Уявіть, що на вході у кав’ярню у вас щоразу перевіряють температуру. Ця та інші практики мережі Starbucks на час епідемії були введені цього року у тисячах кав’ярень по всьому Китаю. Ще раніше через коронавірус ця найбільша у світі мережа кав’ярень змушена була тимчасово зачинити більше половини від 4300 своїх закладів на території Китаю, від чого продажі різко впали.
Втім, зараз майже всі вони відчинилися знову, оскільки нові випадки інфікування COVID-19 в Китаї йдуть на спад. Тому мережа Starbucks вирішила розповісти докладніше про свої практики на час епідемії, які зараз діють в її китайських закладах. Особливо зважаючи, що деякі з них будуть введені і в кав’ярнях Starbucks в США тепер, коли коронавірус зафіксовано й там.
В Китаї мережа Starbucks ввела так зване «безконтактне обслуговування». Працює воно таким чином: покупець робить замовлення через мобільний додаток і отримує індивідуальний код, який треба пред’явити в кав’ярні. На час епідемії компанія замінила типові коди на підбадьорюючі послання типу «тримайся, не здавайся» чи «весна вже близько». Коли споживач приходить до кав’ярні, співробітник на вході перевіряє його температуру. В цей самий час інший співробітник в гумових рукавичках ставить готове замовлення на прилавок біля входу і виходить із зали. Потім покупець заходить, бере своє замовлення і йде.
Мережа Starbucks також запевняє, що на час, поки кав’ярні були зачинені, зарплата за співробітниками зберігалась.
Практики на час епідемії, запроваджені в США
Тепер, коли COVID-19 виявлено і в США, деякі практики мережі Starbucks на час епідемії було введено і в цій країні з огляду на досвід роботи мережі в Китаї. Так співробітники мають дезінфікувати кожну поверхню, якої люди регулярно торкаються, щонайменше кожні 30 хвилин, хоча оптимальний час – взагалі кожні хвилин 8.
Наливати каву у чашки та кружки багаторазового використання, як ті, що зберігаються у кав’ярні, так і ті, що відвідувачі приносять із собою, у мережі Starbucks перестали.
Від співробітників вимагається мити руки кожні 30 хвилин. Особливо наголошується, що вони не повинні торкатися обличчя, але якщо все ж торкнуться – мусять негайно мити руки знову.
Для прибирання було залучено додатковий персонал.
Щорічні збори, які Starbucks мала проводити в Сіетлі 18 березня, спіткала та сама доля, що й багато інших публічних заходів – вони перейшли виключно у онлайн-формат.
Щодо фінансових наслідків коронавірусу гендиректор Starbucks Кевін Джонсон заявив, що будь-які можливі збитки через епідемію є для мережі виключно короткостроковими. Але в довгостроковому плані розвиток компанії це вповільнити не повинно.
Авторка статті – Джессіка Воль, репортерка «Ad Age», яка спеціалізується на ресторанному бізнесі та харчовій індустрії.