Найбільше цієї весни купували одяг, комп’ютери та телефони, в той час як продавали дорослий і дитячий одяг та автозапчастини. 44% купують в інтернеті як нові, так і вживані товари. Продають найчастіше, використовуючи ноутбуки та ПК, мобільний додаток на третьому місці. Чим сьогодні живуть покупці та продавці ринку е-commerce — у дослідженні від Factum Group Ukraine* та OLX.
Навесні 2020 можливість здійснювати купівлі не виходячи з дому стала ключовою для багатьох. При цьому виграли як покупці, так і продавці. Для бізнесів і приватників важливу роль зіграли онлайн-майданчики, для одних ставши єдиною можливістю продовжувати свій бізнес в умовах карантину, для інших — джерелом додаткового доходу. Підйом на ринку онлайн-торгівлі підтверджують і дані OLX: кількість активних користувачів платформи з березня по травень зросла на 6%.
Онлайн-покупець: звички й уподобання
За даними опитування Factum Group Ukraine, новим товарам надають перевагу 54% респондентів, 44% — купують як нові, так і вживані. Тільки вживані вибирають усього 2%. Навесні найпопулярнішими товарами, за даними OLX, виявилися одяг і взуття — їх придбали понад 116 тис. разів. На другому місці — комп’ютери — 59,5 тис. доставок, не відстають і телефони — 52 тис. Потрібним виявилося спорядження для спорту та відпочинку — 47,5 тис. купівель. Закривають топ-5 автозапчастини — 34,9 тис.
Для замовлення товарів у мережі використовують у середньому 2 пристрої, при цьому 58% покупців комбінують стаціонарні та мобільні. Найчастіше використовують мобільний додаток у смартфоні — у 62% випадків. Не встановлювати додаткові програми, а купувати через браузер телефону подобається 49% респондентів. Приблизно стільки ж купують товари за допомогою ноутбука — 48%.
Відсутність прив’язки до місця знаходження магазину дозволяє здійснювати купівлі буквально звідусіль — так, 17% респондентів роблять це в транспорті, 43% — на роботі. При цьому майже всім опитаним (94%) зручно купувати онлайн удома. Обмежень за часом теж немає, тому респонденти загалом (92%) купують товари як у будні, так і у вихідні. Якщо ж виділити найбільш шопінгові дні тижня, на першому місці, за даними OLX, виявиться середа (16% купівель), трохи менше припадає на вівторок і понеділок. Найменше товарів залишають продавців у неділю — 12%.
Онлайн-продавець: спеціалізація та комунікація з клієнтами
Інтернет-продавці в середньому спеціалізуються на одній категорії товарів. Навесні цього року, за даними OLX, бізнес-користувачі найчастіше продавали одяг і взуття — 1,8 млн оголошень, дитячий одяг — 1,1 млн, і автозапчастини — 577,7 тис. Дитяче взуття також серед найпопулярніших речей для торгівлі — 486,1 тис. пропозицій за 3 місяці. На п’ятому місці опинилися товари з категорії антикваріату та колекцій — їх виставляли на продаж 373,6 тис. разів.
Для публікації оголошень продавці, за даними опитування, частіше використовують стаціонарні, ніж мобільні пристрої — 45% проти 15%, ще 40% їх комбінують. Більше ніж половина респондентів (58%) користується ноутбуком, 52% — персональним комп’ютером. Мобільний додаток у смартфоні у продавців, на відміну від покупців, лише на третьому місці — 47%.
Найчастіше замовлення отримують телефоном, переважно його ж вважають основним каналом спілкування. На другому місці — форма оформлення замовлення на сайті. Якщо говорити конкретно про OLX, то зручність розміщення оголошень та комунікації з покупцем бізнес-продавці оцінюють високо — 93% та 89% відповідно. Задоволені також швидкістю продажів на сайті — 89%.
*Методологія дослідження:
— Репрезентативне онлайн опитування покупців і продавців, які зробили купівлю або продаж в
інтернеті за останні 6 місяців, у віці 20-45 років, у містах з населенням 50 тис. і більше. Вибірка: 400
інтерв’ю
— CATI-опитування бізнес-продавців товарної категорії. Вибірка: 200 інтерв’ю
Фото в заголовку: https://unsplash.com/
Нагадаємо: всі, хто працює в е-commerce, ще можуть встигнути на онлайн-лекцію «Дизайн&SMM. Як виділити свій бренд у соцмережах». Тому що між успіхом в соцмережах та зростанням продажів — прямий зв’язок.
Нова реальність і ключові тренди ритейлу в період після COVID-19 — звіт KPMG.