Стихійними лихами в Австралії нікого вже не здивуєш. Щороку через них руйнуються численні домівки, змушуючи людей по всій країні витрачати мільярди на відбудову. Сумна правда полягає в тому, що погодні умови надалі ставатимуть лише гіршими, а австралійські будинки збудовані не такими надійними, якими їх можна було б зробити. Люди ж часто навіть не знають, що можна зробити, щоб зменшити ту шкоду, якої здатне завдати їх дому чергове лихо. Тому страхова компанія Suncorp вирішила допомогти пересічним австралійцям, влаштувавши справжній креш-тест для будинків у рамках кампанії One House to Save Many, створеній агенцією Leo Burnett та креативним колективом The Glue Society.
Цей «один будинок» спеціально спроєктований так, щоб бути здатним пережити різні погодні катастрофи. Призначення його – зменшити руйнацію в житті австралійців, які мешкають в неспокійних куточках країни, і взагалі змінити стандарти, за якими будуються австралійські домівки.
Кампанія One House to Save Many – результат колаборації з численними провідними архітекторами зі студії Room 11 Architects, Університету Джеймса Кука та Спілки наукових і прикладних досліджень Співдружності (CSIRO). Разом ці архітектори спроєктували, збудували та випробували будинок, який дійсно здатен витримати урагани, повені та пожежі, залишаючись не дорожчим за будь-який інший сучасний дім.
Вогонь, вода та вітер
Звісно, ключовою частиною цього процесу було випробування на міцність. Експериментальні споруди пройшли серію випробувань, щоб з’ясувати, що встоїть перед вогнем, вітром та водою, а що – ні. Креш-тест для будинків, зокрема, передбачав:
- Бомбардування уламками, які несе циклонний вітер, та перевірку, чи не зірве з будинку дах;
- Занурення під воду, щоб знайти слабкі місця стандартних дверей та вікон, як у разі косої зливи, так і в разі повені;
- Симуляцію степової пожежі з різними варіантами, коли фронт полум’я насувається на будинок.
Історію цього проєкту було зафіксовано в документальному відео та різноманітних інформаційних матеріалах. Все це має переконати австралійців, що убезпечити свій дім від стихійних лих дійсно можливо. А онлайн-інструменти дозволяють ознайомитися на сайті кампанії з інноваційними архітектурними рішеннями та побачити, як їх можна інтегрувати у власну домівку.
Як пояснила Мім Хейсом, директорка з маркетингу Suncorp, мета кампанії One House to Save Many – відкрити діалог про сучасні стандарти будівництва. А також нагадати, що їх треба постійно оновлювати з урахуванням постійного посилення стихійних лих.
На основі цієї кампанії Suncorp також запустила ініціативу Built it Back Better. В рамках цієї ініціативи вона відбудовує сильно зруйновані будинки вже із застосуванням знайдених та випробуваних архітектурних рішень.