Робособаки Spot зараз відомі всім завдяки популярним відео про те, як вони танцюють, тягають вантажівки і навіть овець пасуть. Втім, соціальні активісти занепокоєні тим, що у робопсів буде й інше, зловісніше призначення, адже такого чотирилапого робота легко можна перетворити на зброю. Саме цю небезпеку планує продемонструвати сьогодні інтернет-спільнота MSCHF («місчіф»). Вона обладнає робопса Spot пейнтбольним маркером і запустить його в художню галерею. І передасть керування ним всім бажаючим.
Свого часу ця група встигла покепкувати і з Nike, зробивши кросівки в стилі Ісуса, і з Disney, «зарізавши» та «зготувавши» Бембі, Паця та інших персонажів. А зараз настала черга Boston Dynamics. Проєкт «Spot на стежці війни» має привернути увагу до смертоносного потенціалу цього робота.
Spot легко апелює до нашої емпатії, адже він має форму найкращого друга людини і інстинкт «бий або біжи» з ним не дуже-то й спрацьовує. Група MSCHF стверджує, що коли роботи-вбивці таки з’являться в Америці, вони будуть пухнастими і з м’ячиком в зубах. Мовляв, достатньо поглянути на милих песиків Spot, щоб зрозуміти, що військові та поліція абсолютно точно використовуватимуть їх, щоб стріляти в людей.
Судячи з попередніх проєктів MSCHF, на глядачів та гравців чекатиме ряд сюрпризів, коли цей захід розпочнеться сьогодні, 24 лютого (за київським часом початок має бути о 20:00). Втім, сама концепція є доволі цікавою. Поведінку робопса Spot із пейнтбольним маркером транслюватимуть з художньої галереї наживо.
За словами організаторів цієї акції, контроль над роботом зможе отримати кожен, хто встановить собі на смартфон мобільний застосунок MSCHF. Кожні дві хвилини управління переходитиме у випадковому порядку наступному глядачеві. Якщо учасник «за кермом» впродовж 10 секунд не робитиме нічого, його хід буде передано комусь іншому.
Boston Dynamics не схвалює
Компанія Boston Dynamics зазначила, що спочатку вона готова була долучитися до проєкту, але, дізнавшись про пейнтбольний маркер, передумала. В своєму твіті компанія пояснила, що вона «засуджує зображення своїх технологій у будь-який спосіб, що сприяє насильству, завданню шкоди та залякуванню», а цей арт-проєкт «абсолютно хибно тлумачить призначення роботів Spot та їх використання у повсякденному житті на благо людей».
В тому, що компанія обурилася, нічого дивного немає, адже Boston Dynamics вже піддавалася суворій критиці через свою співпрацю з військовою дослідницькою агенцією DARPA та дозвіл на тестування роботів Spot поліцією. Очевидно, що вона воліє, аби публіка більше уваги звертала на потенційну користь робособак для суспільства.
Втім, такий публічний осуд проєкту лише приверне до нього натовп глядачів, а поглянути на робопса Spot із пейнтбольним маркером буде дійсно цікаво. Сподіваємося лише, що художня галерея це переживе.
Схожі (але не такі потенційно руйнівні) проєкти можна було спостерігати також у бренда алкогольних напоїв та у екоактивістів.