Попри те, що наклейки практично всюдисущі, визнання на їх долю перепадає зовсім небагато. Хоча віднедавна його буде все ж трішечки більше, оскільки компанія StickerYou, нещодавно відкрила музей наклейок.
Наклейки – це одна з тих штук, які можна побачити повсюди, але які переважно залишаються непоміченими. Цінник на товарі у супермаркеті? Наклейка. Оголошення на дверях кав’ярні, мовляв, у нас є безкоштовний Wi-Fi? Також наклейка. А коли ви зайдете всередину та сядете за столик, ви майже напевно побачите хоча б одну наклейку на ноутбуці сусіда. І це вже не кажучи про коробки з вашими замовленнями, які заклеєні липкою стрічкою з логотипом магазину.
Компанія StickerYou вже 12 років робить різноманітні наліпки. Цього серпня вона відкрила у Торонто найбільший у світі магазин стікерів. А тепер черга дійшла й до музею наклейок. Втім, це – не лише музей, але й своєрідна галерея. Зокрема, експозиція RePEELed має на меті показати, що наклейка може бути й витвором мистецтва також.
Тисячі наліпок експозиції були створені свого часу з різною метою. Деякі з них можна зараховувати до поп-арту, інші – є інструментами брендингу та маркетингу.
«Задум створити музей наклейок зародився з прагнення показати досвід та обізнаність StickerYou у всьому, що стосується цієї теми. Також ми хотіли розкрити для відвідувачів креативний потенціал наклейок, оскільки наша компанія пропонує, серед іншого, ряд онлайн-інструментів для виготовлення власних стікерів», – пояснили представники StickerYou.
Кому наклейки стануть у пригоді
Дехто скаже, що наклейки – це, скоріше, іграшки. Проте їм довгий час належала ключова роль у маркетингу. Відколи англієць Роуленд Гілл (Rowland Hill) створив клейкий папір у 1839 році (а відтак і першу поштову марку), компанії, що торгували фруктами, почали клеїти декоративні наліпки на свої ящики, щоб вирізнити їх з-поміж конкурентів. Компанія Chiquita стала королевою бананових імпортерів зокрема й завдяки своїм стікерам, які вона чіпляла просто на фрукти.
У США наприкінці 1960-х років наклейки Wacky Packages стали навіть популярнішими за колекційні картки з бейсболістами. І хоча «Зоряні війни», «My Little Pony» та Майкл Джексон без сумнівів і так здобули б свою славу, проте їх перші маркетингові кампанії завдячують саме наклейкам чималою часткою свого успіху.
Незважаючи на всі переваги цифрового маркетингу, багато брендів продовжують використовувати наклейки як дешевий та економний в плані енергії спосіб поширення інформації про себе. Наприклад, бренд косметики Glossier здобув частину своєї фанбази, вкладаючи наклейки в онлайн-замовлення. Так само робить і бренд одягу Brandy Melville. Та й для брендів, що пов’язані зі скейтбордингом, таких як Supreme та Vans, стікер – це зручний спосіб поширити назву та логотип компанії.