Йоркширська художниця та гравіювальниця Піппа Дирлага (Pippa Dyrlaga) перетворює папір на напрочуд складні витвори мистецтва.
Натхнення для своїх робіт вона черпає зі світу природи. Вона спеціалізується на виготовленні мереживних композицій з паперу, які зображають візерунчастих тварин та рослин, а також інші, химерніші образи. І кожна мікроскопічна деталь вдихає життя в плаский аркуш паперу, з якого починаються її витвори.
Все починається з аркуша паперу
Кожна її робота починається з ескізу олівцем на звороті аркуша, після чого вона заходиться вирізати контури зображення. Для цього художниця використовує макетний ніж X-Acto або скальпель. І весь цей час на лицевій стороні паперу робота набуває своїх обрисів. Кожна з композицій потребує не одну годину праці. Втім, художниця стверджує, що процес для неї не менш важливий, ніж кінцевий результат.
Природно, що для того, щоб папір витримав всі ці численні надрізи, він має бути досить цупким. Нещодавно Дирлага почала експериментувати з більш екологічними матеріалам. Зокрема, її увагу привернув японський папір «васі», який є водночас і міцним, і дуже легким.
Піппа Дирлага почала створювати такі паперові мережива у 2010 році, за рік до отримання ступеня магістра мистецтв у Міському університеті Лідса (Leeds Metropolitan University).
Для перших своїх робіт у цьому стилі вона використовувала простий білий папір. Проте останнім часом художниця почала експериментувати з кольором, розфарбовуючи свої роботи відтінками синього, чорного та золотого, що робить остаточний витвір ще більш вражаючим. Все постає як живе: і чагарі, і каміння, вкрите мохом…
Міфічне та потойбічне
Окрім природи іншим важливим джерелом натхнення для художниці є грецька міфологія. З неї Піппа Дирлага запозичає чимало мотивів. Як-от її робота «Психопомп» (Psychopomp), яка бере свою назву від міфічних істот, що ведуть душі померлих у потойбічний світ. Вони можуть бути духами або божествами, і їх часто зображають у тваринній подобі. Сама вона говорить про цю свою композицію так: «Її можна розділити на дві частини: день та ніч, життя та смерть. День – це життя та зростання і буяння рослин. Друга ж половина, з нічними тваринами та абстрактними візерунками, втілює у собі абстрактнішу ідею того, що настане потім».
Відколи художниця стала відомою у онлайн-просторі, вона чимало співпрацювала з рядом брендів та компаній. Серед них, зокрема, Йоркський університет, паперова фабрика Awagami та виробник модельних ножів Excel.
Інші роботи Дирлаги можна побачити на її сайті або Інстаграмі.