Другий день Форуму Креативних індустрій був присвячений здебільшого стосункам креативу і суспільства. В тих багатьох аспектах і акцентах, і яких вони і співіснують в реальному житті.
Другий день Форуму відкрила панельна дискусія з багатообіцяючою назвою «Бізнес та митці: тренди та гроші». У ході дискусії учасники намагалися вияснити для слухачів і великою мірою – для самих себе, наскільки креативність внутрішньо-корпоративна впливає на імідж і вартість бренду. Наводилися цікаві приклади з досвіду компаній, представники яких брали участь в дискусії. Варто згадати театр компанії «Агромат» або просвітницькі акції компанії «Фармак». Заступниця мера Києва Марина Хонда намагалася переконати присутніх, що креатив великою мірою притаманний і держслужбовцям, хоча їх завжання скоріше – створення сприятливих умов для розвитку креативності. Марина Хонда також закликала креативну спільноту долучитися до розробки креативних рішень в галузі туризму вихідного дня, і найголовніше – в соціальній сфері, зокрема в напрямку пропаганди усиновлення.
Директорка агенції Арт-Поле Мирослава Ганюшкіна розповіла про шлях, який прошла компанія – від супроводу івентів до розробки власних цікавих арт-проектів, як-то проекти «Альберт» та «Енеїда» за участю Юрія Андруховича.
Справжній аншлаг зібрав серифікований спеціаліст Google з розвитку Youtube-каналів Кирило Євсеєв. Його виступ був присвячений суто практичним питанням: чому треба бути присутнім на Ютюбі, і як бути на ньому присутнім найефективніше. Кирило навів цікаву і переконливу статистику на користь Youtube а також дав низку цінних порад, корисних перш за все тим, хто робить тільки перші кроки на цьому ресурсі. Головне на думку Кирила – твердо знати, ЩО ти хочеш розказати своїми відеоблогами і КОМУ ти хочеш це розказати. Тобто знати свою тему і хоча би попередньо визначити аудиторію, якій ця тема буде цікава. Сьогодні перш за все найбільшим попитом користується сервісний та навчальний контент. Можливо компаніям і блогерам одинакам слід звернути увагу перш за все на цей напрям.
Учасниці дискусії «Соціально-вагомий контент. Чому він потрібен країні і чи потрібен він аудиторії?» поділились своїм баченням того, які ідеї мають просувати вітчизняні соціальні проекти.
Зокрема, керівниця програм в Україні Центру сталого миру та демократичного розвитку (проект SCORE) Оксана Лемішка зауважила, що 45% українців – відсторонені, тобто не беруть участь в суспільному житті. Вони не відчувають, що насправді щось можуть змінити у своїй країні. На думку спікерки, потрібно більше розповідати історії успіху звичайних людей, яким вдалось реалізовувати ініціативи, що покращують життя інших.
Головна продюсерка серіалів та фільмів телеканалу 1+1 Олена Єрємєєва розповіла про серіал «Маршрути долі», який висвітлює історії людей, що опинились по різні боки лінії розмежування на Донбасі. Креативна продюсерка телеканалу «Україна» Оксана Туник розповіла про тревел-шоу «Родичі в турне», герої якого – українські родини – відвідують різні регіони нашої країни та виконують три завдання соціального спрямування. Переможці отримують 50 тисяч гривень, які вони мають витратити на соціальні ініціативи. За словами Оксани, проект отримав невелику середню частку перегляду, і сталось це через замалу кількість епізодів (всього їх 8) та неготовність глядача сприймати інший формат тревел-шоу (багато хто звик до «Орла і решки», де оглядають визначні місця, готелі та їжу). Однак, як зазначає Оксана, приємно вразили герої шоу: в 3 епізодах переможці розділили нагороду навпіл з іншим учасником, а в одному – навіть зовсім віддали свій приз.
Українська телеведуча Леся Нікітюк, яка відвідала понад 130 країн, сказала, що більше всього її можуть вразити люди, а не «моря і гори». Саме про це її авторський тревел-проект Le Marshrutka – про звичайних українців, які роблять незвичайні речі. Наприклад, глядачі зможуть дізнатись про чоловіка, який тримає реабілітаційний центр для звірів, та про розробника надлегких літаків, які скуповують іноземці. За словами Лесі, зйомки Le Marshrutka завершились три дні тому, а вже в жовтні проект вийде на «Новому каналі».
Дискусію модерувала керівниця з розробки програми ЗМІ UCBI, USAID/OTI Віра Костенко-Кузнєцова.
Учасники дискусії «Культурні заходи, що змінюють суспільство» розповіли про особливості організації фестивалів в Україні. В обговоренні взяли участь GR&CSR Director фестивалю Atlas Weekend Олександр Санченко, співзасновник 42 Event Agency Денис Блощинський, організатор фестивалю Республіка Андрій Захарко та директор громадської організації Фестивалю сучасного мистецтва Гогольфест Максим Демський. Модератором виступив експерт з розвитку проектів UCBI/Chemonics Ярополк Тимків.
За словами Максима Демського, в Україні ще немає фестивального ринку, він лише починає формуватись. Між організаторами заходів поки немає єдності, адже «поки ти чотири місяці займаєшся івентом, то взагалі випадаєш з реальності і не маєш часу на спілкування». На думку спікера, в організації фестивалів регіони більш зацікавлені, ніж столиця. А все тому, що масштабні заходи заохочують міста розбудовувати інфраструктуру. Як, наприклад, у Кам’янці-Подільському після проведення «Республіки». Андрій Захарко зазначив, що до започаткування фестивалю в місті було 18 готелів та три хостели, нині ж – їх близько 70.
Паралельно на майданчику Growth проводилися майстер-класи, на яких представники різноманітної та різнопланової спільноти крееторів ділилися своїми здобутками, відкриттями та секретами. Зокрема, повний аншлаг зібрали Євген Федяй, Ведучий YouTube-каналу Citrus, тренер “Цитрус Академії”, засновник курсу YouTube та Микола Куліна
Тренер “Цитрус Академії” в напрямку YouTube-блогерство, сценарист і аналітик на каналі Citrus, які проведи майстер-клас «Успішний старт на YouTube», який був присвячений суто практичним тонкощам, побудованим на власному досвіді і власних синцях та гулях. Особливим інтересом користувалися також майстер-класи «Мистецтво віртуальної реальності» режисерки анімації Таї Кабаєвої, а також Cases Review, – захід унікального формату, який тривав три години. Протягом цього часу можна було віддати свій креативний кейс на суд визнаних експертів та отримати не тільки жорстку об’єктивну критику, але й корисні поради стосовно того, якими шляхами покращити свій творчий продукт.
Другий день Форуму вийшов також цікавим і насиченим. Проте головні сюрпризи, найгостріші дискусії та найзірковіші виступи організатори Форуму – Офіційне представництво Cannes Lions в Україні та Асоціація Креативних Індустрій – залишили на третій день.