Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні спільно з Асоціацією Креативних Індустрій України запустили серію вебінарів від українських фахівців із комунікацій «Ефективні комунікації для культурних та креативних проєктів».
На вебінарі з темою «Контент-стратегія в SMM» разом зі спікеркою Зоєю Лобод, співвласницею digital-агентства LOBODS, обговорили:
- комплексну SMM-стратегію: аналітику аудиторії, конкурентів, вибір соціальних мереж, позиціювання;
- контент-стратегію: tone of voice, рубрикатор;
- захопливий контент: створення постів і stories.
Приклади контенту, який залучає, корисні додатки, які допоможуть самостійно створювати крутий контент у соцмережах, — все це та багато іншого дізнавайтесь, переглянувши відеозапис вебінару. А головні думки — читайте нижче в тексті.
Про факапи
Всі починають з факапів чи невдало запущених проєктів — це дуже цінний досвід: коли ви щось пробуєте робити самостійно, навіть якщо у вас спочатку не виходить, ви при цьому знаєте всі аспекти того, як це відбувається. Вчитись на помилках — крутий формат, щоб себе розкачувати і прокачувати. Тому потрібно не боятись і не соромитись щось пробувати робити.
- Волта Діснея звільнили через «нестачу ідей і уяви».
- «Гаррі Поттера» видавництва повертали 12 разів.
- Учитель Томаса Едісона в рекомендації написав про нього «Занадто дурний, щоб навчатись».
- На співбесіді в Google, Facebook і Amazon запитують про факапи і не беруть на роботу, якщо у вас немає невдалих проєктів.
- Ізраїль інвестував у завідомо неуспішні IT-проєкти більше 300 млн, щоб підприємці навчились факапити.
Аналітика соцмереж (Україна)
В Україні глобально ринок ділиться на два напрямки: Instagram і Facebook. При цьому Instagram вважається найпопулярнішою соцмережою в Україні, але це не так. Facebook — найбільш численна соцмережа по кількості зареєстрованих користувачів.
Facebook:
- 14 млн користувачів;
- вік — 28-40;
- інформаційний контент; доросла і респектабельна соцмережа; більш освічена аудиторія з більш високим рівнем доходу; соцмережу прирівнюють до новинного ресурсу, тому інформації тут більше довіряють; потрібно більше витрат на просування; набагато більший функціонал сторінки.
Instagram:
- 11,5 млн користувачів;
- вік — 18-28;
- візуальний контент; високий рівень конкурентності; більший потік конкурентів; при цьому тут більш активна аудиторія, яка більш активно спілкується з брендами; менший рівень довіри до сторінок; можливість просування через блогерів; менший функціонал сторінки.
Telegram:
- 4,5 млн користувачів;
- вік — 18-34;
- особисті переписки; освітній / новинний контент; єдиний спосіб просування.
TikTok:
- 3,5 млн користувачів;
- вік — 13-24;
- розважальний відеоконтент, короткі музичні відео, не лише фанового характеру, є багато навчального контенту; музика — основний продукт просування; високі органічні показники; хибна думка про те, що це дитяча соцмережа, сюди йдуть великі бренди, тому аудиторія соцмережі росте, а сама соцмережа розвивається.
Стратегія — всьому голова
- Цілі / задачі.
- Аналіз конкурентів.
- Аналітика аудиторії.
- Вибір соцмереж.
- Наповнення сторінок (контент-стратегія: tone of voice, рубрикатор, візуальна стилістика).
- Способи просування + додаткові інструменти.
- Правила модерації.
- Бюджет і KPI.
В кого цілимось?
- Соціально-демографічний блок: вік, стать, сімейний стан, сфера діяльності, місце проживання, дохід.
- Інтереси, хобі, дозвілля.
- Які болі є у вашої ЦА і як ваш продукт / послуга / проєкт допомагає їх вирішувати?
- Які фактори при покупці вирішальні?
Як проаналізувати?
- Актуальна клієнтська база (аналіз сторінок, анкетування).
- Лояльна аудиторія в соцмережах (аналіз 10-30 профілів).
- Бажана аудиторія (пошук максимально релевантних акаунтів, їхня аналітика).
- Аудиторія конкурентів (аналіз 10-30 профілів).
Сервіси аналітики:
- Picalytics, Popsters;
- статистика сторінки;
- вкладка «Аудиторії» в Ads Manager.
Аналітика конкурентів
Максимально глибинний аналіз: чим вони діляться, що і як часто постять у себе на сторінці, як взаємодіють з аудиторією, як спілкуються з нею і реагують на коментарі, як довго відповідають на коментарі, що роблять в Stories і чи взаємодіють там з підписниками, яка в них аудиторія, це живі підписники чи накручені.
В сукупності це дасть вам розуміння того, до чого ви прагнете, від чого тікаєте, з чим у цілому працюватимете, на якому підгрунті конкуруватимете і так далі.
Контент-стратегія в SMM
Tone of voice (TOV) — манера / спосіб спілкування вашого бренду / продукту / сторінки з вашою аудиторією:
- Якщо мій бренд — це людина, як він говорить?
- Про що він любить говорити? З чого він сміється, чим цікавиться?
- Що дратує в комунікації? Що ніколи не використовує у спілкуванні?
Типи рубрик по контенту
- Інформаційна
- Продуктова
- Розважальна
- Корисна
- Емоційна
- Ситуативна
- Активація (конкурси)
Часто в гонитві за клієнтами, грошима, замовленнями, просуванням, втрачається розуміння суті існування соціальних мереж. З самого початку соціальні мережі виконували дві функції: спілкування та розваги. Тому якщо ваша контент-стратегія в SMM враховує ці дві функції, то ваша сторінка в соцмережах житиме, нативно розвиватиметься, активно підтримуватиметься вашою аудиторією. Все це формує емоційний зв’язок, необхідний для просування бренду. Зараз є поняття лавмарк (lovemark) — коли споживач іде не за продуктом, послугою, проєктом чи його якістю, а за тією емоцією, яка закладена в цьому продукті, послузі, проєкті.
Кращий спосіб дізнатись, що працює в соцмережах, — активно користуватись соцмережами…
… і продовжувати навчатись новому і дізнаватись нове.
Потрібно завжди тримати руку на пульсі різних оновлень. Як мінімум, читати новини: щоб розуміти, що буде трендовим і актуальним, краще читати іноземні джерела. Тому що всі тенденції приходять до нас із Європи та США і всі оновлення соцмереж спочатку тестуються там, а потім приходять до нас.
Читайте Facebook, тому що Facebook краще всіх знає, що ж працює в Facebook і Instagram.
Є вбудоване навчання від Facebook, яке називається Facebook Blueprint, де ви можете проходити короткі тренінги чи курси, здавати тести, отримувати сертифікати. Це можливість посилити себе в тих напрямках, які вам незнайомі чи в яких ви відчуваєте брак знань та вмінь.
Також потрібно потроху проводити час у соцмережах у межах своєї професійної діяльності. Таким чином у вас буде розуміння, що читає та постить аудиторія, чим вона надихається, що зараз у тренді. Це дасть вам можливість придумати креативні напрямки в контент-стратегії, якими ви дивуватимете і залучатимете свою аудиторію.
Telegram-канали і подкасти для натхнення
Наступний вебінар про «Візуальні комунікації» відбудеться 29 квітня. Спікер: Ярослав Белінський, експерт з візуальних комунікацій та брендингу, графічний дизайнер, засновник та голова Асоціації Design4Ukraine.
Реєстрація на вебінар триває до 28 квітня за посиланням.
Читайте також головні думки з першого вебінару про визначення цілей і каналів комунікації проєкту — за цим посиланням.
А за цим посиланням читайте головні думки з другого вебінару про шість етапів стратегії бренд-комунікації.