Уряд Великобританії нещодавно постановив розформувати виконавче агентство Public Health England, що входило до складу Міністерства охорони здоров’я, натомість створивши нове, спрямоване на боротьбу з пандеміями. З огляду на це, видання The Drum вирішило нагадати про ті соціальні кампанії, присвячені громадському здоров’ю, які свого часу здобули чималу популярність у Великобританії.
«Why Do You Keep On Running Boy» (NHS Health Scotland)
Ця соціальна кампанія, спрямована на боротьбу з тютюнопалінням, припадає на час, коли популярність співачки Брітні Спірс досягла своєї найвищої точки. У цій пародії на пісню Hit Me Baby One More Time вигаданий дівчачий поп-гурт Stinx палить як паровоз і дивується, чого всі хлопці тікають від них з цієї «зони задимлення».
«Help Us, Help You – Get It Seen To» (NHS, M&C Saatchi)
Гумористична кампанія National Health Service мала на меті переконати людей частіше звертатися по допомогу до аптекарів замість того, щоб через будь-яку дрібницю одразу бігти до лікаря. У ній було використано різні надміру емоційні реакції, запозичені з фільмів у жанрі романтичної комедії, екшену, жахів тощо. У такий спосіб кампанія інформувала людей про те, що дипломований фармацевт також може надати якісну, безкоштовну та конфіденційну консультацію.
«Sugar Cube Invaders» (Public Health England, M&C Saatchi)
Коли агентство Public Health England виявило, що до 10 років діти встигають з’їсти стільки цукру, скільки їм мало б вистачити до 18, воно розпочало кампанію, покликану знизити споживання цукру дітьми. Небезпека цукру була майстерно показана в анімаційному відео, створеному відомою британською студією Aardman.
«VD is For Everybody» (Ad Council)
Ця соціальна реклама датована аж 1969 роком. Її метою було поінформувати публіку про розповсюдженість таких венеричних захворювань як гонорея чи сифіліс. Щоправда, під час перегляду відео може скластися цілком протилежне враження, наче венеричні захворювання автоматично роблять людей багатими та популярними.
«Fly» (Health Education Council, Saatchi & Saatchi)
Постер від Health Education Council ріже правду прямо у вічі, щоб донести до людей своє просте послання: не дозволяйте мухам сідати на вашу їжу. Після цієї кампанії ціле покоління британців сіпалося від однієї думки про мушине блювотиння.
«Department of Lost Nights» (New Zealand Health Promotion Agency, FCB New Zealand)
Спростовуючи той міф, що спиртне – обов’язковий елемент приємного вечора, це відео ілюструє момент, коли черговий келих відправляє вас у «департамент провалів у пам’яті». Адже який сенс у цьому приємно проведеному вечорі, якщо ви надто п’яні, щоб його потім пригадати?
«Dumb Ways to Die» (Metro Trains, McCann Melbourne)
У далекому 2012 році ця іронічна пісня охопила всі соцмережі. Цю соціальну рекламу наспівували мільйони людей. І хоча анімаційному відео Dumb Ways to Die закидали, що воно, мовляв, насміхається з серйозних травм, це не завадило йому стати взірцем для всієї рекламної індустрії.
Деякі інші кампанії, присвячені громадському здоров’ю, і зокрема, чистоті рук, ще до того, як це стало мейнстрімом, можна переглянути тут.