарплати у державних та приватних видавництвах? Як пандемія вплинула на дохід спеціалістів? Кар’єрний портал і платформа професійного розвитку Happy Monday спільно з медіа про книгу та осмислене читання «Читомо» провели дослідження зарплат у видавничій сфері та знайшли відповіді на ці та інші питання.

«Про книговидавництво в Україні прийнято говорити здебільшого у контексті популяризації читання. Про роботу в галузі та зарплати у ній можна було лише здогадуватися. Але для фахівців, які бажають працювати у сфері, вкрай важливо розуміти чи відповідають можливості галузі їхнім очікуванням. За результатами дослідження маю висновок, що видавнича справа — важливий для всебічного розвитку громадян напрям, але внесок цих спеціалістів, схоже, поки недооцінений. Сподіваємося, що результати даного дослідження зможуть повпливати на якісні зміни у видавничій справі та зробити роботу в ній більш прозорою і перспективною», — коментує Анна Мазур, засновниця і СEO Happy Monday.

Хто взяв участь в дослідженні?

Анонімне онлайн-опитування представників сфери проходило з 30 березня по 28 квітня 2021 року. В опитуванні взяли участь 618 представників сфери видавничої справи з різних міст України. Абсолютна більшість опитаних — жінки.

Абсолютна більшість опитаних — жінки

Більше половини — жителі Києва.

Більше половини — жителі Києва

Авторам дослідження також вдалося отримати дані про зарплати редакторів, авторів, дизайнерів, фінансистів, маркетологів, коректорів та інших фахівців, які працюють у видавництвах або співпрацюють з ними проєктно.

В опитуванні взяли участь спеціалісти віком від 18 до 73 років. «Наймолодші» представники сфери — SMM-спеціалісти, «найстарші» — переважно директори видавництв.

В опитуванні взяли участь спеціалісти віком від 18 до 73 років

Третина респондентів працює у сфері вже більше 10-ти років, і лише 8% фахівців менше року тому розпочали свій професійний шлях у видавництвах. Більше половини спеціалістів у сфері мають профільну вищу освіту. Тільки 4% ще навчаються у вишах, а 2% мають лише середню освіту.

Більше половини спеціалістів у сфері мають профільну вищу освіту

Найбільший досвід роботи мають директори видавництв: у середньому вони працюють у сфері близько 10-ти років.

Середній досвід роботи головних редакторів — 7 років, художників та ілюстраторів — 5 років, а SMM-менеджерів — 3 роки.

«Усе, що ми знали про умови роботи у галузі, — це узагальнені дані про середню заробітну плату українців, що вища за реальну картину саме по книжковій галузі. Але результати виявилися ще сумнішими: переважно досвідчені працівники з вищою освітою і зі знанням англійської мови не отримують високі зарплати. Нам було цікаво зрозуміти: що тримає людей на місцях? Дійсно, гідний рівень праці є фактором лише для 7% опитаних, зате більшість мотивує можливість творчої самореалізації та прагнення розвивати сферу культури. Але, гадаю, гідний рівень оплати й пасіонарність можна поєднати, принаймні прагнути до цього. Завдяки дослідженню, сподіваюся, сфера ще раз погляне на себе збоку й змінить підходи в працевлаштуванні», — додає Оксана Хмельовська, головна редакторка й співзасновниця «Читомо».

Як працевлаштовані у видавничій сфері

Оформлення у штат чи зарплата «у конвертах»? Згідно з результатами опитування, абсолютна більшість представників видавничої справи працевлаштовані офіційно як штатні працівники.

Більшість представників видавничої справи працевлаштовані офіційно як штатні працівники

За форматом зайнятості можна простежити майже рівномірний розподіл між роботою у офісі, віддалено та гнучким графіком.

Розподіл між роботою у офісі, віддалено та гнучким графіком

Більшість фахівців працюють на приватні підприємства, поєднують з фрилансом або є самозайнятими фахівцями. Науковий редактор — професія, яка трапляється переважно у державних видавництвах.

Науковий редактор — професія, яка трапляється переважно у державних видавництвах

Скільки заробляють у видавничій сфері

Середні заробітні плати на ринку коливаються від 6500 до 15500 грн/місяць.

Більше отримують артдиректори, головні та випускові редактори, дизайнери та маркетологи.

Директори видавництв часто водночас є і їхніми засновниками і подекуди не отримують фіксовану зарплату, а всі виручені кошти направляють або на покриття інвестицій, або на розвиток видавництва.

Найменше у сфері заробляють літературні агенти.

Скільки заробляють у видавничій сфері

Найменше у сфері заробляють літературні агенти.

Зарплата у приватних видавництвах в середньому на 5600 грн вища, ніж у державних. Фрилансери у середньому отримують менше за тих, хто працює фултайм, оскільки йдеться про проєктну зайнятість.

Зарплата у приватних видавництвах в середньому на 5600 грн вища, ніж у державних

* Зарплата у державному видавництві статистично значуще нижча, ніж зарплата в інших типах компаній

** Зарплата на фрилансі статистично значуще нижча, ніж зарплата у приватному видавництві і при поєднанні основної роботи та фрилансу

Зарплата у приватних видавництвах в середньому на 5600 грн вища, ніж у державних.

Також результати опитування дають інформацію про наступне:

– як на зарплату спеціалістів впливає їхній досвід роботи;
– які опції наявні у соціальному пакеті штатних працівників видавництв;
– як часто фахівці підвищують свою кваліфікацію та багато іншого.

Повна версія дослідження — за цим посиланням.

Джерело


Читайте також: Кожен третій працівник старше 40 років мав проблеми з пошуком роботи через вік — показали результати опитування OLX серед пошукачів. OLX Робота дослідило причини цієї проблеми зі сторони працедавців.

Теги: видавництвокниговиданняопитуванняринки та дослідженняфінанси

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

16-й Рейтинг агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2022 рік
Маркетинг і Комунікації

16-й Рейтинг агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2022 рік

5 Лютого, 2024

Наприкінці року ми підбили підсумки розвитку галузі маркетингових сервісів та активності агентств за 2023 рік. Але зараз ще раз хочемо згадати 2022 рік. Повномасштабна війна зупинила активності, залишивши лише найнеобхідніші...

Читати даліDetails

Німецька книжкова індустрія допомагає українським видавцям, книгарям та авторам, які перебувають у зоні воєнних дій

Що купують українці під час війни — дослідження

РЕКОМЕНДОВАНО

Бізнес та Інновації

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки

9 Травня, 2025
Відео

135 окремий батальйон ТрО разом із McCANN Kyiv запустив нетипову рекрутингову кампанію

28 Квітня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

MAUDAU × Університет Чупарського: монстри, каструля і порятунок світу з доставкою
Відео

MAUDAU × Університет Чупарського: монстри, каструля і порятунок світу з доставкою

12 Травня, 2025
MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей
Відео

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

15 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.