Як показати важливість соціальної статистики і закликати людей відповідальніше ставитися, як до тієї інформації, що вони самі подають про себе, так і до тієї, що збирається про них? В цих двох нових кампаніях бюро кредитних історій з Об’єднаних Арабських Еміратів і Австралійське бюро статистики спробували анімаційно та лаконічно пояснити, що і навіщо вони роблять, тобто навіщо їм збирати дані про людей.
Кожне дотримане слово
Ця зворушлива історія під назвою Majd and The Librarian була створена агенцією Serviceplan Middle East для бюро кредитних історій Al Etihad (AECB). Вона доволі оригінально провела паралель між позичанням книжок в бібліотеці та отриманням позики в банку.
В цій історії чоловік знаходить на горищі бібліотечну книжку, яку він колись ще зовсім малим хлопцем взяв та так і забув повернути. Він повертається з нею до бібліотеки і бачить, що того літнього бібліотекаря, який колись йому цю книжку видав, вже немає. Але дівчина, яка прийшла на його місце, відчиняє шафку, і там «боржник» бачить давній-давній лист від бібліотекаря до себе малого і купу книжок, які старий бібліотекар колись для нього підготував.
Відео просто і без зайвих слів показує, як важливо дотримувати обіцянку повернути позичене, чи це буде книжка, а чи банківський кредит.
Ахілеш Бхагрі, старший креативний директор Serviceplan Middle East, прокоментував цю кампанію так: «Намагаючись донести до аудиторії дуже складне послання, ми вирішили звернутися до алегорії. Хлопчик позичає книжку, яку йому потім не вдається повернути, за що сумління його ще довго гризе. А коли згодом, подорослішавши, він нарешті повертає її в бібліотеку, він бачить, що ніщо не щезає безслідно. Цей приклад певно знайде відгук у багатьох із нас, адже книжки, взяті в бібліотеці – це, мабуть, перший момент в житті кожного, коли ми, обіцяючи повернути їх, беремо на себе своєрідне кредитне зобов’язання».
Кожен пункт розповідає історію
Австралійська кампанія в підтримку перепису населення також спробувала показати анімаційно, які дані про людей збираються і чому це важливо для кожного.
Загалом-то всі знають, що дані перепису мають враховуватися в різних урядових рішеннях щодо транспорту, шкіл, охорони здоров’я, забудови і дорожньої інфраструктури. А от про те, що ці дані використовуються не лише «десь там», а й на місцевому рівні, на рівні спільноти, багато хто не знає.
Тому-то основним посланням кампанії і стало те, що «Кожен пункт розповідає історію». На доказ цього анімаційне відео наводить реальні приклади того, як зібрані дані здатні змінити на краще життя на рівні спільноти, родини та кожного особисто.