Ярослав Білодо є засновником та генеральним директором міжнародного digital-агентства match, яке має офіс в Іспанії. Команда складається тільки з українських спеціалістів та наразі розкидана по всьому світу. Ярослав поділиться історією створення агенції, як йому вдалося організувати віддалену роботу зі співробітниками з різних країн, а також з клієнтами із США, ОАЕ, Іспанії, Німеччини та, звісно, України.
Як ти прийшов до ідеї створити міжнародне digital-агентство, і чому Іспанія стала твоїм вибором для базування?
Все почалося з мого захоплення маркетингом та цифровими технологіями. Найбільше мене прокачав досвід роботи в таких агентствах, як Plai Buro, 23UNICORN, а також у більших, як NGN.agency та MixDigital. В якийсь момент я зрозумів, що світ стає все більш глобальним, і було б чудово створити команду фахівців, які могли б працювати над проєктами у різних куточках світу. У мене був схожий досвід, але це не переросло в щось більше, ніж тимчасова робота з командою. Я мріяв жити в Іспанії, і на той момент жив тут трохи більш як два роки. Іспанія є чудовим місцем для базування агентства завдяки своєму стратегічному географічному положенню, культурному різномаїттю та передусім завдяки тому, що це дуже комфортна країна для життя. Ось так і склалось, що наш офіс відкрився тут.
Як тобі вдалося організувати команду, яка працює по всьому світу? Які переваги та складнощі в цьому підході?
Моя команда створювалася поетапно. Я працюю у маркетингу приблизно 6 років, і, в принципі, зараз моя команда — це люди з різних агентств та різних проєктів, з якими мені пощастило працювати раніше і яким я довіряю як фахівцям. У 2022 році, коли росія повномасштабно вдерлася на територію України, багато фахівців, з якими я працював, переїхали жити в інші країни. Я почав шукати талановитих професіоналів в інших країнах та пропонувати їм віддалену роботу. Переваги такого підходу полягають в тому, що ми можемо відстежувати тренди по всьому світу й охопити різні культури та ринки. Натомість складнощами є різниця в часових поясах і необхідність забезпечення якісного спілкування та узгодженості. Нам вдалося знайти компроміси та налагодити процес. А ще інколи ми додатково звертаємось до фріланс фахівців.
Які послуги надає твоя компанія та з якими ринками агенція співпрацює?
Ми спеціалізуємося на широкому спектрі послуг у сфері цифрового маркетингу, таких як розробка стратегій, пошукова оптимізація, створення власного фото та відеоконтенту, ведення соціальних мереж, реклама та аналітика. Ми обслуговуємо клієнтів у різних частинах світу, включаючи Європу, Північну Америку та Азію. Більше інформації про нас та наших клієнтів можна знайти в наших соціальних мережах.
Які поради ти можеш дати підприємцям, які бажають відкрити своє digital-агентство в Європі або деінде, співпрацюючи з міжнародною командою?
Важливо почати з чіткої стратегії та розуміння цілей вашого агентства. Також не забувайте про важливість пошуку талановитих спеціалістів та створення ефективних систем спілкування та співпраці. Робота з різними культурними групами також передбачає повагу та усвідомлення культурних відмінностей. Я починав з дослідження ринку, далі знайшов для себе кілька клієнтів, а вже потім запускав такий складний механізм, як digital-агентство.