Марк Сінклер, старший редактор незалежного видавництва Unit Editions, поділився з командою видання Creative Review своїми улюбленими топ-10 книжковими обкладинками 2020 року, які з’явилися, коли книжковий світ відрефлексував на виклики (та можливості), представлені пандемією коронавірусу.
Протягом восьми місяців після того, як Великобританія оголосила перші загальнонаціональні локдауни, письменники все ще писали, видавці все ще публікували, а дизайнери книг продовжували випускати асортимент обкладинок для нових видань. Проте не можна заперечувати, що індустрії дизайну та видавничої справи (як фактично і переважна більшість індустрій) повинні були змінюватися та адаптуватися протягом майже всього 2020 року.
Дизайн книжкової обкладинки як значно менший сегмент індустрії часто не є предметом особливої зацікавленості для людей, особливо під час ділових переговорів в часи пандемії (якщо ви, звичайно, не дизайнер обкладинки книг). Але з періодичним відкриттям книгарень та бібліотек різні способи, за допомогою яких мистецькі напрямки, дизайн та типографії можуть ознайомити читачів з певною книгою, працюють ще активніше — наприклад, читання книг онлайн під час локдауну стало нормою як ніколи раніше.
Тож у цьому дивному, непередбачуваному світі з’являється ще й цей список з десяти блискучих дизайнів книжкової обкладинки 2020 року, більшість з яких я (ще) не бачив «в живу» в офлайн, а навпаки, знайшов на вебсайтах продавців книг та дизайнерів. А ще вони, на щастя, продовжують ділитися своєю роботою з читачами та шанувальниками через публікації в соціальних мережах.
Anger. Авторка: Барбара Х. Розенвайн. Преса Єльського університету. Дизайн: Алекс Кірбі
Дизайн Алекса Кірбі для книги Anger від Х. Розенвайн виглядає так, ніби він вимагав легкої агресії від свого творця, поряд з деякою дизайнерською стриманістю. Кірбі знову і знову продовжив штампувати заголовок друкованими шрифтами та використав ці ітерації на обкладинці книги, перш ніж застосувати в основі чітко окреслену версію слова яскраво-рожевого кольору. Результат — динамічний дизайн книжкової обкладинки, що дозволяє суб’єкту / назві перейти від хаосу до роздільної здатності.
The Smiley Collection. Автор: Джон Ле Карре. Penguin Classics. Дизайн: Девід Пірсон.
Бокс-сет Джона Ле Карре — амбіційний проєкт у будь-якому випадку. Втім, саме цей, що опинився в руках дизайнера Девіда Пірсона та письменника Ніка Есбері блискуче окупився, дозволивши обом зіграти на своїх сильних сторонах. Суто типографський підхід до оформлення цих восьми романів (три показані нижче) демонструє силу тексту як в письмовій, так і візуальній формі, не кажучи вже про переконливий метод створення драматизму та олдскульних гострих відчуттів, посилених його неоновим оформленням в чорному кольорі.
Out of the Shadows: Психологія життя чоловіків-геїв. Автор: Уолт Одес. Penguin. Дизайн: Том Етерінгтон
Розміщення та обрамлення фотографії Вольфганга Тілманса, використаної на обкладинці Уолта Одеса, таке ж успішне на обкладинці, як і саме по собі (портрет «Collum» 2011 року). Дизайн цієї книжкової обкладинки демонструє силу та рівновагу елементів обкладинки, що поєднані із великою майстерністю.
Verge. Авторка: Лідія Юкнавіч. Riverhead. Дизайн: Рейчел Віллі
Завдяки незвичному розміщенню заголовка та імені автора на яскравих кольорових смугах, обкладинка Рейчел Віллі для збірки історій від Лідії Юкнавіч виділяється за милю. Ілюстрація середньовічного вовка/собаки кидає переконливу тінь, що додає шарму поєднанню дивних речей.
Night. Sleep. Death. The Stars. Авторка: Джойс Керол Оутс. Fourth Estate. Дизайн: Джеймі Кінан
П’ять — це магічне число у блискучій типографській обкладинці Джеймі Кінан до останнього роману Джойс Керол Оутс. Зв’язування кольорових елементів на папері у шахівницю забезпечує більше відчуття присутності та простору на обкладинці. Додаткові бали за красиво складені «THE».
Zo. Автор: Ксандер Міллер. Penguin Random House, США. Дизайн: Джанет Хансен
Сміливий твір, який виводить на перший план мізерний заголовок Ксандера Міллера, проводячи його зверху до «підніжжя» обкладинки, і використовує форми двох його букв. Дизайнерка Джанет Хансен також розумно виділяє Z і O рамками для підкреслення таємничості образів та фантастичної кольорової гами.
Sometimes I Never Suffered: Вірші. Автор: Шейн МакКре. Farrar Straus & Giroux. Дизайн: Crisis
Спочатку ви можете подумати, що обличчя хлопчика на портреті усіяне кольоровими вогнями. Але насправді на картині Тоїна Оджія Одутоли зображення побудовано з сплетінь, схожих на нитки. Прекрасне поєднання зображення з мінімальним, ненав’язливим текстом від дизайнерської студії Crisis.
The Blind Light. Автор: Стюарта Еверса. WW Norton & Co. Дизайн: Сарамей Уілкінсон
Обкладинка, яка обігрує власну поверхню та, здається, випромінює сліпуче світло, — дизайн від Сарамаї Вілкінсон для роману Стюарта Еверса. Концептуальне вираження ілюстрації у поєднанні сміливого розміщення тексту та світлини полів з висоти пташиного польоту. (Зверніть увагу, як збентежує, коли літери наближаються прямо до країв обкладинки).
The Beauty in Breaking. Авторка: Мішель Харпер. Riverhead. Дизайн: Лорен Пітерс-Коллар
Вправне використання шарів робить цю елегантну обкладинку дійсно інтригуючою і пропонує читачеві заглянути трохи далі. Те, що здається листком, насправді може бути серцем, якщо зазирнути в отвір із скелетною ілюстрацією за ним. Ефект «малюнка від руки» і два основні кольори додають класичного відчуття цієї чудової обкладинки.
Must I Go. Авторка: Іюн Лі. Penguin. Дизайн: Джон Грей
Обкладинка Джона Грея до книги Іюн Лі нагадує красу дизайнів Елвіна Лустіга, класика середини століття, з його різноманітними фактурами та тонкою палітрою кольорів. Стиль обкладинки, типовий для дизайнів grey318, у даному випадку в грубій, вручну затушованій манері дуже ретельно продуманий.
Автор: Марк Сінклер, старший редактор Unit Editions та позаштатний письменник і автор.
Читайте також: Щоб підготувати cвій Ideas Report 2020, команда WeTransfer провела опитування, в якому взяли участь 34851 креативників.