Розумний та опрацьований PR — це один із найефективніших механізмів просування брендів та послуг у будь-якій інформаційній ніші. У період карантину все частіше і частіше бренди звертаються до креативних PR розсилок, щоб нагадати про себе та здивувати, як інфлюенсерів, так і їх аудиторію. Співзасновниця 23UNICORNS Аліна Туктарова розповідає про організацію креативної розсилки та проблеми, з якими можна зіткнутися.
Що таке креативна PR розсилка?
Формально PR розсилка — це вид рекламної інтеграції бренду на сторінці інфлюенсера. Простими словами — це подарунок від бренду блогеру. Креативна PR розсилка передбачає нестандартний креативний підхід до цього подарунку.
У чому полягає специфіка роботи з таким форматом PR?
На мою думку, специфіка такої роботи у гнучкості. Тут багато нюансів. Все починається, звичайно, з ідей. Зазвичай їх багато, одна креативніша за іншу. Але коли справа доходить до реалізації, то не завжди ідею можна реалізувати технічно, і тоді доводиться на ходу змінювати сценарій. А враховуючи ще й те, що час зазвичай дуже обмежений, іноді доводиться імпровізувати.
З якими клієнтами ви працювали?
Ми працювали з різними клієнтами, це були й міжнародні алкогольні бренди, і український бренд одягу, ресторани, і навіть магазин товарів для домашніх тварин. Інфлюент маркетинг і, зокрема, розсилка прес паків добре працює для абсолютно різних сфер.
Розкажіть про ваш улюблений кейс?
Якщо чесно, майже кожен наш новий кейс стає моїм улюбленим. Напевно найулюбленіший на цей час — це Великодній прес пак для бренду Baileys. Ми зробили великі шоколадні яйця (традиційний символ Великодня), а в середину сховали пляшки Baileys. Для того, щоб дістати подарунок, блогери розбивали «крашанки» дерев’яним молотком (він йшов у комплекті). Доставляв подарунки кур’єр у костюмі білого великоднього кролика. Вау ефект було досягнуто, ми здивували не лише блогерів, а й перехожих на вулиці.
У чому виникає найбільше складнощів?
Я б не сказала, що виникають складнощі у чомусь. Так, не завжди все проходить гладко і, як я вже казала, іноді доводиться трохи коригувати план або навіть його повністю змінювати. Але зате, коли в результаті все виходить, то результат приносить ще більше задоволення. У нас класна команда, якій під силу розрулити будь-які складнощі.
Коли варто звертатися за креативною PR розсилкою?
Однозначно, якщо є завдання отримати велике охоплення аудиторії, але бюджет обмежений. Як правило, PR розсилки обходяться для бренду в рази дешевше, ніж комерційні інтеграції. Дуже класно працюють PR розсилки, коли у бренду виходять якісь нові продукти, колекції тощо. Також зазвичай прес паки відправляють до свят. Необов’язково це може бути Новий рік та 8 березня, це можуть бути менш популярні, але більш релевантні для бренду події, наприклад, День матері або Міжнародний день блондинок.
Що б ви порадили тим, хто хоче розпочати займатися PR розсилкою?
Якщо це агенція, то я б порадила почати з організації власної PR розсилки лідерам думок, наприклад, як ми робили на Гелловін. Це дасть можливість потенційним клієнтам помітити вас. Але якщо вони навіть не помітять, то у вас вже буде готовий кейс для свого портфоліо і ви зможете пропонувати таку послугу вже наявним або новим клієнтам. Якщо ви SMM-спеціаліст, який веде проєкти та хоче пропонувати таку послугу своїм клієнтам, думаю, можна зібрати приклади успішних кейсів колег і донести клієнту чому це добре працює і чому це важливо для його бізнесу.
Читайте також:
Head of PR NGN.agency Ярослав Білодо про бізнес PR у TikTok