Юрій Козакевич: Містам потрібно розуміти мову бізнесу

З 29-го до 31-го січня на головній арені країни, НСК «Олімпійський», відбудеться міжнародний ЕКСПО-конгрес «Бізнес для Розумних Міст». Reklamaster.com розпочинає серію інтерв’ю з гостями та спікерами заходу. На наші запитання відповідає керівник проекту створення Індустріального Парку в м. Івано-Франківську Юрій Козакевич.

Індустріальний парк в Івано-Франківську перебуває зараз на стадії створення. З якими перешкодами доводиться стикатися на шляху до реалізації проекту?

Однією з перешкод є суспільний стереотип: ми не вміємо ефективно продавати себе в Україні. Себе – тобто свій край, своє місто, свої вміння та компетенції. Багато людей, здобувши освіту в школах, а згодом – і професійну освіту в ПТУ чи вузах, зокрема в галузі інженерії, приладо- та машинобудування, дуже часто зневірені в тому, що в Україні можна знайти якісну роботу, за яку б платили мінімум 700-1000 євро. Звідси й значне розчарування, і, як результат, велика трудова міграція в Європу. Тому, одне із завдань нашого Індустріального Парку – стати таким успішним прикладом, який створить умови для виникнення тисяч робочих місць в нашому місті і відповідне фінансове забезпечення працівників. Наступний крок – створити екосистеми багатьох бізнес проектів, які будуть підштовхувати один одного і місто в цілому до розвитку.

Ще одна перешкода – міська влада не працює ефективно над побудовою дієвої економічної політики. Зокрема, у владі міста немає Департаменту економіки, відсутні практичні кроки по залученню в місто інвесторів та створенню нових робочих місць. Влада міста, в тому стані і тому складі, якою вона є зараз, не може запропонувати дієву стратегію і практичну дорожню карту по створенню умов для росту і розвитку бізнес-середовища. Деякі міста України активно залучають до команди муніципалітетів фахівців і технократів, відмовляються від дешевого популізму і хаотичних кроків, націлених на короткотерміновий wow-ефект. Як результат – бюджети таких міст виконуються з прибутком. Наразі ж, міський бюджет Франківська другий рік поспіль є збитковим, а багато робіт за кошти бюджету виконується катастрофічно неякісно і з надмірною долею популізму. Саме тому, одним із завдань нашого проекту є проведення конструктивного діалогу з офіційною владою міста щодо створення дієвого Департаменту економіки в складі фахівців-технократів, які зможуть вибудувати програму розвитку економіки в місті.

Українські міста конкурують за вітчизняних та іноземних інвесторів. Хто є найголовнішим конкурентом Івано-Франківська і чому?

Основним і наразі єдиним конкурентом Франківська є Франківськ.

Багато міст України насправді не суттєво конкурують між собою. Бізнес-інвестор, який потенційно може зайти в Україну або переміститись з міста в місто в межах країни, наразі не має великого вибору. Культури конкуренції не існує через те, що багато міст не мають сформованих ціннісних пропозицій та сформованих брендів. Тому, дуже часто, з точки зору багатьох бізнес-середовищ, багато міст просто відсутні у них на радарах. Щоб бути нанесеним на умовну карту, по якій рухається бізнес, містам потрібно розуміти мову бізнесу, принципи і правила ведення бізнесу,  механізми прийняття рішень. Франківськ надзвичайно потенційне місто. Однак, маючи технічний, гуманітарний і медичний вузи й таку структуру населення, де переважають молодь і працездатні люди, маючи міжнародний аеропорт, різнопрофільні промислові та бізнес-майданчики та іншу необхідну інфраструктуру, маючи найкоротшу дорогу в серце Карпат, маючи унікальну та цікаву архітектуру та історію, маючи дуже компактну структуру міського середовища – в місті не розроблені і не запущені дієві ціннісні механізми, здатні в найкоротший термін розвернути внутрішній тренд на розвиток бізнесу і створення умов для фінансового добробуту громадян.

Яка роль малого бізнесу в економічному розвитку Івано-Франківська?

Малий бізнес не здатен самостійно забезпечити сталий розвиток Франківська. Для того, щоб малий бізнес був ефективним і успішним – потрібна наявність в єдиному економічному просторі великого і середнього бізнесу, а також дієвої економічної політики з боку влади Франківська, спрямованої на відкритість, чесність, прозорість. Як тільки міська влада запустить процеси дерегуляції і створить умови для економічних свобод – в місті одразу почнуть з’являтись нові інвестори, стартапи, робочі місця, потужні інфраструктурні та інші проекти, нові підряди. Натомість, офіційна влада Франківська вперто намагається зав’язати всі основні макропроцеси і бюджетні фінансові потоки на своїх фірмах. Саме тому, через корупцію та значну некомпетентність чиновників муніципалітету, бізнес не здатен рости і розвиватись самостійно та допомагати розвитку Франківська.

У нинішній час постійної конкуренції немає нічого ціннішого за талановитих та активних людей. Як Франківську вберегти людські ресурси?

Франківську потрібно багато якісної роботи в бізнесі, владі, та громадському секторі. Наявність цікавих і амбітних проектів породжує потребу в талановитих кадрах. Саме вони здатні забезпечити якісні і необхідні для розвитку Франківська результати. Саме потужні, масштабні, сталі в часі і просторі проекти здатні залучати і утримувати людські ресурси.

Які ознаки розумного міста можна вже побачити в Івано-Франківську?

І в бізнес-середовищі, і в органах влади, і в громадському секторі вже є низка успішних проектів і спільнот, які розвивають Франківськ. Критичне мислення, практичний досвід від успішних і неуспішних проектів, любов до рідного міста, впертість, віра в Франківськ – ці риси вже є на озброєнні багатьох містян, які усвідомлено бажають Франківську розвитку і процвітання.

Назвіть міста, які сьогодні Ви вже назвали б розумними. На кого нам потрібно рівнятись?

Франківську потрібно віднайти свій ціннісний шлях і сформувати свій унікальний бренд. Жодне успішне місто Європи не є копією іншого європейського міста. Економіка і бізнес, архітектура і просторовий розвиток, освіта, медицина, культура і мистецтво, транспорт, безпека, громадський сектор, креативна індустрія. У цих та інших сегментах потрібно вивчати досвід і українських, і європейських міст, однак формувати власну програму розвитку і росту.

Питання ставила Вікторія Теравська

Довідка

ЕКСПО-конгрес «Бізнес для Розумних Міст» організовується Фондом Розвитку Міст, Академією Публічно-Приватного Партнерства та Ardana Consultants .
Головний організатор заходу – Фонд Розвитку Міст – основною метою своєї діяльності визначає допомогу українським містам у досягненні цілей сталого розвитку. Фонд допомагає Києву та іншим містам України досягнути сучасних світових стандартів у розвитку економіки, соціальної сфери, транспортної, інженерної та безпекової інфраструктури із збереженням природного та культурного надбання. Більше про Фонд та його проекти на сайті:

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Fortnite проти Apple: найпопулярніша гра позивається на найдорожчу компанію світу

Початок конфлікту між Fortnite та Apple ознаменував, зокрема, ролик, який кадр за кадром пародіює іконічну рекламу Apple «1984».

МАМІ: Інсайти від лідерів ринку маркетингових сервісів

Як у ситуації турбулентності утримати бізнес? Які стратегії запроваджувати у компанії, щоб навіть у такі часи розвивати агентство? Чого очікувати ...

Дума про інженерну геніальність та підприємницький підхід засновників Future Mechanics

Managing Director медійного агентства IQ Media, Partner студії Motion Design NAOS.BAND і колумніст CreativityUA Юрій Дума продовжує серію історій про людей та ...

marius-masalar-CyFBmFEsytU-unsplash

«Чорна скринька», надто дорого/дешево та інші поширені міфи про programmatic

Global CEO міжнародної рекламної programmatic-платформи VPoint Media Віталій Якушин назвав найпоширеніші міфи про programmatic та спростував їх. Сьогодні programmatic все ...

Квентін Тарантіно назвав власний топ улюблених фільмів

Всесвітньовідомий культовий режисер Квентін Тарантіно поділився особистим топом фільмів з виданням Far Out Magazine. «Коли мене запитують, чи ходив я ...

Хейт «Фейсбука»: может ли украинский пользователь или бизнес массово покинуть соцсеть

Как быть, когда одна из самых популярных площадок для контакта с потребителем — Facebook — может перестать быть интересной самому ...