Одна з найбільших компаній світу нещодавно зробила ребрендинг. Ikea — легендарна компанія, відома у всьому світі. Вони створювали вітчизняні товари з неперевершеним комфортом та дизайном, завойовуючи таким чином довіру своєї аудиторії. Логотип Ikea виділяється такими ж якостями. Ви очікуєте побачити абсолютно новий, креативний дизайн? Зміни незначні, але вони дійсно оновили логотип. Варто згадати, що він виглядає більш знайомим, ніж попередній, так само як і зовсім не вноситься ніяких змін.
Історія логотипу IKEA
Отже, що зробили дизайнери? Чим тепер новий логотип Ikea краще? Ну, для початку його перекроїли. Тепер він більш розбірливий і здатний належним чином масштабуватися. Водночас дизайнери заощадили тонни грошей, зберігаючи ідентичність логотипу. Хитрість полягає в тому, що всі незначні зміни, застосовані, щоб не вимагати реклами для підтримки розпізнавання логотипу нової ідеї. Їм не доведеться змінювати велику кількість маркетингових матеріалів, оскільки старі та нові символи можна використовувати одночасно.
Таким чином, оригінальний, добре відомий образ істотно не змінився. Однак виглядає так, ніби він щойно відвідав перукарню чи щось подібне. Він виглядає акуратно, охайно, чітко і в цілому краще. Ще одна корисна зміна — обсяг іміджу бренду. Змінена форма овалу додає додатковий простір для написів, збільшуючи її розмір. Новий символ Ikea вимагає більшої уваги, оскільки займає більше місця. Так само як і простір у буквах E та A, він також зробив їх дещо більш розбірливими. Загальний розподіл елементів був вирівняний завдяки введенню знака ®.
Звичний синій і жовтий кольори залишаються приємними для величезної аудиторії. Кольори змінилися, але їхня форма виявилася ще чистішою і тепер більше радує око.
Значення логотипу Ikea
IKEA насправді є абревіатурою, що позначає ім’я та прізвище свого творця (Ingvar Kamprad) та ферму в його околицях (Elmtaryd Agunnaryd). Кольори логотипу базуються на прапорі Швеції, оскільки це батьківщина власника. Просто, влучно і стильно. Так само як товари IKEA.
Але чому це так спрощено? Багато підприємців намагаються створити якісь складні логотипи. Вся справа в ідеї компанії. Наприклад, у 40-х роках вони вирішили, що функціональність буде панівною у їх виробництві. І вони створили унікальний дизайн корпусу бібліотеки. Усі їхні конкуренти розробили гротескні футляри з золотими ручками та безліччю деталей, прикрас та інше. А інженери IKEA вважали, що це важливі книги й розробили класичний, мінімалістичний дизайн, який, здається, не важливіший за зміст. І з того часу їх ідентичність слідує тим самим зразкам.
Легенда свідчить, що під час однієї з ділових зустрічей на серветці був намальований оригінальний дизайн. Суть полягала в тому, щоб вловити ідею девізу IKEA, щоб вони могли згадати його пізніше. Члени компанії вважають, що це один з основних принципів. Кажуть, що гарну думку легко забути. Ви повинні залишити це на папері, як тільки спаде на думку. Принаймні так сказав їхній головний редактор. Він також створив перший чорно-білий логотип IKEA.
Старий добрий шрифт з логотипом IKEA
Простота, зручність, триває вічно — це девіз IKEA, що застосовується до всіх рівнів компанії. Ось чому ребрендинг, здається, непомітний для аудиторії. Однак цінителі та досвідчені дизайнери це помітили. Цей крок, безперечно, епохальний. Сам шрифт змінено в значку IKEA. Дизайнери використовували Verdana та Futura протягом десятиліть, і останній навіть мав своє унікальне трасування під назвою IKEA Sans.
І тепер логотип IKEA має сучасний шрифт Noto. Це один з найпопулярніших шрифтів, що підтримується багатьма великими компаніями. Його можна застосувати майже до тисячі мов.
Отже, що робить шрифт та індивідуальність IKEA чудовими? Їх знак досить прагматичний і складається лише з кількох простих елементів. Все, що можна спростити, вже спрощено. І він все ще абсолютно впізнаваний навіть випадковими клієнтами.
Створення символу компанії
Багато людей вважає, що до таких простих форм, як овал, навіть не варто вдаватися. Вони також передбачають, що простих логотипів не повинно існувати. Потрібно все більше ускладнювати нанесенням великої кількості деталей на логотип. Не вистачає їм розуміння взаємозв’язків між кольорами та формами. І логотип IKEA також доводить, що такий підхід є хибним. Логотип, так само як і товари IKEA, містить певний абстрактний простір. Відстань разом із належним акцентуванням підкреслює дизайн елементів та їх поєднання.
Дизайн Ikea випливає з конструктивізму та авангарду. Тут поширені суворі прямі лінії. І не забуваймо про належну геометрію та монолітне оформлення. На відміну від старовинних локонів та сучасних деталей, дизайн IKEA виглядає свіжим навіть у наш час. Звичайно, це було дуже огидно в ті часи.
Як текст, так і геометричне трасування фігури легко отримати. Стиль формувався віками. Також дивно, що символи роблять свою справу навіть без написів. Ви можете просто помістити впізнаваний овал у нижній частині зображення. Таким чином, дизайнери можуть використовувати написи та зображення окремо. У компанії є багато дизайнерських хитрощів.
Еволюція логотипу IKEA
Отже, що ми можемо дізнатися з логотипа IKEA та ребрендингу компанії? Це говорить нам, що суть будь-якого логотипу — це його впізнаваність і запам’ятовування (навіть для відомого бренду). Клієнти просто запам’ятовують помітні речі. Просто як це.
Читайте також:
Еволюція логотипа PlayStation
Дизайн логотипу Dr. Pepper: історія, значення та еволюція