Нещодавно відбувся фінал 54-го Чемпіонату з американського футболу (SuperBowl). З огляду на це, команда Cannes Lions вибрала з архіву The Work п’ять незвичайних рекламних кампаній, які свого часу здобули винагороди на Міжнародному фестивалі креативності та докорінно переосмислили те, якою може бути реклама під час футбольного матчу.
1. It’s a Tide Ad (агенція Saatchi & Saatchi для P&G)
Численні нагороди, зокрема Гран-прі у категорії Film Lions 2018 року
У цій кампанії актор Девід Гарбор (David Harbour) висунув думку, мовляв, щоразу, коли ми бачимо чистий одяг у рекламі, це автоматично перетворює її на рекламу Tide. Щоб довести це, він «зазирає» у рекламу інших категорій (машини, пиво, прохолоджувальні напої, парфумерія, засоби гігієни та навіть аудіосистеми) і всюди знаходить бездоганно чистий одяг. Після чого він пропонує глядачам самим розсудити, що з того, що вони бачать на екрані, насправді є #РекламоюТайду.
2. Твіт Oreo Blackout (агенція 360i для Mondelez International)
Численні нагороди, в тому числі срібло у категорії Direct Lions 2013 року
Супербоул є найпопулярнішим телевидовищем у США. Проте у 2013 році через перебої з електроенергією гру було перервано і вся аудиторія (понад 100 мільйонів глядачів) кинулася у соцмережі, щоб обговорити те, що трапилося. Бренд Oreo буквально за кілька хвилин влучно прокоментував цю ситуацію у Twitter, що не могло не пройти повз увагу його аудиторії. В першу ж годину цей твіт отримав 16000 перепостів у Twitter, а також 5000 перепостів і 18000 лайків у Facebook. Загалом, один крихітний твіт кілька тижнів протримався на вершині масмедіа, і побачили його 525 мільйонів людей (що в 5 разів більше за кількість глядачів Супербоулу). І на все це компанії не довелося витратити ані долара.
3. If We Made It (агенція Droga5 для Heineken)
Численні нагороди, зокрема Срібний лев у категорії Creative Effectiveness 2013 року
Пиво, яке почали варити у 1927 році в англійському місті Ньюкасл, свого часу успішно вийшло на американський ринок. Проте у році 2013 його перспективи були вже не настільки безхмарні, оскільки пиво, як напій, почало втрачати популярність, а конкуренція з мегабрендами та крафтовими броварнями ставала дедалі запеклішою. Кошти, які танули просто на очах, треба було вкласти у щось, що дійсно привернуло б увагу до бренда. Аналіз даних показав, що найкраще продається те, про що найбільше говорять. А найкращий спосіб опинитися в центрі уваги полягає в тому, щоб вклинитися в чужу розмову. І так вже вийшло, що на той час головною темою всіх дискусій за келихом пива був Супербоул. От тільки це щорічне видовище практично монополізували великі компанії і бренду Newcastle воно було не по кишені. Він не мав права навіть назву S**** B*** у своїй рекламі використовувати.
Тому Newcastle вирішив «присусідитися» до цього заходу, пародіюючи типову рекламу інших пивоварних компаній. Тактика була досить простою: опинитися в центрі розмов, привернути увагу якомога більшої аудиторії та, якщо пощастить, підняти такими чином продажі.
4. Exclusive the Rainbow (агенція DDB Chicago для Mars)
Численні нагороди, серед яких Золоті леви у категоріях Brand Experience & Activation та Social & Influencer 2018 року
Агенція DDB Chicago, в свою чергу, дійсно створила епічний ролик до Супербоулу, але показала його одній-єдиній людині. Замість того, щоб намагатися завоювати серця мільйонів (як це зазвичай буває), цей ролик мав сподобатися лише одному глядачеві – підлітку Маркосу Менендесу з Канога-Парк, справжньому фанату Skittles. Ця ідея була реалізована у три етапи, кожен з яких був покликаний перетягнути на себе увагу глядачів. Аудиторія кампанії 2018 року напередодні матчу була на 10% більшою, якщо порівняти з попереднім, 2017, роком (коли у Skittles справді був ролик до чемпіонату). У рейтингу найпопулярнішого цифрового контенту брендів вона тоді посіла шосте місце, змусивши потіснитися чимало великих компаній, які зробили великі ставки на рекламу, що йде безпосередньо під час гри.
5. 1 Second Ad (агенція Saatchi & Saatchi New York для Miller Brands)
Срібло у категорії Film Lions 2009 року
Щоб не витрачати 3 мільйони доларів на 30 секунд ефірного часу, компанія під час матчу показала ролик тривалістю всього 1 секунду. Ще декілька односекундних роликів були розміщені на сайті Miller High Life. Така підготовча робота принесла компанії більшу присутність у медіа-просторі, і вдалося це їй практично безкоштовно.
Ілюстрація в заголовку: https://ua.depositphotos.com/