У жовтні стартувала нова інформаційна кампанія від проєкту USAID HealthLink. Мета кампанії — привернути увагу чоловіків до проблеми поширення ВІЛ-інфекції та перевірки свого здоров’я.
Агентство у сфері healthcare-комунікацій MedInform Ukraine разом з БО «100% Життя» запустило інформаційну кампанію для проєкту HealthLink, зусилля якого зосереджено на прискоренні процесу подолання епідемії ВІЛ-інфекції в Україні через можливість швидко та безпечно пройти тест на ВІЛ та почати лікування. Кампанія закликає говорити на табуйовану тему, звертаючись до чоловіків оригінальним шляхом, та нагадує про важливість тестування заради життя.
«Статистика нових випадків ВІЛ у нашому проєкті показує високий відсоток виявлення саме серед чоловіків віком 35-39 років. При цьому, аналізуючи їхню поведінку та спосіб життя, ми розуміємо, що регулярний скринінг власного здоров’я не є для них пріоритетом. Ми вирішили спробувати звернутися до цієї цільової аудиторії через інформаційну кампанію, аби розказати про сучасні можливості піклування про своє здоров’я та здоров’я близьких», — розказує Христина Бродич, директорка проєкту USAID «HealthLink: Прискорення зусиль з протидії ВІЛ/СНІДу в Україні», керівниця відділу інновацій БО «100% Життя».
Протягом багатьох десятиліть Україна знаходиться в епіцентрі епідемії. Причому статистика виявлення ВІЛ зростає саме серед чоловіків, оскільки вони не мають звички регулярно перевіряти своє здоров’я і набагато рідше звертаються до лікарів, ніж жінки.
«Чоловіки не замислюються про те, що ВІЛ може стосуватися їх самих, а тому не бачать необхідності в тестуванні. Наша важлива задача — розповісти про інфекцію таким чином, щоб викликати не страх, а розуміння, та спонукати до дії. З таким захворюванням можна жити довгим та щасливим життям, якщо вчасно дізнатися про нього та розпочати лікування», — пояснює Олена Самойленко, директорка комунікаційної агенції MedInform Ukraine, що в складі групи TWIGA Ukraine.
Зазвичай такі складні теми люди не готові сприймати напряму. Потенційно смертельна хвороба, та ще й скоріш за все отримана через статевий контакт? Типовою реакцією буде щось типу: “Та це ж не про мене історія!”
Тому ми проносили цю тему контрабандою, маскуючи під що завгодно, тільки не під прямі заклики піти й перевіритись на ВІЛ. Для цього розділили аудиторію на дві частини.
Перша, маскулінні бабії з обласних центрів й міст поменше. На їхню думку рибалочка з друзями легко може закінчитись походом до лазні з дівчатами, а тісні інтимні стосунки не треба псувати якимось там гумками, особливо якщо це вже не перша зустріч.
В топ їхніх інтересів не входить власне здоров’я, зате там є їхній улюблений автомобіль. Ось його зайвий раз можна і на перевірку загнати, і запчастини поміняти, і до хорошого спеціаліста завести, бо щось не подобається цей дивний звук.
«Для таких чоловіків ми створили неіснуюче СТО. Банерна реклама натякає на діагностику авто і пропонує пройти безкоштовну перевірку. Але за кліком людина потрапляє на сайт, де їй пояснюють важливість періодичного “техогляду” власного мотору», — розповідає Віталій Капустян, digital creative Head TWIGA UA
Друга частина аудиторії – представники ЛГБТ-спільноти. Дотягнутись до них ще складніше. В цьому випадку для донесення нашого повідомлення було обрано відомі сайти з пікантними відео. Ми відзняли серію відео: прийом у лікаря, розпаковка нової іграшки, флірт web-моделі. Та замість еротичної частини в цих роликах так чи інакше проявлявся сейф-бокс – спеціальний набір, який містить оральний тест на ВІЛ та інструменти для безпечного сексу. За посиланням у відео можна одразу ж замовити такий тест онлайн.
Наразі у світі налічується 38 млн осіб, що живуть з ВІЛ — з них 81% знає про свій діагноз. Проєкт HealthLink спрямований на те, щоб якомога більше людей дізналися свій ВІЛ-статус і в Україні також. Він надає можливість подбати про власне здоров’я та замовити безкоштовний оральний тест на ВІЛ на сайті prozdorovia.in.ua
«Мета кампанії — побудувати в Україні культуру турботи про здоров’я за допомогою регулярного відвідування лікаря і тестування на ВІЛ. Термін реалізації кампанії — 3 місяці. Протягом цього періоду, за прогнозами Medinform Ukraine, на профільні сайти проєкту мають звернутися тисячі чоловіків. Це допоможе врятувати життя багатьом людям» – коментує Сергій Кузьменко, стратегічний директор комунікаційної групи TWIGA Ukraine.
Читайте також: В музичному кліпі про дітей з вадами серця можна почути серцебиття, що належить однорічному хлопчику, який живе з трьома вродженими вадами серця.