Чому гендиректори відмовляються від своєї зарплати у часи кризи

У той час, як керівництво найбільших американських авіаліній звертається до уряду США з проханням про дотації у обсязі 50 мільярдів доларів, чимало гендиректорів тих компаній, які через пандемію несуть збитки, відмовляються від своєї зарплати на знак солідарності у часи кризи, з якою ми всі зараз зіткнулися.

Так у листі до співробітників United Airlines гендиректор Оскар Муноз та президент Скотт Кірбі заявили, що вони до кінця червня відмовляються від своєї зарплати. Одночасно з цим гендиректор JetBlue Airways Робін Гайес та президент Джоанна Гераті оголосили про те, що їх зарплату буде скорочено вдвоє. А гендиректор Delta Air Lines Ед Бастіан водночас з оголошенням про згортання 40% операцій також повідомив, що він не отримуватиме зарплату протягом наступних шести місяців.

Така реакція насамперед авіаліній не дивна, адже ці компанії страждають найбільше у час, коли зачиняються міжнародні кордони і припиняються всі подорожі, як туристичні, так і у справах. Але якщо сумарні збитки, зазнані авіаційною індустрією, ризикують перевищити суму у 113 мільярдів доларів, чи є сенс гендиректорам відмовлятися від своїх зарплат у якийсь там мільйон доларів?

Наскільки цей жест широкий?

За словами Еріка Деценголла, голови фірми з антикризового менеджменту Dezenhall Resources: «Це є виключно символічним жестом. Якихось таких вчинків і очікують від гендиректорів у кризовій ситуації. Це дозволяє дещо розрядити атмосферу загального невдоволення серед персоналу».

Типова зарплата гендиректора великої компанії, як правило, становить десь один мільйон. Але їх справжній заробіток виплачується у формі акцій компанії, ціна яких зараз різко впала. Наприклад, якщо зарплата гендиректора Delta Air Lines у 2018 році становила 900 тисяч доларів, то його доходи у вигляді акцій нараховували 14 мільйонів. За часи ж пандемії вартість акцій компанії впала вдвічі.

І таку політику відмови від зарплати провадять не лише гендиректори авіаліній. Зокрема, у готельній мережі Hyatt ці кошти щонайменше до кінця травня будуть натомість перераховуватися у фонд допомоги співробітникам.

Консультант готельного бізнесу Чак Келлі пояснив: «Це – спосіб продемонструвати свою емпатію працівникам нижчих ланок, персоналу готелів та ресторанів, які в цей час продовжували працювати або, навпаки, не мали такої змоги. У масштабах корпорації це – крапля в морі. Навіть якщо мова йде про найбільш високооплачувану посаду у її структурі».

Тут варто зазначити, що в середньому гендиректор заробляє в 271 раз більше ніж пересічний співробітник нижчої ланки.

«Ні, вам не аплодуватимуть стоячи, якщо ви так зробите», – зазначив Деценголл. «Просто загалом панує така думка, що в цих добродіїв і так забагато грошей».

Автор статті – Раян Барвік

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

«Креативна Європа» в Україні проведе серію онлайн-нетворкінгів Matchmaking with Creative Europe

Цієї осені 12 національних бюро програми ЄС «Креативна Європа» з усього континенту об’єднають зусилля, щоб побудувати нові зв’язки між представниками ...

House of Europe представляє 5 нових грантів для українських креативних бізнесів та організацій

House of Europe — програма ЄС, що пропонує можливості для творчості та професійного обміну, — представляє 5 нових грантів для ...

KMW Special завершено

14 провідних медіаекспертів з усього світу обговорювали найактуальніші питання аудіовізуальної індустрії – ексклюзивно для глядачів KYIV MEDIA WEEK Special У ...

Розділяй і володарюй: для чого бізнесу медіамоніторинг і на які питання він дає відповідь

Розділяй і володарюй: для чого бізнесу медіамоніторинг і на які питання він дає відповідь

Моніторинг засобів масової інформації та соцмереж — життєво важливий інструмент у будь-якій галузі бізнесу. Сьогодні складно собі уявити велику компанію ...

Культура подарунків: з’явився новий сервіс Upfront для створення gift cards

В Україні з’явився сервіс для створення онлайн-сертифікатів — Upfront. Платформа допомагає сконструювати white label сайт для електронних сертифікатів, ваучерів послуг. ...

Визначено креативні стартапи, що представлять Україну на Creative Business Cup BRIGHT у Копенгагені

4 вересня цього року відбувся національний конкурс пітчингів для стартапів та вже працюючих бізнесів з креативної індустрії Creative Business Cup ...