• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Аналітика

Ейджизм в Україні: працівників старше 65 років не наймає кожен сьомий роботодавець, тільки 18% компаній мають у штаті робітників 40+

26 Травня, 2021
Час прочитання: 2 хв.
A A
Ейджизм в Україні: працівників старше 65 років не наймає кожен сьомий роботодавець, тільки 18% компаній мають у штаті робітників 40+
Share on FacebookShare on Twitter

Кожен третій працівник старше 40 років мав проблеми з пошуком роботи через вік — показали результати опитування OLX серед пошукачів. OLX Робота дослідило причини цієї проблеми зі сторони працедавців. Близько половини вважають старше покоління такими ж хорошими працівниками, кожний десятий вважає їх навіть кращими за молодих, і такий же відсоток впевнений, що співробітники 40+ менш ефективні.

Згідно з результатами, серед роботодавців тільки 18% опитаних мають у штаті найбільше співробітників старше 40 років. Близько 13% заявили, що не наймають співробітників старше 65 років, пояснюючи свою позицію специфікою роботи, яка вимагає фізичних навантажень. Значно більша частина працедавців (39%) намагаються наймати як молодих, так і старших працівників до 45 років і звертають увагу радше на досвід, а не на вік. Абсолютна більшість роботодавців — 94% — стверджують, що рівень зарплати не залежить від віку.

Найбільший відсоток опитаних працедавців представляють сфери Роздрібної торгівлі/продажів/закупок, Будівництва та Виробництва/енергетики.

19% та 23% відповідно представляють середній (до 250 працівників) та великий бізнес (понад 250 працівників).

Дорогу молодим. Підтримка старшим

Згідно з опитуванням OLX Робота, працівників до 30 років обирають через більшу активність та ініціативність (44%), кращу обізнаність у сучасних технологіях (41%), а також прагнення будувати кар’єру (39%).

Водночас відмову в працевлаштуванні старшому поколінню найчастіше пояснюють фізичними навантаженнями, які є частиною виконуваної роботи – цю причину назвали 31% роботодавців. Також, на думку роботодавців, старші працівники повільніше вчаться (19%), гірше орієнтуються в технологіях (12%), а також що їм буде важко влитися в колектив (10%).

Досвід (не) потрібен?

Загалом серед опитаних недостатня компетенція стала головною причиною відмови у працевлаштуванні у 81% роботодавців для кандидатів усіх вікових категорій. Друга причина — відсутність релевантного досвіду — 38% відмов пов’язані із цим. Також 38% працедавців не візьмуть співробітника, якщо він на їх думку надто часто змінював місце роботи.

Водночас кандидати віком від 40 років назвали головними своїми перевагами наявність більших знань і досвіду. Однак досвід та навички пошукача знаходиться лише на третьому місці серед критеріїв  визначення зарплати для працівника 40+ – цей пункт обрали близько 30% опитаних працедавців. Більше вони звертають увагу на середню зарплату по ринку та відповідальність посади.

Попри це, серед усіх опитаних майже половина — 47% — також сказали, що вважають працівників пенсійного і передпенсійного віку такими ж хорошими співробітниками, як і інші. Лише 10%  вважають їх менш ефективними. Частина тих, хто наймає людей надають старшим працівникам лояльніші умови роботи – 6% —  здебільшого виплачують бонуси до зарплати й допомагають опановувати нові технології.

«Хоча роботодавці зацікавлені в пошуку молодих і амбітних співробітників, кістяк багатьох професій, особливо робітничих, складає старше покоління – і ми це бачимо зокрема й у себе на платформі. Можливо, вони потребують трохи більше часу чи практики для опанування нових технологій. Але за свій трудовий стаж вони пройшли не через одну кризу й мають, певно, найцінніший досвід як для нинішніх турбулентних часів. Загалом, в Україні є надія подолати вікову дискримінацію: вже зараз частина роботодавців декларують свою відкритість до старших співробітників і готовність допомагати їм на новому робочому місці», — зауважує Марія Абдулліна, керівниця напряму OLX Робота.

Ейджизм в Україні: працівників старше 65 років не наймає кожен сьомий роботодавець, тільки 18% компаній мають у штаті робітників 40+

Ситуація з ейджизмом у світі

Цьогорічний Глобальний звіт ВООЗ про проблему ейджизму показало, що вікова дискримінація обходиться суспільству в мільярди доларів. Так згідно з дослідженнями організації, отриманими в результаті опитування 83 тисяч людей в 57 країнах (включно з Україною), кожна друга людина в помірній або значною мірою дотримується поглядів ейджизму. В Україні спостерігається високий рівень вікової дискримінації на рівні 5%, середній рівень — 26% та висока толерантність до представників старшого віку на рівні 69% серед населення.[1]

В Іспанії, наприклад, молодші кандидати при рівних характеристиках в резюме отримували перевагу за старших пошукачів. Кандидати у віці 28 років отримували запрошення на співбесіду на 77% частіше, ніж 38-річні. Швейцарія виявила, що 53% працівників різного віку вважають, що старших колег важче навчити, а 52% вважають, що старші працівники менш зацікавлені у складних завданнях на роботі.

Ігнорування проблеми вікової дискримінації може нести як негативний вплив на економіку, так і на соціально-демографічну ситуацію країни. За оцінками експертів, у всьому світі близько 6,33 млн випадків депресії можуть бути спричинені ейджизмом, причому у менш розвинених країнах такі випадки трапляються у 6 разів частіше. А глобальні економічні втрати від депресивних і тривожних розладів оцінюються ВООЗ в трильйон доларів щорічно.

За допомогою яких проєктів та ініціатив українські компанії боряться з ейджизмом на робочому місці? Що вони можуть порадити іншим бізнесам, які через упередження втрачають таланти? Читайте в матеріалі «Всередині людиноцентричного бізнесу, або Як українські компанії боряться з ейджизмом на робочому місці».

Фото в заголовку: (c) Getty Images


[1] Ageism is a global challenge: UN (who.int)

Теги: кадрименеджментринки та дослідженнясуспільство та держава

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

У центрі культури й сенсів: що обговорювали на 18-му Українському маркетинг-форумі
Бізнес та Інновації

У центрі культури й сенсів: що обговорювали на 18-му Українському маркетинг-форумі

12 Травня, 2025

29–30 квітня у Києві відбувся 18-й Український маркетинг-форум — щорічна подія у галузі маркетингу та комунікацій. Цьогоріч захід пройшов під гаслом «Сенсотворці: шукай своє», відкриваючи дискусію про нову роль бізнесу...

Читати даліDetails

Камери, світло, сенси: 18-й Український маркетинг-форум запрошує шукати своє серед героїв нашого часу

Дослідження ставок промоперсоналу 2025: значні зміни за чотири роки

РЕКОМЕНДОВАНО

Маркетинг і Комунікації

Ukrainian Creative Stories 2025 в Києві 29-30 травня: як звучить креатив сьогодні?

27 Травня, 2025
Маркетинг і Комунікації

20 складів журі Ukrainian Creative Awards 2025 розпочали свою роботу. Оголошення переможців – наприкінці травня наживо

7 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

2 Червня, 2025
“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.