ЮНІСЕФ та агенція Happiness Saigon скористалися для цієї кампанії тим, що в Сайгоні можна побачити на кожному кутку – мотоциклами. Щоб зацікавити людей та привернути їх увагу до проблеми, вони абсолютно серйозно запросили людей перетворити свої мотоцикли на вуличні урни, щоб перехожі могли викидати туди сміття.
Ініціатива Motobin, яка робить вуличні урни з мотоциклів, є доволі простою. Для сміття людям видають дешеві біорозкладні пакети, які можна поставити в корзину скутера. Тобто у такий спосіб на кожній вулиці міста можуть з’явитися урни для сміття.
Коли пакет заповнюється, його завдяки геолокації можна залишити в будь-якому з контейнерів для сміття, розташування яких було нанесено на мапу. Таким чином жителі Сайгону отримують простий спосіб проконтролювати ситуацію зі сміттям на вулицях.
Наразі програму Motobin успішно запустили в сайгонських університетах і вона почала працювати. Особливо схвально до неї поставилася свідома молодь, яка хотіла б зберегти красу своєї країни для наступних поколінь. Ряд сайгонських ресторанів також зголосилися поширювати ці пакети для сміття разом із замовленнями на доставку. А невдовзі такі пакети почнуть видавати ще й в магазинах автозапчастин, ремонтних майстернях та службах доставки.
Дієвіша кампанія
Звісно, проєкт Motobin – лише тимчасове рішення проблеми. Такі вуличні урни з мотоциклів насамперед мають спонукати людей свідоміше ставитися до того, куди вони викидають своє сміття.
ЮНІСЕФ та агенція Happiness Saigon зі свого боку зазначили: «Ми бачили чимало кампаній про чистоту на вулицях, але вони так і лишилися безрезультатними. Томи ми усвідомлювали, що просто інформаційної кампанії тут буде замало. Коли ми створили рух Motobin, ми зробили його не лише просвітницькою кампанією, а й інструментом, який робить кожного городянина частиною рішення проблеми».
Ще однією кампанією, яка свого часу зацікавила в’єтнамську молодь, стала пропозиція Pepsi проголосувати своїм сміттям з приводу актуальних суспільних питань. Для цього треба було вкинути свою пусту банку в урну з позначкою «за» чи «проти».
А от в Колумбії агенція McCann цілу квартиру обставила сміттям, яке було виловлене з річки.