Загальний обсяг інтернет-реклами в Україні в 2020 році склав 13,5 млрд грн — показник виріс на 7% порівняно з 2019 роком. Такі дані отримав Комітет з питань інтернет-реклами при Інтернет Асоціації України (ІнАУ) за результатами дослідження пошукової та медійної реклами.
«Дослідження обсягів інтернет-реклами від ІнАУ вже майже 10 років дає можливість українським рекламодавцям відслідковувати послідовне зростання digital. Та, як наслідок, перерозподіляти свої рекламні бюджети в сторону найбільш динамічного та прогресивного медіаканалу. Воно є найважливішим дослідженням для індустрії. Тому я вдячний компаніям, які постійно підтримують його, а особливо тим, хто підтримав його проведення в цьому році. Завдяки вам цього року в дослідженні взяла участь рекордна кількість учасників — більше 40 провідних агенцій, рекламних холдингів, сейлз-хаусів і видавців. А це, на мій погляд, є дуже вдалим початком 2021 року», — коментує голова Комітету з питань інтернет-реклами при ІнАУ Іван Кучеренко.
В порівнянні з 2019 роком обсяг медійної інтернет-реклами в 2020 році збільшився на 41% й сягнув рекордних 6,6 млрд грн.
Найбільше коштів рекламодавців минулого року було інвестовано в цифрове in-stream відео та банерну рекламу. Їхня частка склала 39% та 35% відповідно.
Частка programmatic на ринку медійної інтернет-реклами стабільно зростає. Так, у агенцій вона зросла до 41,7%, що на 8,8 процентних пунктів більше, ніж у 2019-му, а у продавців частка programmatic зросла до 59%.
Також минулого року частка витрат на рекламу у соціальних медіа та месенджерах дещо зросла. У 2020 році вона склала 46,2%, що на 0,7 процентних пунктів більше, ніж у 2019 році.
Дослідження обсягів медійної реклами традиційно відбувалося на основі перехресного аналізу даних анкетування найбільших рекламних агенцій та рекламних холдингів, сайтів та сейлз-хаусів України.
Дані для аналізу обсягів медійної реклами у 2020 році надали такі агенції та рекламні холдинги: Dentsu Ukraine, Razom Group, Sigma, Havas Digital, Resolution (Optimum Media Ukraine), TMGU, AdWork, NCG DIEVO, MediaHead, NEOS Digital, Netpeak, WebPromo, ADINDEX, MixDigital, PRODigital, Медіа Партнерство Баінг, TWIGA Digital, AMS Agency, Hashtag. А також представники видавців та сейлз-хаусів: Автоцентр, Люкс (24 канал), RBC, RIA, Ukr.net, UMH, Treeum, Admixer, Programmatic Media Group, Go2Net, Adpartner, StarLight Digital Sales, UAMobile, Медіа Партнерство, HTTPool, MGID, VPoint, Online.ua, olx.ua, NV, RST, Обозреватель, Liga.net.
Партнером дослідження по медійній інтернет-рекламі стала компанія «Василь Кісіль і партнери».
Згідно з даними, які надали провідні рекламні агенції та холдинги, що працюють на ринку performance-реклами, обсяг ринку пошукової реклами в Україні у 2020 році зменшився на 13%, у порівнянні з 2019 роком, і сягнув 6,9 млрд грн.
Обсяг інтернет-реклами зменшився за рахунок зменшення середньої вартості кліку, яка після зростання у першому півріччі відчутно знизилась. Особливо в тих категоріях, які дають найбільшу кількість переходів («Електрона комерція», «Транспортні засоби» та інші). Також у першому півріччі зменшилась кількість переходів у деяких категоріях, які втратили зацікавленість користувачів під час кризи. Мова йде, наприклад, про категорії «Подорожі та туризм», «Мистецтво та розваги» та інші. Це також вплинуло на загальне зменшення обсягів пошукової реклами в 2020 році у порівнянні з 2019 роком.
У 2020 році середня вартість кліку склала 4,83 грн порівняно з 4,53 грн у 2019 році. Так, найвища вартість кліку становила 14,03 грн у категорії «Закон та уряд», а найнижча — 1,44 грн у категорії «Новини та медіа».
Частка мобiльного платного пошуку у 2020 році зросла незначною мірою і склала 74%.
Дослідження пошукової реклами у 2020 році відбулося за участі агенцій та рекламних холдингів: AdIndex, Artefact, ArtWeb, Aweb, Dentsu Ukraine, GroupM, Inweb, iplace, JUMP, Livepage, MAVR, Marketing Link, MediaHead, NCG DIEVO, NEOS, Netpeak, Omelyanenko, Publicis, Razom Group, SODA, TMGU, WAMP, Web Marketing, WebPromo.
Технологічний партнер дослідження пошукової реклами — компанія SimilarWeb.
Дослідження обсягів інтернет-реклами в Україні відбувається під егідою та за ініціативи ІнАУ з 2012 року.
Повну версію загальних результатів дослідження можна знайти за посиланням.
А вчора комунікаційна група dentsu опублікувала глобальний прогноз споживчої поведінки на найближче десятиліття — Consumer Vision 2030.