Кіно — не лише творчість, але й послідовний план дій. Розробка сценарію, підготовка до зйомок, підбір акторів, монтаж… Десь серед десятка пунктів має бути етап промоції, проте часто на нього залишається досить мало бюджету і часу. Хто має планувати і контролювати промокампанію, як побудувати її ефективно та що для цього необхідно — діляться лектори нового курсу «Як промотувати кіно» від Terrarium.
В українському контексті більшість «рухів» у напрямку промоції роблять за декілька тижнів до прем’єрного показу. Добре це чи погано — проаналізувати цікаво. Особливо якщо слово беруть професіонали, які займаються цим професійно та мають чималий досвід.
Зрозуміти з якого етапу варто починати шлях фільму до глядача і чи потрібна для цього команда професіоналів чи достатньо буде досвіченого піарника допоможуть Тетяна Мала, Максим Бєлов та Алекс Малишенко.
Тетяна Мала — комунікаційниця фільмів «Погані дороги», «Земля блакитна, ніби апельсин», «Атлантида», у минулому PR-директорка кінокомпанії «Артхаус Траффік».
За вісім років роботи Тетяна працювала PR-менеджеркою Docudays UA, супроводжувала кінотеатральний прокат «Живої ватри» Остапа Костюка; три роки очолювала комунікаційний відділ кінокомпанії Arthouse Traffic — дистриб’ютора таких стрічок, як «Донбас» Сергія Лозниці, «Додому» Нарімана Алієва, «Мої думки тихі» Антоніо Лукіча, «Антлантида» Валентина Васяновича та багатьох інших, організатора Чілдрен Кінофесту та Київського тижня критики.
Про розподіл обов’язків та різницю між продюсером та кінопіарником:
«Промотування фільму це комплексне завдання, яке часто відкладають на останній допрем’єрний період перед стартом прокату і в результаті не розуміють, що пішло не так, коли глядач не доходить у кіно.
Продюсер та кінопіарник — абсолютно різні спеціалісти, які працюють у зв’язці, але кожен відповідає за свої задачі. Продюсер — за пошук фінансування, формування команди, контракти з дистриб’юторами та сейлзами тощо.
Спеціаліст з комунікацій — за репутацію та комунікацію фільму та команди з потенційною аудиторією: від глядачів у кінотеатральних залах до міжнародної професійної спільноти.
Але дуже важливо, щоб вони працювали у зв’язці та на одній хвилі розуміння усіх процесів».
Другий спікер курсу — Максим Бєлов, у сфері понад 20 років.
Зараз Максим займає посаду директора по маркетингу OLL.TV, а раніше будував маркетингові комунікації у Нова Пошта, нове позиціонування Планети Кіно «Це ЩОСЬ» і першу, найбільшу кампанію в її підтримку на ринку кінотеатрів України та інші не менш гучні проєкти.
«Продюсер відповідає за виробництво, а фахівець з комунікацій — тільки за одну з частин маркетингу. Продюсер відповідає за те, щоб придумати, організувати, зняти і просувати контент, який стане must see. А фахівець з комунікацій разом з фахівцем з маркетингу відповідають за те, щоб розробити і інтегрувати стратегію, яка «упакує» продукт і контент в формат must see. Тому добре спланована робота в команді дуже важлива».
Цілий перелік порад пропонує лектор та співавтор курсу — Алекс Малишенко.
Алекс Малишенко — старший копірайтер агентства «СВОЇ», копірайтер «Атлантиди», DreamCast, Форуму кастинг-директорів, Kharkiv MeetDocs.
«А) Не створюйте сторінки у різних соціальних мережах аби було. Кожна з них має свою специфіку, і тому чудовий лонгрід, який вибухнув у фейсбуці, може банально не поміститися в інстаграмі. Не кажучи вже про те, що не знайде там свою авдиторію.
Б) Не забувайте, що ви конкуруєте не з іншими фільмами чи навіть кіноподіями, а з усім контентом у стрічках людей. Це банальна порада, але я часто бачу дописи, які створюються без урахування цієї обставини.
В) Використовуйте відео. Українське кіно значно частіше промотує себе текстами та статичними зображеннями, ніж відео. Це непогано, але специфіка кіно — все ж рухомі зображення, і їх несвідомо очікує авдиторія.
Г) Закладайте гроші на рекламу в соцмережах після консультації зі спеціалістом. Рандомний кошторис за залишковим принципом приносить такі ж результати».
Про важливість розрізнення командних ролей зазначає так:
«Як на мене, розрізнення кінопіарника від продюсера має ключове значення. Спрощено, продюсер займається пошуком грошей на фільм та шукає і співпрацює з партнерами, які допоможуть йому цю картину далі просувати.
Тобто в ідеалі після того, як кіно зняте, на фестивалі його відправляє сейлз-агент, розписом у кінотеатрах займається дистриб’ютор, а промоція лягає на плечі комунікаційника(ці). Водночас продюсер має розбиратися в усіх цих процесах, щоб контролювати їх і долучатися за потреби.
Спеціаліст(ка) з комунікацій, відповідно, повністю оунерить конкретний обсяг завдань із просування фільму в команді: створення інформприводів, робота зі ЗМІ, партнерства, соціальні мережі тощо. При цьому часто відбувається співпраця з дистриб’ютором або сейлзами».
Про те, як створювати ефективні PR- та SMM-стратегії та працювати зі ЗМІ, промотуючи свій кінопроєкт; охопити максимальну кількість глядачів за допомогою таргету та виконати найскладніші КРІ від грантодавців, а також інші важливі компоненти промо, лектори пропонують дізнатися на курсі «Як промотувати кіно», який стартував 7 липня і триватиме по 2 серпня. Зареєструватись на повний курс або окрему лекцію на вибір можна тут.
Сподіваємось, ця стаття стане вам у нагоді на шляху до промотування та прем’єри власного кінопроєкту.
А якщо б ви хотіли поспілкуваттись про це детальніше — ви ще встигаєте зайняти місце на курсі від Terrarium.
Авторка статті: Поліна Геращенко
Читайте також: «Прорив до мрії». Lovivideo зняли відео про юних футболістів для PEPSI та «Шахтар».