Британські авіалінії тестують електричний автономний інвалідний візок у нью-йоркському аеропорту імені Джона Кеннеді. Цей високотехнологічний візок збудовала Whill, одна з компаній Силіконової долини. Він оснащений технологією, яка запобігає зіткненням, а його пасажир може скористатися тачскріном, щоб обрати точку призначення в межах аеропорту.
«Цей транспорт може безпечно пересуватися терміналом, усуваючи необхідність звертатися за допомогою до попутників чи до співробітників аеропорту зі служби підтримки. Наразі саме персонал аеропорту зазвичай відповідає за те, щоб доправити пасажира від пропускного пункту до посадкового трапу», — пояснили представники British Airways.
Пасажир може в будь-який момент змінити кінцеву точку прибуття автономного інвалідного візка. Окрім того, маршрут руху такого візка можна зробити доволі складним, якщо пасажир бажає ще кудись заїхати по дорозі до посадкового трапу. Коли кінцева точка зрештою досягнута, візок сам вертається від трапу до зарядної станції та очікує наступного пасажира.
Автономний інвалідний візок рухається плавно і цілком здатен вписуватися в круті повороти. Але з огляду на те, що його максимальна швидкість 5 км, швиденько домчати на ньому до трапу, якщо пасажир спізнюється на літак.
За автономними інвалідними візками майбутнє аеропортів
Британські авіалінії повідомили, що майже півмільйона їх пасажирів щороку потребують додаткової допомоги. Відповідно, авіакомпанія шукає рішення цієї проблеми, яке дозволило б людям з обмеженою рухомістю почуватися зручніше під час подорожі.
«Наші клієнти висловили бажання почуватися незалежніше у аеропорту та самим обирати свій маршрут. Тому ми хочемо випробувати автономні пристрої та подивитися, як пасажири сприймуть таке нововведення в реальних умовах», — заявив Рікардо Відаль (Ricardo Vidal), голова відділу інновацій British Airways. Він також додав, що подальші тести автономного інвалідного візка відбудуться в британському аеропорту Хітроу протягом наступних кількох місяців. Втім, хоча Британські авіалінії і планують запровадити з часом цю технологію, від персоналу зі служби підтримки вони відмовлятися не збираються.
Ця ініціатива реалізується в рамках політики British Airways, спрямованої на те, щоб зберегти за собою позицію лідера з інновацій в аеропортах. Зокрема, авіакомпанія також експериментує з біометричною реєстрацією пасажирів на рейс, автономними багажними візками та штучним інтелектом, який був би здатен спілкуватися з пасажирами кількома мовами та відповідати на їх запитання.
Компанія Whill випустила першу версію свого візка у 2016 році. Наразі її основні зусилля зосереджені на двох моделях: легенька модель С, яку, власне, й використовують Британські авіалінії, та міцніша модель А для руху по перетятій місцевості.