Українці стали значно частіше купувати товари онлайн на фоні оголошення та впровадження січневого локдауну. Кількість замовлень онлайн у п’яти найпопулярніших категоріях зросла на 46%.

Такі дані наводить аналітична служба OLX, дослідивши активність користувачів з 9 грудня 2020 (дата оголошення січневого локдауну) по 13 січня з аналогічним періодом минулого року, коли жодних обмежень не було.

При цьому активність продавців в інтернеті лишилася незмінною — у період січневого локдауну кількість пропозицій зменшилася лише на 1,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

«Зростання кількості покупок в онлайні переважно пов’язане з оголошенням та провадженням січневого локдауну. Через закриття офлайнових магазинів, ТРЦ та ринків громадяни знов почали масово купувати товари онлайн. Схожу динаміку ми зафіксували також під час першого локдауну навесні 2020 року. Можна зазначити, що в українців почали формуватися нові споживчі звички, пов’язані із карантинними реаліями: покупці хочуть мати постійний доступ до товарів, уникаючи відчуття дефіциту. Набирає популярності також система BOPIS (купуєш онлайн — забираєш в магазині), коли й бізнеси перейшли у режим офлайн-точок з видачі онлайн-замовлень», — зазначив директор департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії Ігор Сироватко.

Вибухове зростання попиту на OLX показали найпопулярніші категорії товарів з 9 грудня 2020 по 13 січня. За цей час українці зробили понад 300 тисяч замовлень із послугою OLX Доставка, тоді як минулого року — 205 тисяч.

Загалом у 2020 році через нестабільну роботу офлайнових магазинів найпопулярніші категорії показали наступну динаміку кількості замовлень:

  • Чоловічий одяг — +123%, 136,2 тисячі замовлень, середній чек 527 грн проти 60,8 тисячі замовлень і 543 грн у 2019 році;
  • Чоловіче взуття — +94%, 113,9 тисячі замовлень, середній чек 820 грн проти 58,6 тисячі замовлень і 833 грн у 2019 році;
  • Електроніка: Комплектуючі та аксесуари — +74%, 130,4 тисячі замовлень, середній чек 2 700 грн проти 74,8 тисячі замовлень і 1 500 грн у 2019 році;
  • Смартфони — +63%, 105,7 тисячі замовлень середній чек 2 700 грн проти 64,8 тисячі замовлень і такому ж середньому чеку у 2019 році;

У п’ять найпопулярніших категорій у 2020 році потрапили також дитячі іграшки (104,5 тисячі замовлень, середній чек 515 грн), які потіснили аксесуари для мобільних телефонів (65,3 тисячі замовлень і середнім чеком 589 грн).

Під час локдауну українці стали у півтора раза частіше купувати онлайн — дослідження OLX

«Згідно з міжнародним дослідженням платформи Salesforce, після завершення локдауну та відкриття фізичних магазинів, ріст онлайн-торгівлі не зупинився, а навпаки — виторг інтернет-магазинів у другому кварталі 2020 збільшився на 71%.

В Україні протягом минулого року кількість замовлень на нашій платформі з послугою OLX Доставка зросла на 87,7% — до 2,7 мільйона угод (1,4 мільйона у 2019 році), середній чек у найпопулярніших категоріях товарів залишився незмінним — 1 240 грн.

Сфери зі швидким оборотом коштів, зокрема роздрібна торгівля, лишаються основним драйвером у поновленні економічної активності. Онлайн-підприємцям вдалося швидко адаптуватися до нових реалій. Тому у 2021 році ми також очікуємо значного росту інтернет-торгівлі в Україні», — додав Ігор Сироватко.

Висновки:

Онлайн-торгівля залишиться найбільш передбачуваним напрямком для малого та середнього бізнесу. Згідно з міжнародними дослідженнями Shopify, у 2020 році кількість продажів в інтернеті зросла на 21,5% у Центральній та Східній Європі. За прогнозами, у 2021 ринок E-commerce збільшиться більш ніж на 8%. В Україні цей показник може сягнути ще більше.

Нові карантинні реалії значно вплинули на те, як змінився інтерес українців до девайсів. Наприклад, за даними аналітики OLX, техніку для дому стали обирати на 93% більше у порівнянні з 2019 роком. Нова звичка купувати онлайн електроніку, одяг, взуття, продукти та медикаменти укріплюватиметься й у новому 2021 році. Таку ж динаміку росту можна очікувати й у сервісів з доставки.

Враження від покупки стануть важливою частиною бізнес-стратегій. Покупці очікують, що процес замовлення, оплати та доставки буде інтуїтивно зрозумілим, швидким, безпечним та доставлятиме приємні емоції. Підприємцям доведеться автоматизувати та спростити процес придбання, а також створювати унікальні пропозиції та робити акцент на бонусах, щоб утримати клієнта.
Покупці все більше купуватимуть не «бренд», а «користь» від конкретного продукту. Світова криза, спричинена пандемією, стала рушійною силою відповідального шопінгу та усвідомленого споживання. Водночас, згідно світових трендів від Shopify, клієнти готові платити більше компаніям, які піклуються про оточення та займаються благодійністю.

Фото в заголовку і тексті: visuals / Unsplash


Читайте також: Ігрові приставки та кухонна техніка — які пристрої стали частіше купувати українці у 2020-му. Дослідження OLX.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Тренди у графічному дизайні 2021 від Depositphotos (Інфографіка)

Тренди у графічному дизайні 2021 стали відображенням змін, що відбулися минулого року та вплинули на стилі, ідеї, які обирають дизайнери ...

Вперше за 130 років BORJOMI презентує інноваційний продукт FLAVORED — без цукру і калорій

Вперше за 130 років BORJOMI презентує інноваційний продукт FLAVORED — без цукру і калорій

Ми звикли грати із часом наввипередки, заглиблюватися в міські нетрі та скролити історії з життя. Ми давно орієнтуємось на місцевості ...

Mastercard_Love Index 2021_Illustrations_1

Mastercard Love Index: романтична вечеря, прогулянка містом і кіномарафон — тренди Дня святого Валентина

Згідно зі щорічним дослідженням Mastercard Love Index, за останнє десятиліття витрати українців на подарунки та враження до Дня закоханих виросли ...

Соціальне дистанціювання обмежує зростання інвестицій у рекламу в б’юті-категорії — дослідження Zenith

Соціальне дистанціювання обмежує зростання інвестицій у рекламу в б’юті-категорії — дослідження Zenith

Соціальне дистанціювання обмежує зростання інвестицій у рекламу в б’юті-категорії до 1.7% у 2021. Про це свідчать дані дослідження агентства Zenith. ...

5 речей, необхідних для народження інновацій

Ідеї є всюди, або 5 речей, необхідних для народження інновацій

Найкращі ідеї народжуються там, де люди найменше сподіваються їх знайти — вважає Емі Стентон, засновниця та керівниця PR-агенції Stanton & ...

Coca-Cola переходить до пляшок з переробленого пластику

Coca-Cola Co. запроваджує використання в США виключно пляшок з переробленого пластику, що є значним зрушенням у стратегії сталого розвитку. Компанія ...