Нещодавня соціальна реклама від організації Sandy Hook Promise, яка ставить за мету запобігання насильству серед молоді, влучно проілюструвала, як локдаун вплинув на душевний стан підлітків: рік ізоляції, зведення кінців з кінцями та віддаленого навчання. Зараз ця американська організація готується до спалаху насильства та самогубств серед підлітків, коли школи знову відчиняться і ця порохова діжка вибухне.
Агенція BBDO створила ці відео переважно зі стокових матеріалів, надавши їм вигляд формату «Як зробити…». Вони є нагадуванням батькам пильнувати тривожні знаки. Кампанія зображає гримучу суміш із хаосу в реальному та віртуальному житті, який поширюється і на уми підлітків. Вся ця негативна енергія поступово виснажує нервову систему, аж доки та не стає схожою на перевантажену електромережу. А потім – коротке замикання і у психіці відбувається злам.
«Бути підлітком непросто і в нормальні часи, як ми всі пам’ятаємо. А якщо додати до цього події минулого року – тягар стає просто нестерпним, – пояснює старший креативний директор BBDO New York Пітер Альсанте. – Ми хотіли створити роботу, яка передала б який сильний тиск чиниться на підлітків. Цей тиск по суті перетворює їх на порохові діжки, і багато хто з них вже готовий вибухнути».
Відтак креативники вирішили переосмислити формат відеоінструкції, щоб показати, як минулий рік поступово створив ситуацію, яка спостерігається зараз. Постійно повторювані фрагменти демонструють, як життя дітей обмежується їх кімнатами та екранами пристроїв, а кожен наступний день нескінченно повторює попередній. Ані людського контакту, ані численних стимулів, до яких підлітки звикли.
Послання нашого часу
Кампанія The Kids Are Not Alright підлаштовує ключове послання Sandy Hook Promise під пандемію та локдаун, відсуваючи на другий план поведінку підлітків у власне школі, яка була раніше в центрі уваги.
На відміну від попередніх відео, які знімалися з розмахом, серія The Kids Are Not Alright відтворює відчуття хаосу та клаустрофобії.
Властиві для часів пандемії обмеження змусили креативну команду спиратися на веб-футаж та спецефекти. Але зрештою саме ці обмеження і виявилися найсильнішим елементом кампанії. Вони допомогли кинути погляд на глибини кіберпекла, яке з кожним натисканням клавіші наближає небезпеку та руйнацію до фізичного світу.
Віддалене навчання великою мірою зупинило випадки стрілянини в американських школах. Але наразі організацію Sandy Hook Promise непокоїть насамперед те, що у цей самий час серед підлітків різко зросла кількість самогубств.