Міжнародний форум KYIV MEDIA WEEK протягом одинадцяти років об’єднує у Києві представників медіабізнесу з усього світу, щоб обговорити нагальні питання індустрії, поділитися новими ідеями та планами на майбутнє.
2021-й не став винятком — 14-15 вересня медіаконсалтингова компанія Media Resources Management (MRM), яка організовує форум, зібрала головних гравців медіаринку у Hyatt Regency Kyiv: 70 експертів із 15 країн та 300 учасників поспілкувалися про перезавантаження медіабізнесу в умовах «нової нормальності». Дводенна програма KMW включила у себе 18 секцій, серед яких: 10 панельних дискусій, презентації 5-ти аналітичних досліджень, 2 спеціальні доповіді, а також скринінг трендових шоу та вечірку.
Заходи форуму транслювалися у прямому онлайн-ефірі на аналітичному порталі Media Business Reports (MBR) на безкоштовних засадах. У такий спосіб до KMW долучилося понад 3000 глядачів із 37 країн світу.
У жовтні цього року усі зареєстровані учасники отримають KMW White Paper 2021 — підсумковий документ, в якому будуть опубліковані аналітичні огляди і дослідження українського ринку від Media Business Reports, здійснені спеціально для KMW — «Аналітика українських серіалів», «Тренди теледивлення. Структура українського телевізійного ефіру 2020-го року за видами трансльованого контенту», «Вішліст українських мовників», «Кіновиробництво. На що витрачає гроші держава та що від цього отримує», «Український ринок VoD: динаміка, тенденції, готовність до виробництва original контенту».
14 вересня форум відкрила установча дискусія-пресконференція «Медіабізнес. Перезавантаження». Участь у першомі блоці секції взяли Олександр Ткаченко, міністр культури та інформаційної політики України, Стен Ньорлов, голова Офісу Ради Європи, Марина Кудерчук, голова Державного агентства України з питань кіно, та Микола Чернотицький, голова правління Національної суспільної телерадіокомпанії України, модерував бесіду Андрій Куликов, медіаексперт, співзасновник «Громадського радіо».
Спікерами другого блоку стали Сергій Созановський, співзасновник FILM.UA Group, Олександр Богуцький, CEO StarLightMedia, Євген Бондаренко, директор «Медіа Групи Україна», Ярослав Пахольчук, гендиректор 1+1 media, Юлія Трибушна, директор OLL.TV та Xtra TV, Роман Романчук, CEO мережі кінотеатрів Multiplex, модерувала дискусію Вікторія Ярмощук, CEO FILM.UA Group, виконавча директорка Української кіноасоціації
Після завершення пресконференції, багаторічний партнер KMW — міжнародна медіаконсалтингова компанія K7 Media, в особі Девіда Чіарамелла (David Ciaramella), менеджера з комунікацій K7 Media (Велика Британія), поділилася з аудиторією ексклюзивними інсайтами про світову контент-індустрію та скрінінгом найперспективніших телевізійних шоу наступних сезонів.
Наступним великим тематичним блоком стало серіальне виробництво в Україні та світі. За підтримки телеканалу «Україна» було проведено три секції, присвячені цій темі.
В межах панельної дискусії «Шляхи розвитку серіального виробництва в Україні» Артем Вакалюк (голова аналітичного відділу компанії MRM) презентував результати масштабного дослідження, здійсненого спільно з виданням Media Business Reports (MBR), — «Аналітика українських серіалів», висновки якого також увійдуть до KMW White Paper 2021.
Про виклики і досягнення української серіальної індустрії розповіли спікери дискусійної панелі: Наталія Стрибук, головна продюсерка департаменту кіно-серіального виробництва телеканалу «Україна», Катерина Шевелюк, генеральна продюсерка кіносеріального виробництва, телеканал СТБ, Ірина Костюк, продюсерка FILM.UA Group, членкиня Європейської кіноакадемії, Дар’я Легоні-Фіалко, телепродюсерка, медіаменеджерка, наразі генпродюсерка та засновниця компанії SPACE Production.
Тему продовжили у ході міжнародної дискусії «Come Together! Східноєвропейські серіали», що об’єднала представників креативного сектору серіального виробництва з Чехії, Хорватії, Польщі та України. Спікери поспілкувалися про зміцнення регіональної співпраці та об’єднання зусиль виробників серіального контенту Східної Європи у завоюванні своєї частки на міжнародному ринку. Каміла Златушкова (Kamila Zlatušková), засновниця та генеральна директорка фестивалю Serial Killer (Чеська Республіка), представила огляд найуспішніших серіалів регіону та промодерувала дискусію, участь у якій взяли – Небойша Тараба (Nebojsa Taraba), CEO (продюсер та партнер) Drugi Plan (Хорватія), Віктор Пьонтковскі (Wiktor Piątkowski), сценарист і продюсер BAHAMA FILMS (Польща), Олеся Лук’яненко, креативна продюсерка FILM.UA Group (Україна), Ірина Черняк, директорка департаменту продажу контенту Media Group Ukraine, директорка з закупівель телеканалу «Україна» (Україна).
Розвиток серіальної галузі, як й інші сектори креативної індустрії, потребує системної державної підтримки – ефективними міжнародними практиками у цьому напрямку поділився спеціальний гість KMW Ілан Жирар (Ilann Girard, Франція), співзасновник і СЕО OLFFI. Це найбільша у світі унікальна база державних фондів та заохочень для виробників контенту, що налічує понад 1000 програм у 95-ти країнах, а також містить відповідні нормативи та угоди про спільне виробництво. Під час доповіді «Державні джерела фінансування серіалів в Європі» експерт розповів про те, у який спосіб європейські уряди надають підтримку виробникам телевізійного контенту.
Наступний тематичний блок KMW 2021 продемонстрував тренди активного розвитку Video on Demand-сервісів в Україні та світі. Ця серія секцій розпочалася аналітичною доповіддю та дискусією «Світовий ландшафт ринку VoD: нова динаміка», проведена у партнерстві з міжнародною консалтинговою компанією Glance Mediametrie (Франція) та за підтримки Представництва Європейського Союзу в Україні. Сімеон Мірзаянц (Simeon Mirzayantz), менеджер з міжнародних продажів, Glance Mediametrie та його колега Сесіль Бертран (Cécile Bertrand), керівниця міжнародних досліджень у Glance, представили комплексний огляд світового ринку VoD. До дискусії приєдналися представники європейських локальних стримерів: Мезен Даннаві (Mezen Dannawi), менеджер NPO Start, BVоD–сервісу мовника NPO (Нідерланди) та Анна Івінська-Новак (Anna Iwinska-Nowak), голова відділу з дослідження клієнтів TVN Digital (Польща).
Спеціальний гість форуму Рендалл Броман виступив із доповіддю «Як змінюється світовий ринок дистрибуції в еру стрімер-гігантів», організованою у партнерстві з La Fabrique des Formats (Франція). Експерт розповів про перспективи дистрибуції контенту у контексті бурхливого розвитку ринку VoD, а також представив аудиторії KMW нову міжнародну освітню програму Audiovisual Distribution Training (ADT), спрямовану на підготовку дистрибуторів — фахівців, стратегічно важливих для становлення якісної екосистеми обігу аудіовізуальних творів. Докладніше про програму за посиланням: https://lafabriquedesformats.fr/fr/audiovisual-distribution-training
Тематичний блок завершила презентація першого в Україні комплексного аналітичного огляду «Український ринок VoD: динаміка, тенденції, готовність до виробництва originals», підготовленого виданням Media Business Reports (MBR), та однойменна дискусійна панель. Модератором бесіди між представниками найбільших українських VoD сервісів виступив Сергій Созановський, співзасновник FILM.UA Group, а на його запитання відповідали Іван Шестаков, директор зі стратегічного розвитку медіасервісу MEGOGO, Анастасія Риженко, керівник департаменту медіаконтенту Volia, Юлія Трибушна, директор OLL.TV та Xtra TV, Федір Гречанінов, директор зі стратегії та розвитку бізнесу «Медіа Групи Україна» та Олександр Резунов, директор SWEET.TV. Експерти обговорили конкуренцію у сфері VoD в Україні, поділилися думками стосовно законодавчої сторони питання, поговорили про потребу консолідації зусиль у розвитку ринку VoD в Україні, а також висловили свої очікування щодо майбутнього.
Ще однією секцією, присвяченою новітнім трендам у медіасфері, реалізованою за підтримки представництва Європейського Союзу в Україні, стала панельна дискусія “Інноваційні технології в роботі мовників ЄС: переваги та ризики”. У розмові взяли участь Каті Бремме (Kati Bremme), заступниця директора Департаменту інновацій французького суспільного мовника France Télévisions (Франція), Йохен Спангенберг (Jochen Spangenberg), заступник керівника проєктів з досліджень та співробітництва/менеджер з інновацій Deutsche Welle (Німеччина), Олле Захрісон (Olle Zachrison), заступник уповноваженого з питань новин та керівник відділу стратегії цифрових новин Шведського Радіо (Швеція). Модератором виступив Володимир Єрмоленко, директор з аналітики ГО “Інтерньюз-Україна” та головний редактор UkraineWorld.org. В межах розмови експерти зосередилися на перспективах, ризиках та етичних питаннях використання штучного інтелекту та інших інноваційних технологій у роботі мовників, зокрема у їхній боротьбі із новинними фейками та дезінформацією.
Окремий тематичний блок про українську медіаіндустрію на KMW був представлений трьома секціями із циклу Content Ukraine on Demand, що був підготовлений командою MRM у партнерстві з одним із найбільших та найповажніших міжнародних медіаресурсів в AVсфері — С21 Media (Велика Британія). Тиждень української аудіовізуальної індустрії Content Ukraine on Demand став першим масштабним проєктом, який комплексно представив потенціал України у сфері кіно- та телевиробництва на глобальному рівні — 10 дискусій за участі головних гравців ринку представлені на порталі C21 Media у закритому доступі. Крім того, усі офлайн учасники KMW отримали спеціальний бонус — безкоштовний доступ до Pro-версії веб-сайту C21 Media тривалістю 3 місяці.
В межах першої панельної дискусії із циклу Content Ukraine on Demand «Українські мовники» Дмитро Троїцький, директор дивізіону Мовлення, StarLightMedia, Максим Кривицький, генеральний продюсер і керівник бізнес—одиниці 1+1 media, Наріман Гусейнов, директор з мовлення, дистрибуції та розвитку FILM.UA Broadcasting та Вікторія Корогод, керівниця каналу «Україна» обговорили програмні стратегії та політики медіакомпаній в Україні, окреслили найпомітніші зміни у медіабізнесі за останній рік та поділилися досвідом організації виробничого процесу у часи пандемії.
Спікери секції «Нова ера українських серіалів» – Тала Пристаєцька, сценаристка, шоураннерка, креативна продюсерка StarLightMedia, Євген Тунік, сценарист, шоуранер, продюсер StarLightMedia, Олеся Лук’яненко, креативна продюсерка FILM.UA Group, та Наталія Стрибук, генеральна продюсерка департаменту кіносеріального виробництва каналу «Україна», розповіли про особливі риси українських сценаріїв та сюжетів, які завойовують іноземну аудиторію, обговорили актуальні проблеми українських виробників контенту у налагодженні міжнародної співпраці та розглянули шляхи подальшого розвитку національної драми.
Заключною секцією, підготовленою у партнерстві з С21 Media, стала дискусія на тему «Нові моделі копродукції та дистрибуції контенту в Україні». Катерина Вишневська, директорка з розвитку та копродукції, продюсерка, FILM.UA Group, Нікола Зодерлунд (Nicola Soderlund, Швеція), керуючий партнер, Eccho Rights, Ірина Черняк, глава департаменту продажів ТБ-контенту “Медіа Групи Україна” та Антуан Деррожа (Antoine Derroja, Франція), керівник відділу розвитку, APC Studios поговорили про нові моделі спільного виробництва та дистрибуції українського контенту до інших країн, а також про зміни у ставленні закордонних телеканалів та сервісів до пітчингу проєктів з України. Вони розказали про свої практики налагодження міжнародної копродукції та про уроки досвіду інших країн на шляху до експорту контенту.
У фокусі уваги KMW також є соціально вагомий контент. Партнером двох наступних секцій, присвячених даній темі, стало Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Теми обох дискусій випливають з великого проєкту, заснованого в Україні у 2018 році — конкурсу для творців соціально вагомого контенту PITCH UA та нової Освітньої платформи PITCH UA, що їх реалізовує компанія MRM за підтримки Проєкту Transformation Communications Activity (TCA, що фінансується USAID).
Спеціальний гість KMW Девід Левін (David Levine), чия кар’єра пов’язана із такими серіалами, як Sharp Objects, Westworld, True Detective, Game of Thrones та True Blood, поділився своїми інсайтами з учасниками під час інтерв’ю «Сила сторітелінгу в топових серіалах світу». Експерт розповів про зміни, яких зазнала серіальна сфера за останній рік, та про нові цінності, які він приніс. Він також зазначив, що контент є потужним інструментом, який здатний змінювати суспільство на краще, і робити світ комфортним місцем для життя, особливо тепер, коли перед людством постають виклики глобального характеру.
Засадничу дискусійну панель, щодо ролі соціально вагомого контенту у формуванні позитивних змін у суспільстві, «Популярний та прибутковий контент із соціально вагомим змістом» зі вступним словом відкрив Марк Еллінгштат (Marc Ellingstad), виконуючий обов’язки заступника Директора місії USAID в Україні та Білорусі (США). Участь у дискусії взяли Ян Макса (Jan Maxa), директор з контенту та нових медіа, Czech TV (Чеська Республіка), Анастасія Штейнгауз, керуюча директорка телеканалу ICTV (Україна), Ярослав Лодигін, режисер та сценарист, член правління АТ «НСТУ» (Україна), а модерувала бесіду Катерина Некрасова, керівниця напрямку діджитал контенту Проєкту Transformation Communications Аctivity (USAID, Україна). Також в межах секції із промовою виступив спеціальний гість — Джаред Мілрад (Jared Milrad), засновник і президент A Show For A Change та Movikarma (США).
До уваги учасників форуму також було підготовлено скринінг найсвіжіших і актуальних шоу різних видів та жанрів від кращих виробників і дистрибуторів з усього світу. Дана секція є традиційною складової офіційної програми форуму та готується командою Media Resources Management. Підбірку з понад тридцяти трендових неігрових проєктів гостям KMW презентував Павло Лінєвич, менеджер з міжнародних комунікацій MRM.
Також в межах цьогорічного KMW стартувала «Друга Конференція та зустрічі з копродукції Україна-Канада» організована Українською Кіноасоціацією та Посольством Канади в Україні. Проєкт стартував з установчої дискусії «Починаємо: канадсько-українська копродукція в дії»,участь у якій взяли експерти з обох сторін: Сьюзан Кінг (Susan King), Telefilm Canada (Канада), Марина Кудерчук, Державне агентство України з питань кіно (Україна), Луїза О’Брайен-Моран (Louise O’Brien-Moran), Manitoba Film & Music (Канада), Катерина Вишневська, FILM.UA Group (Україна) та Гевін Рірдон (Gavin Reardon), Incendo (Канада). Модерувала бесіду Шаролта Чете (Sarolta Csete), представниця Канадської асоціації медіапродюсерів (Канада). Зі вступним словом перед дискусією виступила Джулія Бас (Julia Buss), Голова комерційного відділу Посольства Канади в Україні. У подальшому в межах II Конференції буде організовано програму заходів, що спрямовані на встановлення колаборацій між продюсерами з України та Канади: пітчинг проєктів від обидвох сторін, за результатами якого будуть проведені індивідуальні зустрічі для продюсерів з потенційними партнерами. Програму подальших заходів, об’єднаних тегом #ucancoproduce, представили Анна Волкова (Українська кіноасоціація) та Дар’я Лисак (Посольство Канади в Україні). Прийом заявок до участі в пітчингу для України та Канади розпочнеться вже цього тижня та триватиме рівно місяць — з 24 вересня до 24 жовтня. Детальніше читайте на сайті: https://ucancoproduce.com/ua/home.
Завершальну секцію KMW 2021 було організовано у партнерстві зі Small World International. У панельній дискусії «Сенсаційні та приголомшливі секрети успіху світових форматних хітів», яку модерував Тім Кресценті (Tim Crescenti), президент Small World International (США), взяли участь експерти з усього світу: Пол Гілберт (Paul Gilbert), старший віцепрезидент з міжнародних форматів, Viacom CBS Global Distribution Group (США), Лізет ван Діпен (Lisette van Diepen), директорка із закупівель, Brot and Butter Entertainment (Німеччина), Маркус Стеркі (Markus Sterky), контент-стратег, SVT (Швеція), Марія К’яра Дюранті (Maria Chiara Duranti), засновниця і власниця Formatbiz (Італія) та Ед Воллер (Ed Waller), головний редактор C21 Media (Велика Британія). Позитивний настрій експертів та готовність до нових колаборацій передався учасникам форуму навіть через екрани за тисячі кілометрів від нашої столиці: за прогнозами експертів Україна має неабиякий потенціал стати новою територією-експортером креативу та ідей для світового форматного ринку.
Паралельно з основною програмою KMW другий день форуму розпочався із конференції «Кінокомісії України: особливості, перспективи розвитку, ефективні моделі співпраці з іншими гравцями кіногалузі країни та вигоди для розвитку економіки регіонів», організованої за підтримки Державного агентства України з питань кіно та у партнертві з Українською кіноасоціацією.
У першій частині заходу виступили Марина Кудерчук, голова Держкіно України, Вікторія Ярмощук, виконавчий директор Української кіноасоціації, Дмитро Суханов, голова Асоціації кіноіндустрії України, Леонід Бицюра, голова Асоціації кінокомісій України, Оксана Чорнобривцева, очільниця Генічеської кінокомісії та Віктор Шевченко, голова Асоціації локейшн менеджерів України. Модерувала бесіду Анна Волкова, керівниця міжнародних проєктів Української кіноасоціації (УКА). Подія мала на меті промотувати серед представників органів місцевої влади перспективи співпраці з кіновиробниками, а також анонсувати державні ініціативи підтримки такої співпраці.
У другій частині заходу виступила Александра Лойткенс (Alexandra Luetkens), представниця Кінокомісії Гамбургу та Шлезвіг-Гольштейну (Німеччина). Після цього відбулося обговорення ключових інсайтів заходу між усіма його учасниками.
Читайте також:
У Румунії футболісти вийшли на поле з бездомними собаками