Креативна агенція vandog agency здійснила ребрендинг Національного ботанічного саду імені Миколи Гришка (тепер вже ботсаду ім. Гришка). В основу нової комунікаційної стратегії покладено меседжі: Ботсад — це екопростір. Ботсад — місце, де можна відпочити від шуму міста і приєднатися до ековідповідальної спільноти.
Ірина Метньова, партнерка та креативна директорка vandog agency розповідає про передумови розробки креативного рішення на pro bono умовах: «Першочергово ми поставили собі питання: а що таке Ботсад для людей? Яку роль відіграє це місце в щоденному житті киян. І ми зрозуміли, що туди йдуть, щоб зустрітись бодай на годину з природою в компанії друзів, коханих, дітей або наодинці. Це місце, яке любиш і завжди радий відвідати протягом життя. Але чи відповідає це місце взаємністю? Чи таке воно дружнє й привітне? “Не ходити по газонах” та інший малоприємний наратив – залишок пострадянської культури, в якій людина почувала себе незатишно. Ми захотіли це змінити. І нам страшенно закортіло зробити ботсад таким крутим, яким ми його бачимо і для решти киян, — місцем, в яке їм хотітиметься приходити. Власний екопростір для кожної людини. Так ми вирішили, що зробимо для ботсаду те, що вміємо найкраще — нове обличчя, новий голос та інтонацію, тобто розробили брендинг та комунікацію».
За різноманітністю колекцій живих рослин, масштабами території, рівнем наукових досліджень ботсад ім. Гришка займає одне з провідних місць у світі. Окрім наукової та селекційної діяльності, паркознавства, ботсад докладає багато зусиль до розбудови зелених насаджень міста, до покращення стану ґрунтів, має наукові розробки у галузі біоенергетики. Тож твердження, що ботсад — цеекодружня спільнота, яка виступає за збереження природи, — факт, що підкріплено його 85-річною діяльністю.
Аріна Луковина, партнерка та арт-директорка vandog agency коментує: «Оскільки ботсад — найекологічніше місце в Києві, а в Україні екотренд поки лише набирає оберти, ми зрозуміли, що це той напрямок у якому майбутньому бренду ботсаду і потрібно рухатись. Тому ми сформулювали big idea так: Новий ботсад — це твій екопростір».
Першим етапом ребрендингу стало нове позиціювання, ім’я та айдентика. Як то кажуть, як корабель назвеш, так він і попливе. Тому vandog agency запропонували зробити ботсад простим, відкритим та дружнім місцем для киян і спростити його довгу та громіздку назву. Для того, щоб ботанічний сад став таким як його кличуть між собою кияни — ботсад ім. Гришка.
В пошуках органічної для ботсаду форми для знаку агенція звернулась до природи та відшукали найгармонійнішу фігуру — п’ятикутник.
«П’ятикутна будова зустрічається у незліченної кількості рослин та квітів, і ми помітили, що конструкція куполу головної оранжереї ботсаду також побудована на основі п’ятикутника. Тому зрозуміли що це саме те що потрібно. Знак ми будували за тим самим природним принципом. Ми хотіли, щоб візуальна комунікація ботсаду була простою, яскравою та оптимістичною, тому обрали відкриту кольорову палітру, яка транслюватиме енергетику нового ботсаду», — наголошує Аріна Луковина.
«Також ми створили бренд-героїв із визначних особистостей ботсаду ім. Гришка: Микола Холодний, Володимир Липський, та сам Микола Гришко. Ми додали і Олександра Фоміна, який би виступав опонентом у батлах з Гришком. Вони осучасняться та надаватимуть поради для екологічного стилю життя відвідувачам, киянам та гостям столиці», — додає Ірина Метньова.
Ботсад ім. Гришка прагне стати головним майданчиком екоактивностей Києва. І найголовніше — організація стає прикладом та осередком ековідповідальної спільноти. У своїх соцмережах ботсад ділитиметься і власними кроками впровадження екологічних ініціатив: установка контейнерів для сортування сміття, перехід до енергоощадного освітлення, утилізація опалого листя, заборона використання одноразового посуду на території ботсаду.
Важливі ініціативи та екологічну позицію необхідно комунікувати громадськості. Тож ребрендинг став невід’ємною частиною розвитку ботсаду.
Наталія Заіменко, директорка ботсаду ім. Гришка коментує причини ребрендингу: «Ми усвідомили, що перед нами стоїть декілька нагальних питань: для втілення подальших задумів та розробок ботсаду необхідно фінансування та підтримка від держави та меценатів. Залучити їх не вдається оскільки, зізнаюсь, не вміємо цікаво й доступно розповісти про себе.
Саме тому ми ініціювали ребрендинг ботсаду і покладаємо великі надії на нову комунікаційну стратегію, розроблену для нас vandog agency. Вийшло яскраво, зрозуміло і сучасно! Впевнені, що із новим позиціюванням ботсад залучатиме і нових відвідувачів, і меценатів».
Окрім комунікаційної стратегії та брендингу, vandog agency розробила ще й дизайн еко-мерчу, продаж якого стане додатковим джерелом доходу ботсаду ім. Гришка.
Якщо ви маєте можливість фінансово допомогти ботсаду ім. Гришка, пропонуємо внести благодійний внесок на сайті установи або ж безпосередньо зв’язатися із керівництвом ботсаду.
Це саме той випадок, коли підтримуючи ми інвестуємо у майбутнє.
Детальніше про ребрендинг — тут.
Читайте також:
Стратегія після ребрендингу, як на це вплинула криза і як не боятися кризи — в інтерв’ю з CEO MAKE SENSE Кирилом Терещенко.
Максим Лесняк, засновник і креативний директор Dozen Agency, про усвідомлений ребрендинг і редизайн упаковки під час кризи.